met kerst gaan we een weekje weg naar een huisje van centerparcs. Kids van 11 en 8 willen natuurlijk veel zwemmen. Hoe doen we dat met beeb van dan 4 maanden? Mag ze int water, lijkt me vrij koud. Zou ze wel kunnen slapen in zo'n rumoerig hittehok. Ik laat haar in ieder geval der ochtendslaapje int huisje doen, daarna kan ze mee. Zou ze slapen in de maxi cosi? Zouden jullie een kind van die leeftijd bijvoorbeeld in zo'n band mee het water innemen? Ik heb zomaar het gevoel dat het allemaal veel te veel van het goede is, en dan nog al die bacterieen. Ben erg benieuwd naar jullie meningen en ervaringen.
Ja, ik zou de baby meenemen. Ik ben op vakantie geweest in Tenerife en mijn zoon (toen 3 maanden) is mee geweest in het (koude) water. Wel altijd maar heel kort (5 - 7 minuutjes) en daarna snel en goed afdrogen en warm houden. Ik vind slapen ontzettend belangrijk dus ik ging voor de slaapjes terug naar de kamer of ging wandelen met de wagen (dat is ook lekker slapen!)
Louise ging ook gewoon lekker mee. Bij cp hebben ze ook boxen enzo staan, dus misschien kan je kindje daar wel in slapen. Juist door de warmte in zo'n zwembad worden ze lekker loom. Kijk goed naar je kindje en vertrouw op je eigen gevoel. Als jij denkt dat het beter is om terug naar het huisje te gaan moet je dat lekker doen.
Als mijn man en ik gaan zwemmen (regelmatig, maar dan wel alleen in het hele bad, dus zonder anderen) dan leggen we fae in de kinderwagenbak in haar rompertje en dan gaan we zelf even zwemmen. Fae slaapt dan heerlijk door de warmte. Naderhand zwemmen we een kwartiertje met haar (vrij warm water hoor, 32 graden), tot ze het zat is en dan drogen we haar af etc en slaapt ze weer in de wagenbak of speelt ze er in, terwijl wij nog even zwemmen. en oja; als het mag (dat is ook altijd afwachten) zou ik je kindje lekker op je arm bij je houden in het water, dat is fijner dan zo'n band nu nog.
geloof niet dat je die handig mee kunt nemen daar, onderstel moet uiten blijven toch? hier zijn slaapjes ook heilig, maar wil alleen niet de hele tij gezin splitsen...
NA de entingen mogen zuigelingen in principe zwemmen. C.P heeft ook warme bubbelbaden waar je heerlijk met je kleine in kan zitten. na het zwemmen lekker in een warme doek wikkelen en het kan volgens mij best wel om de kinderwagenbak mee naar binnen te nemen. Zet hem in de kinderboxen en je hebt een warm nestje. Tis altijd uitproberen toch hoe een kleine reageerd en wie weet slaapt hij of zij heerlijk in het warme subtropische zwemparadijs. Leander heeft met 4 maanden in zo`n band ook gezwommen hij was er nog net wat te klein voor.
zijn voor het zwemmen niet nodig hoor, van de dktp is alleen kinkhoest erg besmettelijk. Het gaat meer om het tijdstip, ze bedoelen daarmee, niet voor de 6 weken ivm afkoeling. Kindje hier is nog niet geent, pas vanaf 6 maanden maar dat is volgens cb geen probleem. Ga dan toch die bak meeslepen denk ik...slaapt ze beter in, maar het lijkt me wel een gezeul in dat altijd drukke zwembad van centerparcs. Tja, en anders de maxi cosi. Gelukkig altijd tietje bij, dus na een frisse duik warm aan de borst. Dat bubbelbad lijkt me nou juist weer niks, die dampen en bacterieen...maar wel lekker warm. Nou ja, jullie zien het, ik hink hier op 2 benen...
dat zou ik echt proberen idd, want enerzijds is het idd wel even een gezeul omdat het druk is, maar je kan zo wel een rustige, veilige, omgeving creeeren voor je kindje. Eventueel een handdoek over de kap om nog iets meer licht en geluid weg te nemen en het nog rustiger te maken. Dat werkt hier meestal ook wel als we ergens zijn waar ze ook in de wagenbak moet slapen, temidden van meerdere mensen.
ff lekker offtopic: @ atthina: waar ga jij dan zwemmen dat je helemaal alleen kunt? lijkt me ook wel wat
sorry ik werk in een zwembad. En op sommige tijdstippen (niet eens zo veel) is het doelgroepen badje (niet zo groot, maar wel lekker warm) niet bezet. En dan ga ik daar nog weleens zwemmen. Op gewone dagen zwem ik eigenlijk zelden, dat vind ik niet zo leuk zo tussen de klanten. Volwassenen maken niet uit, maar van die pubers enzo.. Ouder en kind zwemmen doe ik trouwens weleens gewoon mee hoor, maar vrijzwemmen dus niet.
Wij mochten bij het park de Katjeskelder niet het water in zonder dat ze een band of vlinderbandjes had, dus neem ze maar wel mee. De meeste zwemparadijzen hebben ook boxen staan, na het zwemmen je kindje lekker een badjasje ofzo aandoen en dan lekker in de box!
Wij zijn net terug van cp. En Janna heeft daar heerlijk gezwommen. Gewoon bij ons op de arm. Het was er trouwens wel heel rustig, en we hebben ook nog babyzwemmen gedaan. En ze heeft er op een tafel geslapen. Ze was zo moe dat, toen wij even gingen zitten dat ze zo in slaap viel. Ben natuurlijk niet weg gelopen.