Hulp gevraagd bij huilende baby!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Carino, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hoi,

Sinds een paar dagen zit mijn dochter niet lekker in haar vel. Ze is erg onrustig, huilt veel en wil niet slapen in haar bed. Ze gaat wel rustig liggen maar na een kwartier begint ze te huilen. Ze huilt dan echt dikke tranen, soort pijnhuiltje. Ze gaat wel slapen in de wagen of in de auto, als het maar rijdt! Wanneer ze 's avonds eindelijk ligt, na een autoritje, slaapt ze wel de hele nacht door. Verder spuugt ze echt heel erg veel. Ze heeft reflux en krijgt al sinds ze 4 weken is zantac wat het heel goed onder controle houdt maar nu heeft ze de hele dag oprispingen en spuugt ze. Het komt zelfs steeds uit haar neus.

Normaal gesproken is ze erg actief, drinkt al een maand 4 flessen van 210/7 en slaapt overdag 3 keer goed en zelfstandig. Ook 's nachts slaapt zij gemiddeld 14 uur zonder ooit wakker te worden.

Vorige week maandag heeft zij haar 3e inentingen gehad, de volgende dag was ze erg verkouden en zelfs wij kregen een loopneus en keelpijn. Ze heeft nu nog steeds een loopneus, ik behandel die wel met zoutoplossing.

Los van de loopneus merk ik niet dat ze echt ergens specifiek last van heeft. Geen oorpijn o.i.d. Ze eet goed en poept en plast ook goed.

Iemand enig idee?? Ik begin een beetje wanhopig te worden, moet ik nou wel of niet langs een arts?

Bedankt alvast.

2. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    carino ik zou wel even gaan, vaak worden oorontstekingen niet goed herkent. hoe zit het met tandjes?

3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ze heeft 2,5 week geleden tandjes gekregen. Er kwamen tegelijk 2 voortanden door. Daar had ze erg last van maar nu zijn ze voor de helft door en lijkt dat over te zijn. Kwijlt ook niet meer en heeft veel minder behoefte om te bijten op speeltjes. Maar deze periode waarover ik schrijf volgde wel meteen op die tanden, dat wel.

Oorontsteking hoef je dus niet meteen te merken? Ze huilt niet constant, kan ook wel heel vrolijk spelen en slaapt 's nachts goed?

4. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik heb wel eens gehoord dat zantac op een gegeven moment een minder effect kan hebben. En ik vind het nog al heftig dat het zelfs uit haar neus komt! Misschien toch ff terug naar de ka daarmee?

Nu moet ik zeggen dat ik een dochtertje heb van de zelfde leeftijd en die slaapt op het moment ook erg slecht! Maar dan met name overdag

5. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ja, hier is he probleem met slapen ook overdag. 's Nachts blijft ze liggen en wordt ook niet wakker. Dus wellicht een sprongetje en komt dat spugen van een virusje misschien? Ik weet het niet..

Spugen uit haar neus is inderdaad wel heftig. Is ook heel zielig. Ga morgen dan de KA bellen, huisartsen weten vaak maar weinig van baby's is mijn ervaring.

Bedankt voor jullie reactie!

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar als he kindje oprispingen heeft lijkt me dat toch een teken dat de medicijnen die je kindje nu heeft misschien niet voldoende meer werken?

7. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Zat ik ook aan te denken, maar ben een maand geleden bij de KA geweest, en de dosis is toen opgehoogd totdat ze 9 maanden is. Maar misschien gaat er toch iets niet goed?

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ga gewoon eens lans bij de ka dan :)

Die kan je meer antwoorden geven dan ik :p
    En is het misshien een optie om terug te gaan naar flessen van 180/6?
    210/7 is nl best veel... Een kwart liter zowat

9. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    vervelend zeg!
    zantac zorgt er niet voor dat ze niet meer spuugt maar dat het niet meer pijnlijk is als het omhoog komt, het legt een beschermlaagje in haar slokdarm.
    je zou bij de huisarts haar even na kunnen laten kijken, dan kan je dat iig uitsluiten.

Deel Deze Pagina