tips gevraagd: romper met lange mouw

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door knor1981, 5 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Ons meisje is nu 8 weken oud. Ik gebruik tot nu toe alleen rompers met korte mouw. Mij lijkt dat de rompers met lange mouw in de winter warmer zijn, die baby shirtjes zijn altijd zo dun vind ik. Nu is het probleem met die rompers met lange mouwen dat ik die mouwtjes nooit goed krijg als ik dr een shirtje over aantrek. Het stroopt altijd op en zit nooit fatsoenlijk. Iemand tips?

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik trek de mouw van de romper altijd (vanaf de manchet van het shirtje/truitje) met mijn vinger naar beneden. Zodat de rand van rompermouw onder het bovenkledingstuk uitpiept. Dan zit het netjes.

Toevoeging: mijn zoon draagt een mouwloze romper als hemd/ondergoed, en daaroverheen een kruippak of een lange mouw-romper/broek met eventueel nog een vest of trui.

3. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Tja, dat is idd precies de reden dat ik geen rompers met lange mouwen meer koop. Bovendien vind ik het zelf niet lekker zitten, 2 lagen lange mouwen over elkaar heen.
    Toen ik ze nog wel gebruikte deed ik het net als Hilly.

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik doe over een lange mouwen romper overigens meestal een vestje of een shirt met korte mouw. Ik doe eigenlijk nooit een shirt met lange mouwen over een romper met lange mouwen.

5. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Mja, als ik eens een romper met lange mouw gebruik trek ik ook die rompermouwtjes er onder uit... Maar ik vind het ook onhandig en wij gaan van de winter gewoon voor wat dikkere truitjes en vestjes met een mouwloze romper. ;)

6. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Lange romper: tshirt korte mouw erover
    Korte romper: t shirt met lange mouw.

Mocht je toch mouw over mouw willen doen; Eerst je hand/vingers door de mouw doen, dan met die hand t handje en randje onderste mouw beethouden, dan erover heen trekken.

7. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Ik deed het shirt eerst over de romper en toen allebei tegelijk aan.

8. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik hou de mouw van de romper beet terwijl ik er een longsleeve overheen doe. Van de zomer veel mouwloze gebruikt en eigenlijk beviel dat wel heel erg. Maar rompers met lange mouwen zijn wel weer erg fijn onder een pyjama of boxpakje. Wat misschien helpt is wat smallere elastischere stofjes kiezen.

9. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ik doe nu al lange mouwen over lange mouwen en ik snap eerlijk gezegd niet wat daar moeilijk aan is
    Het gaat in 1x goed en anders trek je t toch ff goed?

10. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Maar is dat dan niet te fris van de winter omdat baby shirtjes altijd zo dun zijn. Of deed je dan nog iets van een vestje aan?

11. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Het is zo'n gepriegel om de mouw van het rompertje te pakken te krijgen onder de mouw van het truitje omdat het zo opstroopt, dat bedoel ik. Dan moet je met een paar vingers in die mouw zitten te prutsen om de romper mouw te kunnen pakken.

12. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    vestjes gebruiken, dus romper korte mouwen, longsleeve, vestje

13. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik stroop het mouwtje op van het truitje wat eroverheen moet. Ik pak dan zl zijn handje vast incl de romper en dan zo het truitje er over heen. Dus ik hou de romper gewoon vast, zodat hij niet omhoog kan.
    Ik heb er nooit problemen mee gehad.

Nu al wel sinds het voorjaar korte mouw of mouwloze rompers. Maar eens kijken of ik ze deze winter weer ga gebruiken. Ik vind het ook wel warmer met lange mouwen onder een longsleeve.

14. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier alleen lange mouwen gebruikt onder een t shirtje in de winter (dochter van begin september) hele winter gewoon korte mouwen onder een normaal shirtje. Geen vestje oid (af en toe bij een t shirt of mouwloos jurkje) nooit het idee gehad dat het koud was. (Dl kan zich al wel vanaf het begin super goed op temperatuur houden en kis meestal aan de warme kant). Ik denk ook zo dat binnen de verwarming aan staat (of het toch vaak ca. 20 graden is) en als je naar buiten gaat lag dl hier in haar winterjas onder een dekentje.

15. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nog geen ervaring mee ... Maar hier komt het er ook aan. Mij leek het handiger om gewone korte mouwen romper te doen met shirtje en vestje of in plaats van een shirtje een trui maar dan zonder vestje tuurlijk !

16. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Dit dus. En ik vind het niet zo moeilijk. Als je zelf zo een trui over een shirt met lange mouwen aan trekt moet je de onderste mouw toch vaak ook vasthouden?

17. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik heb daar eigenlijk nooit moeite mee:

Kind heeft romper met lange mouw aan. T-shirt met lange mouw eerst over het hoofdje van kind (duhh;)). Mouw van t-shirt rol ik helemaal op. Vervolgens pak ik het handje/polsje van kind door de mouw heen en hou daarbij met mijn vingers de mouw van de romper vast. Dan kan ik de mouw van het t-shirt zo over de arm heen trekken. Het uiteinde van de mouw van de romper sla ik vervolgens nog een stukje om de mouw van het t-shirt zodat het goed blijft zitten;)

Deel Deze Pagina