voeding 11 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door butterfly24984, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd wat jullie kindjes rond de 11 maanden eten/ aten en drinken/ dronken.

Die van mij krijgt nu

ontbijt - pap (180/6 eet niet alles op) en wat thee
    tussendoor - fruit
    lunch - 1 tot 1 en een halve boterham en een flesje melk 150/5
    tussendoor - diksap en een koekje
    warm eten - groente, aardappels/ rijst/ pasta en vlees of vis en een beetje yoghurt
    voor het slapen gaan fles melk 180/6

Omdat hij bijna een jaar is en ze dan maar 300 ml zuivel mogen ga ik vanaf morgen het schema al een beetje aanpassen.

Ontbijt - boterham en een flesje melk 150/5
    Tussendoor - fruit en wat water/ thee of sap
    Lunch - 1 tot 2 boterham en een flesje melk 150/5
    Tussendoor - sap of thee en een koekje
    Warm eten - groente, aardappels/ rijst/ pasta en vlees of vis en een beetje yoghurt
    Voor slapen gaan - flesje 150/5

Dan wil ik proberen om op een bepaald moment geen melk bij het ontbijt te geven maar wat thee of verse jus of zo
    De fles tussen de middag zo laten
    En dan de fles van voor het slapen verlagen naar 90/3
    Dan zou ik dan op 300 ml zuivel komen met de yoghurt erbij

Ik zou de laatste fles er ook af kunnen halen, maar dat hoort helemaal bij het ritueel van voor het slapen gaan en hij krijgt bij het ontbijt al geen fles meer omdat hij pap uit een bord krijgt dus leek me dit handiger.

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie de kinderen geven.

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn dochter van 11,5 maand:

ontbijt: 180 melk met pap ( ik maak de opvolgmelk op, daarna wordt t 120 HV melk met een boterham). pap gaat snel op, vaak is ze dan nog niet tevreden en geef ik een VK cracker in haar had extra
    slapen
    dan fruit, meestal 1 groot en 1 klein, of 3 klein in stukken. daarbij wat water of thee
    lunch: 1 boterham met beleg, en fles halfvolle melk, ca 100cc
    slapen
    soms, maar niet altijd nog een tussendoortje: baby rijstewafeltje oid met wat thee/ water
    avondeten: met de pot mee 100cc yoghurt toe.
    Voor de nacht ca 100cc water of thee met 1 schepje opvolgmelk ( meer voor de smaak en het pak opmaken dan voor de vulling :D)
    Bij ons is het ook zo'n heerlijk knuffel momentje, maar dat gaat hier net zo goed met een fles thee of iets warms hoor! Ze slaapt er niet minder door ook.

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Mijn zoontje van 11,5 maanden:

Ontbijt: flesje 180/6 met pap

Rond een uur of 10.30: fruit (meestal 1 groot of 2 klein) + water

Lunch: anderhalf à 2 boterhammen + thee

Rond een uur of 15.00: tussendoortje (variërend: fruit, baby rijstewafeltje, volkorenkaakje, Nijntje koekje, cracotte, plakje ontbijtkoek, stukje komkommer, paar olijfjes) + water

Avondeten: met de pot mee + water, toetje (yoghurt, kwark of fruit)

Voor t slapen gaan: flesje 180/6

4. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Mijn zoontje krijgt nu:

'smorgens - 1 stuk brood + flesje 120+4
    tussendoor - fruit met wat thee
    lunch - 1 tot 2 stukken brood met fles 120+4
    tussendoor - koekje met thee of diksap
    Tijdens het koken - cracotte (om meneer even rustig te houden)
    Avondeten - met de pot mee
    Voor het slapen - fles 150+5

Wil straks de fles bij de lunch als eerste vervangen door gewone melk of thee

5. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier het volgende schema:

ontbijt: 180/6 papfles
    tussendoor: 2 stuks fruit geprakt/grof geraspt
    lunch: 1/2 sneetjes brood + water (soms diksap)
    voor het slapen gaan meestal: 90/2 (dus extra water)
    tussendoor: Soms babykoekje/soepstengel/rijstwafel + water of diksap
    avondeten: met de pot mee, maar dan geprakt of potje (als wij iets ongeschikts eten) laat hem wel altijd wat hapjes proeven + toetje yohurt of danontje. Soms om hem rustig te houden als wij zelf nog aan het eten zijn krijgt hij een soepstengel of rijstwafel.
    voor het slapen: fles 150/5

Ik ben nog zoekende hoe/welke fles ik ga afbouwen. De papfles wil ik houden iig op dagen dat ik werk (zal CB niet zo blij mee zijn maar ja), en anders een bordje pap. En in de avond is idd een heerlijk knuffelmomentje. Dus misschien dat ik de lunch melk vervang door alleen water of thee ofzo. En de avondfles dan nog iets afbouw....

