Koortslip (bijna 2 jaar)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HappyRabbits, 6 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Kleine man gisteren opgehaald van kdv omdat hij koorts had en hangerig was (39 graden). Hij had ook drie kleine bultjes naast zijn lip, maar daar heeft hij geen last van. Op het kdv sloegen ze daar ook niet echt op aan. Hij was gewoon niet zo lekker. Hij kwijlt enorm, heeft twee zure poepluiers gehad en eten gaat moeizaam (wel trek!). Ook heeft hij enorm zere billetjes, iets waar hij nooit eerder last van heeft gehad. Ze vroegen wel of hij al zijn kiezen al heeft, maar daar is hij momenteel goed mee bezig, hij heeft er echt last van, zo zielig.
    Gisterenavond met pcm naar bed en vanmorgen blij en energiek wakker, goed gegeten en vandaag bij oma en opa.
    Nu waren de plekjes rond zijn mond wat harder geworden, ingedroogd zeg maar en er zat nu ook zo'n zelfde ingedroogde rode plek naast zijn neus. Hij heeft er geen last van.
    Ik heb geen foto, maar zou het een koortslip kunnen zijn (mijn moeder denkt van wel) en hoe gevaarlijk is dat nog? Ik kan hier bijna niks over terugvinden namelijk.

2. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    ik denk mdteen aan krentenbaard zo begon dat ook kleine bultjes wat wondjes worden en dan iodrogen vooral omdat nu bij neus zit

heb je eem foto ervan

3. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Nee, geen foto, kan ik nu ook niet nemen want hij is bij oma en opa :). Ik dacht zelf ook nog aan krentenbaard ja! Wat is daar aan te doen?

4. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    antibiotica creme is noodzakelijk mijne hebben het pas allemaal gehd pp vakantie bij rerug komst meteen een kuur helaas na paar weken weer teug toen zalf en alles met dettol gedaan

zelfs wij hebben het gehad en alld vier me kids

me oudste op zijn billen heel zielig anddre op ellebogen buik en andere in gezicht en jogste baby had 1 plekje op de neus

meteen ff bellen die creme helpt alleen ald niet teveel zijn je zal zo en zo langs moeten komen ff

5. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Stel dat het een koortslip zou zijn is dat alleen in het eerste levensjaar gevaarlijk. Maar volgens mijn HA zouden eerste uitbraken veel heftiger moeten zijn.

6. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Heftiger in welke zin dan? Qua koorts enzo?

7. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    De uitslag zelf.
    Uit jouw beschrijving maak ik op dat het om 3 kleine plekjes gaat, toch?
    Mijn HA zei dat de eerste keer dat ze een koortslip krijgen die uitslag veel erger zou moeten zijn. Of het zo is weet ik niet hoor. Maar ik ben ook een keer met mijn dochter naar de HA geweest omdat ik een koortslip vermoedde en toen zei hij dat.

8. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik denk ook meteen aan krentenbaard, mijn dochter heeft het een aantal weken geleden gehad, 3 kleine plekjes bij dr lip en 1 op dr oor..
    ik zou ook even naar de ha gaan, bij krentenbaard is altijd AB nodig!

9. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    morgenochtend toch even langs te huisarts...

10. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Het zat vanmorgen ook aan zijn handjes en de huisarts zag ook wat plekjes in zijn mondje. Waarschijnlijk hand-voet-mond ziekte. Wel voor de zekerheid een zalfje want die plekjes bij zijn mond lijken sterk op krentenbaard.

11. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ahh wat sneu! beterschap met je zoontje..

12. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Dankje Miss C.

We hebben m wel naar het kdv gebracht vandaag en daar zei de leidster dat ze bijna zeker weet dat het waterpokken zijn :$. Nou ja, we wachten maar even af hoe het zich ontwikkelt. Hebben we dat ook weer gehad... er zijn voor zover ik weet geen andere kindjes die het hebben, maar dat kan natuurlijk nog komen.;)

13. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    zover ik weet ziet waterpokken er heel anders uit, maar dat kan ik miss hebben..

Deel Deze Pagina