Goeiemiddag dames, Ik heb een vraag. Ik heb een prachtige zoete meid van 5 weekjes oud. Nou wil het dat zij 1,5u na de eerste slok van de voeding wakker wordt en niet meer zelf in slaap valt. Af en toe denk ik dat het krampjes zijn maar op schoot slaapt ze daar doorheen. Ik gebruik sinds 2 dagen de puckababy piep voor het maaien met haar handjes en werkt tot nu toe wel met zelf inslapen. Als ik haar laat liggen begint ze te miepen, hikken en grommen haha en uiteindelijk ook huilen, neem ik haar op schoot Valt ze weer in slaap en kan ze ook uren doorslapen. Als ik haar wakker hou vind ze dat ze weer honger heeft en kan ze ook niet echt relaxed rondkijken of spelen. Julia krijgt kunstvoeding en drinkt tussen de 80-120cc en ook nog 7 voedingen dus na 2 uur honger kan bijna niet. Kan het wel met een speen rekken maar ze houd deze niet lang zelf vast. Hebben jullie tips? Groetjes Esther
Ik vond dat ook lastig hoor toen ze zo klein waren. Echt spelen kunnen ze dan ook niet. En als ze wat 'ouder' worden slapen ze niet meer van voeding tot voeding. Dus hier veel rondlopen met de kleine, even naar buiten en uiteindelijk voeden als ik dacht dat ze echt wel honger had. Ik gaf borstvoeding, dus dat kon onbeperkt, maar ik probeerde toch wel goed te kijken of ze echt honger had of dat ze huilde uit verveling. Verder lekker bij je pakken als ze moe lijkt maar niet meer in bed kan slapen. Ze vindt het blijkbaar erg prettig om bij je te liggen en krampjes zijn toch een stuk minder als je bij mama ligt dan alleen in je bedje
Zou d'r ook gewoon bij je laten verder slapen. Ze gaan straks vanzelf langer doorslapen in bed. Hier was die leeftijd ook een lastige periode. Ze kunnen zich nog niet zelf vermaken, dus zodra hij hier wakker was liep ik eigenlijk constant met hem rond. Het enige wat hij op die leeftijd wel leuk vond was de muziekmobiel in de box. Verder veel bij papa of mama.
En wanneer je het bedje iets op hoogt? Paar boeken onder de poten van het hoofdeinde. Misschien dat ze wat last heeft van oprispingen en dat is vervelend. Ik neem aan dat wanneer ze bij jou ligt je haar wat rechterop houdt? Als je het bed aan een kant wat op hoogt, ligt ze wat schuiner en dit werkt altijd wel iets. Wellicht haar iets langer na een voeding rechterop houden?
Lekker toegeven aan de behoeften van je kleine meisje. Mocht je zelf wat mobieler willen zijn, maar haar wel langer willen laten slapen zou ik een draagdoek of ergonomische draagzak adviseren....