hoelang duurt het van optrekken tot staan -> echt lopen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door FairyLaughs, 30 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

zo.. gisteren ging mijn meisje voor het eerst uit haarzelf zitten... wat waren wij trots zeg.. en vandaag trekt ze zich opeens op tot staan in de box.. nou kan je voorstellen dat wij versteld stonden.. Dit hadden wij nog niet verwacht aangezien ze gisteren pas zelf ging zitten...

hoelang duurt het 'gemiddeld' van de eerste keer optrekken tot staan en het echt lopen??

2. EmyD

EmyD Niet meer actief

Leuk he, als ze zoiets 'ineens' kunnen..!!
    Ik weet niet hoe lang het 'gemiddeld' duurt, maar onze meid ging staan met precies 7 maanden, zelf zitten (op de billen) met 7,5 maand en goed los lopen met 13,5 maand (eerste stapjes met 12 maanden).

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook met 7 maanden voor het eerst optrekken tot staan en met 13,5 maand echt helemaal los lopen. Net na haar verjaardag de eerste losse stapjes.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia ging staan met bijna 8 maanden (zitten met 7 maanden) en inmiddels stapt ze aan de hand en stapt ze "over" (met min of meer vasthouden) van de tafel naar de bank en van de ene bank naar de andere. Ze is dus druk aan het oefenen!

Vergis je niet, er zitten nog veel stappen tussen. Ik keek eerder ook naar de grotere dingen, maar ze is nu zoveel beweeglijker dan 2 maanden terug, alhoewel ze misschien bijna dezelfde dingen al kon (zitten, kruipen). Ze draait, zit op haar knieën, op haar hurken, staat los, loopt aan de hand, gaat los zelf weer zitten uit stand, etc. Er zijn nog een heleboel dingen om te oefenen! Maar het is leuk he? Ik geniet er zo van :D

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter ging met 7 maanden zelf zitten, met 8 maanden ging ze zelf staan, met 8,5 maand liep ze langs dingen en pas met 16,5 maand liep ze los! Kortom niets van te zeggen, dochter was overal snel mee behalve met los lopen.

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Het ligt volgens mij ook echt aan het karakter van je kindje. Loslopen is tenslotte echt wagen en durven. Ik verwacht mijn dochter niet later dan een jaar met lopen, aangezien ze nu al los staat en als ze ergens heen wil (zoals van bank naar bank), dan waagt ze gewoon de stap, ook al heeft ze weinig steun. Ze valt dan ook heeeeeeeel vaak ;)

7. Skye

Skye Niet meer actief

Hier stond mijn meisje met ongeveer 7 maanden rechtop in de box en ze kan nu sinds een kleine 2 weken een paar losse stapjes zetten (dus ongeveer met 1 jaar). Nu is het nog wachten op het moment dat ze echt los kan lopen!

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    L. ging met ongeveer 10 mnd (denk ik) staan, liep langs de tafel en achter de looptauto met 11 mnd maar heeft tot 14 mnd gewacht voordat ze los ging lopen! Maar nu wil ze ook niets anders meer, het is schreeuwen als ik haar optil :D

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het ligt zeker ook echt aan het karakter van je kindje. Eva was een echte durfal tot een maand of 10, daarna een echte schijterd ;). Ze kon los staan, maar koos liever voor de veilige weg. Toen ze met 1 jaar opeens onverwacht mij los liet en een stukje los liep en tegen ons bed aan knalde, was het helemaal erg. Gek hè ;), durf je eindelijk iets, gaat het helemaal mis ;). Toen ze eenmaal liep viel ze haast nooit en ze is nog steeds heel erg voorzichtig. Als ze valt is het expres of echt een hele grote vergissing :)

10. Liz01

Liz01 Actief lid

26 sep 2008
    167
    0
    0
    Drenthe
    Dan heb ik een erg luie dochter, want zij is net 1 jaar geworden en ik zag gisteren voor het eerst dat zij zich voorzichtig optrok van zit naar staan aan de grote rieten mand! Ze kruipt als een bezetene, maar staan doet ze nog niet, en lopen al helemaal niet. Ze heeft gewoon haar voetjes wat dat betreft nog niet ontdekt!

Ik denk inderdaad dat het ook een stukje met karakter te maken heeft. Mijn dochter is niet bang aangelegd, maar wel voorzichtig in wat ze doet. Ze is geen enorme ontdekker.
    Aan de andere kant gaan kindjes dit alles pas doen als ze er fysiek ook echt klaar voor zijn volgens mij. Mijn dochter is vrij lang voor haar leeftijd en ik heb het gevoel dat eerst e.e.a. in balans moet zijn voordat ze gaat beginnen met staan en lopen.

Ze is dan wel niet erg fysiek, maar praten en kletsen doet ze al des te meer! Haar energie gaat meer daar naartoe.
    Ik maak me niet ongerust, ieder kindje ontwikkelt zich weer op eigen tempo.

Cat

Deel Deze Pagina