Gisteren bij CB geweest. Baby is erg verkouden, ziek zwak en misselijk, hoest als een oude man. Toch raden ze aan om te vaccineren. Ik niet gedaan. Ik wilde een vaccin zonde hepB erin. Antwoord: hebben we niet. (en waarmee vaccineren jullie de kinderen die vóór augustus 2011 geboren zijn en het programma nog af moeten maken met oude vaccins zonder hepB????) En vroegen ze, waarom wil je hepB niet vaccineren? Omdat ik het risico klein vind dat mijn kleine baby besmet raakt (plus andere redenen). Of zie ik het verkeerd? De ziekte wordt vooral verspreid door besmet bloed, lichaamvloeistoffen (seks), injectienaalden.. Zegt de wijkverpleegkundige tegen mij, maar als er een besmet iemand niest waar je baby bij is? Pardon! Willen ze me bang maken? Is dit liegen? Ben ik helemaal gek aan het worden of zijn zij gek?! Wat denken jullie hiervan?
je kan wel zonder hepb, die bestaan, even aan je HA vragen. Zelf vind ik het geen probleem dat het erin zit. Ik zou hem niet vaccineren als hij niet op en top is. Ik vaccineer alleen in goede gezondheid.
De kans dat je baby nu besmet raakt is idd klein, maar je weet toch niet waar hij later mee in aanraking komt? Als je toch laat vaccineren dan maakt het toch niet zoveel uit dat dat erbij zit? Ik geef je alleen wel groot gelijk dat je niet laat vaccineren als hij niet fit is, dan neter even uitstellen.
Ik snap het wel dat ze de vaccins zonder hepB niet meer hebben. De kinderen van voor augustus 2011 hebben hun laatste DKTP-HiB gehad toen ze 11 maanden waren dus dat was al vorig jaar. Ze mogen van het vaccinatieprogramma ook alleen vaccineren met het combivaccin met hepB erin. Je huisarts kan wel de losse vaccins bestellen (maar er zijn weinig huisartsen die echt verstand hebben van het vaccinatie programma omdat die taak in Nederland echt aan de cbs is toegekend)
Wat is later? Wanneer later precies kan mijn baby in anraking komen met besmette injectienaalden, iemands bloed of seks hebben? Tegen die tijd mogen mijn kinderen fijn zelf beslissen of ze deze vaccinatie wel of niet willen hebben. En het maakt echt wel uit. Ik weet namelijk bijv. wat het verschil is in de samenstelling van de vaccins zonder en die mét HepB.
Die van het CB heeft dan echt geen verstand van hepatitis b verspreiding...De ziekte is namelijk zover bekend niet op te lopen door niezen en zelfs niet door zoenen. Je gaat dan toch denken dat er iets niet klopt met vaccins als ze zo pushen op vaccineren...Of dat ze er zelf baat bij hebben als mensen zoveel mogelijk laten vaccineren
Ik geef je gelijk! Ik zou ook niet vaccineren als onze dochter niet fit zou zijn. Hepatitis b vaccinatie vind ik echt complete onzin. Hepatitis krijg je niet van niezen! Sexueel contact en bloedcontact. Ik ben niet tegen vaccineren, maar het vaccinatie-programma zit naar mijn smaak veel te vol met al die cocktails.
Van iemand die zo slecht op de hoogte is van hoe eea wordt overgedragen, zou ik geen enkel advies aannemen. Bijzonder dat iemand die verpleegkundige is, dit niet weet. Vaccineren als ze ziek zijn, doe je nooit. HepB vind ik zelf ook onzin. We doen hier wel de cocktail voor Caitlyn, (gestart met 7 maanden, dus maar 2 keer een prik en dan na 6-7 maanden de herhaling), maar dat is in ons geval meer omdat het hier door alle omstandigheden even niet haalbaar is om de losse prikken te gaan organiseren en betalen.
Zijn we dan in goede handen wat vaccinaties betreft, niet waar? HA zijn daar niet op geschoold en het personeel bij CB is duidelijk ook niet helemaal kundig. Ik heb er nu echt weinig vertrouwen in.
