Hallo allemaal, onze kleine van 4 weken oud is dankzij mij (ik ben ook superverkouden) erg snotterig. Soms zo erg dat hij even moeite heeft met ademhalen door zijn neusje. Zou ik een neuszugertje kunnen gebruiken, en zoja waar haal ik die? Groetjes Laura
Apotheek. Supermarkt. Hier werkt het het beste als ik eerst uitspuit met fysiologisch water en dan het neuspeertje gebruik. Je bent verbaasd wat je daarmee allemaal uit zo'n klein neusje haalt...
Dit kan je zeker gebruiken en zal vast voor veel verlichting zorgen!! Ons kleintje is ook vaak verkouden en dit hielp echt! Wij hadden eerst een neuspeertje van de H.ema maar daar konden we niet mee overweg. Nu hebben we een neuszuig-ding van O.trivin.. Dat werkt echt heel erg goed!! Hier zit een slangetje aan waarmee je zelf het neusje kunt schoonzuigen (zit een schuimstukje tussen hoor) en is daarmee veel effectiever. Wat je verder nog kan doen (maar dat weet je vast al wel), is: - gesnipperd uitje bij het bedje - stomen in de badkamer (dus bij/naast een hete douche gaan zitten in de stoom) - neusspray met zoutoplossing (mijn ervaring is dat alle merken goed zijn, maar dat niet alle sprays lekker werken.. Wederom vind ik persoonlijk die van O.trivin het prettigste) Als je kleintje echt heel veel laat heeft en niet meer kan drinken/slapen door dichte neus, kun je ook naar de ha voor een 'echte' neusspray.. En als laatste, de dampo.. Deze is eigenlijk pas geschikt vanaf 6mnd dus ik zou hier heel voorzichtig mee zijn en het bij uien houden.. Ik noem het wel even, wij hebben met 4mnd wel eens wat L.uuf op een doekje gedaan en dan bij zijn bedje leggen..hielp wel. 4wk is wel erg jong daarvoor... Succes!!!
Ik heb een neuspeertje hier liggen en een neusaspirator van otrivin en die laatste vind ik echt een aanrader. Heb hem gekocht bij Etos toen ons dochtertje echt heel erg verkouden was met 5 weken. Ik gebruikte daarbij ook steriele zoutoplossing pipetjes en een ui bij het bedje deed ook best veel in de nachten. Ik zie net dat LadyT en ik het over hetzelfde ding hebben . Onze Etos heeft er altijd maar 1 op voorraad en bij 5 andere drogisten/apotheek hadden ze hem niet. Sneu he voor die ukkies! Beterschap!
Ik heb zo'n neuspeertje van Etos geloof ik. In knijpen (niet als je al in de neus zit), dan in het neusje doen en dan loslaten zodat hij begint te zuigen. Vaak vinden ze het erg vervelend. Wat hier erg hielp was van eigen merk Etos een eucalyptus badje.
Ik heb nu ook een neusspray van zwitsal, werkt ook goed. Eerst de spray gebruiken en daarna het neuspeertje. Verder werkt een gesnipperd uitje voor de nacht ook altijd super. Gewoon onder het bedje plaatsen. Daarmee ademen ze een stuk vrijer. Luuf/dampo echt nog even vandaan blijven, hoe verleidelijk het ook mag zijn.
Bij elke drogist en apotheek te verkrijgen bijna, ik gebruik hem constant, in het zh hebben ze hem aangeraden toen mijn zoontje met het rs virus op was genomen toen hij 2 weken oud was.. Ik zweer er bij!