Help heeft ze spruw

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moona1, 12 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Dag mensen,

Mijn dochtertje heeft sinds gisteren witte blaasjes aan de binnen en zeikant van haar lipjes en nu ook op het puntje van haar tong.
    Ik heb de huisarts al meteen gebeld en kan vrijdag pas.
    Vinden jullie dit ook te lang of kan het geen kwaad anders ga ik gewoon naar de huisarten post hoor.

Laat het even weten.

2. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ik vind het te lang... kan behoorlijk vervelend en zelfs pijnlijk zijn voor je kindje. Denk trouwens niet meteen dat het spruw is... dat is meer een witte aanslag op de binnenkant van de wangetjes en de tong.

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Spruw is geen blaasje.
    Spruw is witte aanslag aan de binnenkant van het mondje (tong, wangetjes en verhemelte) wat je niet met n wattenstaafje weg kan vegen. Het witte komt omdat spruw een schimmel infectie is. De schimmel voed zich met suikers. En omdat de melk van je kleintje zoet is gedeit hij goed daar binnen.
    Ik heb toevallig van de week ook de dokter gebeld dat we spruw hebben (ja ik ook...op mn tepels maar ook in mn mond...speentje van de kleine af en toe in mn mond gehad...is gewoonte bij me..zorgen dat eventuele pluisjes van dr kleding er niet meer op zitten) en heb nu n drankje gekregen.
    Wat ik weer apart vond want vroegah kregen we een gel. Naja...als t maar helpt :p
    Maar denk dus dat t bij jou wat anders is...

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    en hoe gaat dat met het drankje? hier werkte het niet namelijk ;) . Kregen het er amper in en werd er net zo hard weer uitgewerkt ;) . Later kreeg ik de gel, die werkte veel beter.
    Ikzelf heb beiden vroeger ook gehad en vond de nystatine veeeeeeel beter, lang zo vies niet als die daktarin gel. Maar Fae vond het blijkbaar andersom ;) .

En voor de TS: Het zouden misschien ook aften kunnen zijn? Dat is een virusje en gaat vanzelf over... Eventueel kunnen ze wat verdovends voorschrijven.
    Tenzij je ziet dat het enorm toeneemt in een dag tijd, of als je kindje daardoor echt niet eet ofzo, zou ik eerder gaan, maar anders niet geloof ik en zou ik even wachten tot vrijdag.

5. vlademira

vlademira Niet meer actief

Quinten had ook spruw in de vorm van blaasjes

6. vogue

vogue Lid

21 sep 2007
    93
    0
    0
    België
    Elise heeft ook spruw gehad en van de dokter moest ze Daktarin orale gel gebruiken 3 à 4 keer per dag. Ik deed dit telkens op haar fopspeentje zo kan je het goed verspreiden. Na twee dagen was het al weg en heb dan nog paar dag 1 keer gel aangebracht. Ik heb uit voorzorg ook die gel gebruikt want heb ook de gewoonte op haar speentje in mijn mond te steken om af te kuisen. Elise heeft wel geen last gehad van die spruw.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Tja ik had ook liever de gel maar mn dokter (naja de assistente) zei: "die geven we altijd bij babies.."
    Ondanks dat ik zei gel beter te vinden. Je kan op t internet ook verhalen lezen over ouders die t in t mondje gespoten hebben en daarna op de EHBO beland zijn met n kind wat bijna gestikt is :confused:
    Dus ik deed het op mn vinger en smeerde de binnenkant van dr mondje er mee in.
    Maar ben nu idd ook met de fiep bezig. Ik dacht dat ze t er zo af zou zuigen en t dan weg was. Maar schijnbaar hoeft t maar even contact gemaakt te hebben met de schimmel om zn werk te doen.
    Deze smaakt trouwens best lekker...zou zo n snoepje kunnen zijn :)

8. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

mijne kreeg ook daktarin gel, op de speen werkt inderdaad het beste. je moet zelf creme op je borsten doen, anders blijf je elkaar herbesmetten. Jeetje wat deed dat pijn zeg, wat een ellende. op mijn borsten hielp de creme voor geen meter, ik moest echt flucazanol tabletten hebben om het goed weg te krijgen. het mooie is dat dat ook in je melk komt en de baby op die manier zijn dosis binnenkrijgt!

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja echt zo'n zoete kauwgomballen smaak he ;) -vandaar dat ik liever dat had, dan dat smerige daktarin, wat dan ook nog in je mond bleef plakken bweeeh.

Deel Deze Pagina