Ik vind hepB vaccinatie absoluut geen onzin, maar juist erg goed. Het komt nu eenmaal steeds meer voor, over de hele wereld, dus ook in Nederland. Tuurlijk is de kans klein dat je kindje het oploopt. Maar het zal je maar gebeuren. Het is nu eenmaal een erg vervelende ziekte, met veel meer lange termijn risico' en complicaties dan bij mazelen of rode hond. Dan ben ik sowieso voor vaccineren, dus misschien speelt dat ook wel mee. Maar ik laat ons zoontje vaccineren tegen hepB.
Wat jij noemt aan redenen, zou reden zijn om rond schoolleeftijd te gaan vaccineren voor HepB. Om zulke jonge baby's al te vaccineren hiervoor, naast alle andere zooi die ze al binnenkrijgen, is niet een hele handige keuze, vind ik zelf....
Het is wel zo dat hoe jonger je vaccineert hoe beter de vaccinatie werkt. En hoeveel mensen gaan ook met jonge kinderen naar het buitenland? Waar het risico groter is dan in Nederland. Veel mensen denken dat hepB voornamelijk seksueel overgedragen wordt, maar het komt echt vaak voor dat het bijv in een ziekenhuis gebeurt. Of bij lokale mensen thuis door een klein sneetje van een mes tijdens koken ofzo. Je weet het niet. Ik wil hier niet mee zeggen dat iedereen moet vaccineren hoor, die discussie ga ik niet aan. Het is de keuze van de ouders, ik vaccineer wel, anderen niet.
Bedoel je dat specifiek voor de HepB? Want over het algemeen is het juist zo dat hoe jonger je vaccineert, hoe minder goed de opbouw van antistoffen gaat en hoe meer vaccinaties je dus nodig hebt. Wij zijn met Caitlyn begonnen met 7 maanden en dan kun je dus al 1 van de drie eerste DKTP-Hib-HepB laten vallen, omdat je die voor de opbouw van antistoffen dan niet nodig hebt.
Ik vind hep B ook echt onzin, ik heb zelf de vaccinatie gehad ivm mn opleiding destijds (zorg) maar voor mn kinderen vind ik het echt niet nodig.
Ik bedoel met hoe jonger dat je beter voor het eerste jaar kan beginnen en niet pas bij bijvoorbeeld 10jaar of op volwassen leeftijd.
Dat is dus niet waar. Hoe jonger je vaccineert hoe minder het lichaam in staat is voldoende antistoffen op te bouwen. Het immuunsysteem werkt dan gewoon nog niet optimaal. Vaccineren, zeker voor oa hep b, lijkt idd zinvoller op schoolgaande leeftijd. Maar of je nu voor of tegen bent, het is jammer dat je niet gewoon de keuze krijgt. Nu is het alles if niets, of veel rompslomp om zelf te regelen en betalen.
Dat is dus je reinste onzin. Ik weet niet waar jij je info haalt, maar het klopt dus echt niet. Om de reden die merah uitlegt: het immuusysteem is nog niet volgroeid. Hoe meer dat immuunsysteem volgroeid is, hoe beter de opbouw van antistoffen. Voor bepaalde ziektes, die gemakkelijk verspreiden via de lucht, is het desondanks dus beter om wel vroeg te vaccineren, omdat voorkomen dan altijd nog beter is dan genezen. HepB is nou typisch een ziekte waar je vrij veel invloed hebt op het voorkomen en dus zou het veel raadzamer zijn om daarvoor pas te gaan vaccineren als het immuunsysteem volgroeid is en/of een kind daadwerkelijk in contact gaat komen met dragers. Bijtincidenten op school bijvoorbeeld, zijn dan eventuele risico's.
vaccineren werkt prima op latere leeftijd en hepB vind ik ook grote onzin. helaas zit hij erin..... denk niet dat je vaccinatie zonder hepB nog kunt krijgen, maar informeer eens bij je ha. in ieder geval niet vaccineren als je uk ziek is, prikjes kunnen echt prima later! hier vaccineren we ook later.
Ben het met je eens hoor! Je bent toch vrij om te kiezen of -en wanneer je wilt laten vaccineren? Maar waarom dan idd die HepB erbij he? Ik denk echt dat het mogelijk is om hem zonder te krijgen.... Ik ga het binnenkort eens navragen, al zullen ze me wel weer raar aankijken op t cb Weet je misschien ook of dit geldt als je voor de 7mnd bent begonnen met vaccineren? Rond de 5/6 maanden? Of werkt dat alleen zo ná de 7 mnd?