Mijn zoontje van bijna 9 maanden krijgt nu de boventandjes door (eerst was t zijtandje er en nu 1 van de voortandjes). Kan ik verwachten dat nu de andere twee er ook bijkomen binnenkort? Ze komen toch meestal in paren? Nu zit hij ineens sinds gisteravond af en toe te knarsen met z'n onder tandjes tegen die twee nieuwe boven tandjes! Heel naar ik kreeg er helemaal kippenvel van. Heeft iemand dit ook gehad? En Pff wat een drama avonden.. Niks hielp behalve paracetamol dus heb al drie of 4 avonden paracetamol gegeven. Kan dat kwaad? Vanavond ging t weer goed en viel hij aan de borst in slaap, hopelijk slaapt ie gewoon lekker door..
Ja, vreselijk geluid dat geknars! Was hier over toen de tandjes door waren. En ik geef ook paracetamol als het nodig is voor de nacht, kan geen kwaad hoor!
Dentinox laten zuigen met een wattenstaafje! En een zetpil inderdaad. Het knarsen gaat vanzelf weer over.
Hier geven ze paracetamol in vloeistof (pipetje druppelen en heeft frambozen smaak). Dentinox helpt niet eigenlijk helaas...! Oh m'n man vindt dat geknars ook echt verschrikkelijk en zegt dat z'n tanden dan scheef gaan groeien hihi .. Hopen dat ie dit niet blijft doen!? En kan ik nu de andere twee tandjes ook verwachten (dus het tweede voortandje en het andere zijtandje)?
Hier ook knarsetanden! Mijn zoontjes hebben tandjes sinds 8 maanden en 2 hebben er 7 en zijn nu weer bezig met tandjes krijgen en de ander heeft er 4 en is ook eindelijk weer bezig met nieuwe tandjes. Ze komen dus niet per se altijd in paren en ook lang niet allemaal achter elkaar. Ze zijn hier tegelijk begonnen met tandjes krijgen, maar 1 loopt er dus wel 3 achter.
Nee joh, niet laten zuigen! Dan wordt de achterkant van de tong verdoofd en dat kan tot verstikking leiden.