Pfff...waarom vallen al die merken toch anders qua maat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pelikaantje, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Even klagen hoor;)

Net een pakje met kleertjes cakewalk binnen.

Shirtjes maat 92 zitten prima, maar leggings maat 86 veel te groot.
    Terwijl bijvoorbeeld noppies en mexx leggings maat 86 prima zitten.
    Z8 maat 86 zit haar ook veel te ruim.

Het is zo lastig bij het online shoppen.

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ja, lastig he! Nu valt Noppies en Mexx volgens mij wel klein.
    Maar heb ook een spijkerbroek van Noppies die vrij ruim valt.

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ja dat vind ik het enige nadeel aan online shoppen maar zelfs IRL shoppen heb ik dat ik dingen terug moet brengen omdat het te groot valt hoor....Ik vind het ook reuze irritant dat er binnen een merk zelfs mega verschillen zitten tussen de maten van verschillende modellen...

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ja heeeeel vervelend die verschillende maten!! Ik had voor Tycho van de week ook wat dingen besteld, maar alles valt weer anders!!

xxx

5. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, balen is dat he...Ik koop ook niets meer van Mexx, want het valt best klein en ze was er iedere keer zo uitgegroeid. En Esprit valt dan weer heel groot. Toen Emma maat 62 had, kocht ik een skipakje van Esprit in mt 68, met het idee, ietsje groter want ze moet haar gewone kleertjes eronderaan kunnen...Nou, met een beetje geluk zit ie van de zomer pas echt goed,ze zwemt er nu nog steeds in :$ ...en terugsturen kon niet,want ik was zo slim om het zonder te passen gelijk eerst te wassen ;) (jammer wel,want hij was best duur..)
    Ik heb nu voornamelijk kleertjes van H&M en Hema, die maten lopen gelijk, en ik weet dan precies wat ik moet hebben...

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik vind H&M juist weer groot vallen. Esprit valt idd ook groot.

7. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tsja, misschien wel,maar omdat ik daar nu al zoveel gekocht heb, ga ik maar van die maat uit haha...Denk dat het ook ligt aan welk merk je een beetje gewend bent, dan is dat een beetje je standaard...
    Maar Esprit valt groter nog dan H&M

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    is inderdaad heel vervelend! mijn dochter heeft een tijd geleden van één merk, drie verschillende maten aan gehad, daar werd ik echt niet goed van..

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Haha, ja hier ook hoor, maar ook omdat mijn dochter zo dun is, met hele dunne billen. Rokjes die ik afgelopen zomer heb gekocht pasten toen nog niet, maar die past ze komende zomer nog wel. Ze blijft zo iel in de breedte (is van de Hema, valt zo breed!). Leggings idem dito, blijft steeds zo slobberig. Alleen shirtjes heb ik echt in een goede maat nodig voor haar leeftijd, daar heeft ze nu maat 80. De rest is altijd zoeken, elastiek aan de binnenkant aantrekken, of kleinere maten kopen. Korte broeken van de zomer koop ik écht niet in maat 80. Ze heeft een paar rokjes in maat 80 waar ze in zwemt! Ik ga eerst wel passen ;)

10. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Blijft lastig ja die maten. Van de meeste merken die ik leuk vind, weet ik nu wel hoe ik de maten moet zien.

Helaas begint het met schoenen kopen weer lekker opnieuw. Want maat 22 van het ene merk is duidelijk geen maat 22 van een ander merk...

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb gisteren bij de C&A een shirtje gekocht maat 86!!! Ik heb er nu 1 daarvandaan in 80 en die valt nu echt krap. Maar als ik bij de zeeman of hema koop kan hij makkelijk in 80....

En van de week een shirt gekecht van villa hap in 80 en die is ook wat krapjes, maar een shirtje van Babyface in 80 is weer te groot.

Whahahah GEK word ik ervan !!!! En dan heb ik het nog niet eens over broekjes want die past hij van maat 68 tot 80 van verschillende merken! Ik koop daarom ook nog geen zomerkleertjes want ik heb echt geen idee hoe hij gaat groeien en in welke maten we nu dan weer in terecht gaat komen.....

xxxx

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hahaha, die verschillen komen niet alleen door merk maar ook door model, hoe iets geknipt is. zo kun je van een merk, 2 dingen hebben op dezelfde maat en het kan zijn dat die niet op eeen precieze manier past. maar dat geldt ook voor volwassenen. sommige broeken moet ik in maat 36 kopen sommige in 38, en jurken moet ik dan weer soms 40 nemen soms zelfs 34.

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    maar heel vervelend omdat je soms niet zo goed op foto kunt zien wat voor n model het is op internet.

14. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Omdat jullie het vooral over internet hebben... passen jullie in de winkel dan alles al? Daar kan ik met een tweeling echt niet aan beginnen. Dan ben ik voor alleen 2 shirtjes al weet ik hoe lang aan het shoppen...

15. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Nee hoor Angelbaby, alleen misschien een enkele keer voor een jas ofzo, maar niet voor shirtjes en broekjes. Ik koop het vaak ook eerder te groot dan te klein, dus dan ligt het vaak gewoon nog even in de kast.

16. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Dat doe ik ook ja. Jassen hebben wij ook gepast :)

17. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ja erg vervelend! Zo heb ik voor mn oudste van de winter veel Noppies gehad. Qua shirtjes zat ze in 92, nu haal ik spul voor de zomer en valt het ineens een stuk groter! Wel zeker 5 cm in de lengte. :(

18. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Nee in de winkel pas ik ook niet. Maar dat is wel gemakkelijker ruilen!
    Bij esprit online bestellen, bestel ik wel vaak 2 maten, daar kun je gratis retourneren!

19. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja, esprit is geweldig omdat je gratis terug kunt sturen. ook omdat er advies voor maat staat, valt klein, groot of op de maat etc.

20. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ja met die schoenen is ook erg. Hier was maat 21 echt te krap. Gaan we op zoek, prachtige schoentjes gevonden, zitten perfect en zelfs ruim... maat 21 ;)
    En met kleertjes is het net zoals Lynn zegt, koop je van hetzelfde merk 2 vestjes in dezelfde maat, zit je met een mouwlengteverschil van 5cm :(
    Daarom koop ik liever niks meer online, heb echt een pesthekel aan dat terugsturen maar ja, niet alle leuke merken verkopen ze hier in de buurt dus gaan we maar weer voor de bijl :cool:

Deel Deze Pagina