Provicatietest thuis kma

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piccolina, 27 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Wie deed het? Is het wel goede manier om achter te komen?
    Ka gebeld zei dat we zo moeten doen
    1e dag 1 flesje
    2e dag 2 flesjes enzovoorts
    Tot helemaal overgestapt
    Na 2wk bellen ze vragen hoe het gaat

Dat lijkt mij geen test maar meer een langzame overgang naar andere voeding?

In het kort verhaal.
    Standaart voeding:
    - borstig, verkouden, rode uitslag, krampen, huilen.
    + Ontlasting 1x p dag goede.
    Pepti:
    -borstig, verkouden, ontlasting waterdun 1xp 3 dagen
    +rode vlekken, krampen, huilen is weg

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb al gereageert in je andere topic.

Maar dit is idd geen provocatietest, maar een opbouwschema. En wat mij betreft een fout advies voor opbouwschema.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #3 piccolina, 27 nov 2015
    Laatst bewerkt: 27 nov 2015
    Dat dacht ik al alleen ik snap niet waarom ze dat adviseren dan?
    We hebben erg goede arts, ze heeft gelijk pepti geschreven voor 3mnd, en ze zei ook dat alles wijst op kma en dat ze volgend hun wel goed op pepri doet. Opzich wel vinden we ook naast borstig/verkouden en ontlasting doet ze dat goed ze huilt amper..

Wat verwachten ze dan welke uitslag na die 2 weken?
    Ik denk dat er weinig zal veranderen lijkt mij of heb ik het mis? Wat kan ik verwachten dan? Meer huilen? Meer reflux? Uitslag? Waar moet ik opletten?
    Ze is zoiezo erg onrustig/bewegelijk en tijdens drinken en na fles huilt ze, hoest maar dat was reflux zei ka zeker geen kma sympthom ze kennen geen kma met hoest wel benauwdheid maar dan kindjes stikken bijna en veranderen kleur. Wel zeiden ze reflux kan door kma komen waardoor hoesten valt dan maar gier standart-pepti gewoon hetzelfde reflux niet extreem wel beetje spugen..

En stel na paar dagen gewone voeding introduceren gaat het erg slecht moet ik doorgaan 2wk of stoppen?

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb geen idee waarom een arts dit adviseerd. Ken haar niet en de gedachte erachter niet.

Half jaar geleden kreeg ik een soort gelijk advies. Bij de oudste het advies zoals ik in je andere topic schreef. Dus bij de jongste iets heel anders. Vond dit zelf erg vreemd en heb toen advies hier gevraagd. Alle dames met ervaring zeiden hetzelfde als wat ik dacht, dat gaat te snel.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als de klachten niet zijn verdwenen zullen ze blijven of verergeren.
    Als de klachten zijn verdwenen komen ze terug, tenzij het geen kea is en het dus wegblijft.

Reflux kan door kea komen, maar kan net zo goed een los staand iets zijn.

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb thuis geprovoceerd omdat iedereen ervan overtuigd was dat het geen KMA was.

Protocol hier:
    Dag1: koemelk op elleboogholte testen
    Dag 2: 10ml koemelk
    Dag 3: 100ml koemelk

Op dag 3 ben ik afgeweken en heb ik 1 schepje koemelk door de pepti gedaan (en de fles erna 2 schepjes). Op dag 2 was hij chagrijnig maar dat gebeurd wel eens. Op dag 3 urenlang gegild en gekrijsd.

Test gestopt en nu alsnog dubbelblinde test

In sommige ziekenhuizen is ee maandenlange wachtlijst voor die test, misschien dat ze het daarom thuis wilde doen?

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hm ja alleen bij ons wilden ze dat we gewoon overstappen naar oudere voeding binnen 2 weken. En dan bellen ze vragen hoe het gaat dus niet echt als test klinkt dat?

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    We zijn gestart met test: ik deed 1 scheepje pepti-4standaard. Nu 2e dag bezig en.. Tja ik merk niets.
    Ze huilt niet, niet onrustig. Geen vlekjes.
    Wel dus klachten met pepti: verstopte neus altijd en diaree gebleven. Enkel nu diaree soms 2x per dag en groenig..
    We gaan zo even door hoop ontlasting beter worst.
    Maar dan geen kma??? Ik denk dat als verkoudheid en diaree enige is zal arts geen alweer pepti voorschrijven laat staan sterkere

Deel Deze Pagina