Tijdens het typen bedacht ik me dat ik vandaag de middagfles vergeten ben:)... En dat vind ik ook altijd een heerlijk rustmomentje vooral als we weg zijn geweest, is fijn voor de kleine om dan zo tot rust te komen. En hij heeft maar 1 boterham op, sinds 2 weken eet hij niet altijd meer graag brood, voorheen 2 sneetjes met gemak!

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    nu mommenteel drinkt ze ong 400 cc melk nog op een dag. ze drinkt dus twee brikjes ( geen flessen meer)

normaal smorgens
    17 u overschot van smorgens bij boterham
    19 u brikje voor het slapen gaan.
    ik vind dit eig wel ok zo, en doe er niets van weg. soms is het bij 17 u chocomelk.

gr

7. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    mijn dochtertje van 10 maanden ( maandje jonger sorry ;) ) eet en drinkt het volgende:

's morgens fles 150/5 en 1 boterham
    1 stuk fruit tussen door en een beker diksap
    's middags 2 boterhammen en een half glas koemelk
    eind van de middag soepstengel/ korstje brood/ sabbelkoekje en een rietjes beker diksap.
    's avonds een bord groente/aardappels vlees en een toetje na.

Bij elkaar drinkt ze zo'n 700 cc op een dag waarvan 250cc zuivel.
    Met het toetje erbij kom ik aan 300 cc.

Ons meisje ging al heel snel flessen weigeren vandaar nog maar 1 flesje.

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoontje krijgt:

's ochtends fles 180/6 + halve boterham
    tussendoor nijntjekoekje/liga/soepstengel en paar slokken water/thee
    lunch 1 boterham + fles 180/6
    tussendoor fruit en paar slokken water, soms nog een rijstewafel/soepstengel
    avondeten potje (vers eten wilt hij niet :()
    voor slapen papfles 180/6 + 3 scheppen bambix

Mijn zoontje drinkt nog niks anders dan een melkfles. Hij gaat nu pas wat slokken water drinken. De flessen durf ik nog niet af te bouwen, anders krijgt hij te weinig vocht binnen.

9. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier ook lang gehad, hoewel ik met groentes wel vers begonnen ben. Nu gaat het best goed, maar hij eet vers beduidend minder dan een potje. Potje gaat altijd leeg, ook 12mnd potjes, en vers soms maar 5 happen, maar soms ook helemaal leeg. En maakt ook niet uit wat het is, want hij kan goed vandaag zijn wortels met rijst niet willen, en als ik het bewaar tot morgen kan hij het goed wel opeten. Misschien omdat het potje meer smaken bevat (hoewel wel minder sterk van smaak), vaak ook kruiden, ui etc.. Ben inmiddels wel gestopt met uiteindelijk nog een (half) potje aanbieden, eet hij vers niet, nou, dan niet, want hij kan het wel!

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij deden (en veel is er niet veranderd..)

ontbijt: 180/6 + bambix (later 200 ml volle melk) + fruit
    tussendoor: 1-2 stuks fruit + water / thee
    lunch: 1 belegde boterham + 100 ml thee (later volle melk)
    tussendoor: 1 koekje / rijstwafel / rozijntjes + sterk aangelengde diksap
    avondeten: warme hap + 100 volle kwark
    voor het slapen: 120/4 melk (verviel met 1 jaar)

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja ik ben ook met vers begonnen. Echt heel jammer, ik probeer het regelmatig. Ik heb al van alles geprobeerd, hopelijk komt het nog. Hij is ook kieskeurig met eten, dat wordt nog wat :(.

12. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier hetzelfde, vers begonnen, begon te weigeren. Potjes eet ze goed.
    Nu geven we haar eerst wat vers, zelf rommelen kennis maken met bloemkool roosjes, broccoli, sperzie boontjes ed. aardappels. Als ze voldoende op heeft laat ik het zo, heeft ze niet voldoende krijgt ze als nog daarna een potje aan geboden.

Van de week heeft ze een heel bord prei en aardappels op, ging er zo in ;) Verbazend hebben we zitten kijken haha

13. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ze kunnen idd ook niet alles even lekker vinden. En hier hebben we over het algemeen een makkelijke eter, dus als hij een keer geen zin heeft prima hoor!

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mn dochter is een makkelijke eter, maar sinds dat ze een maand of 10 is, wordt ze kieskeuriger hoor! vanavond bijv gebakken krieltjes met broccoli en een runderhamburger. ( kwart stuk). dan vist ze de aardappeltjes en vlees ertussen uit en de broccoli gooit ze op de grond. Grrrr!!!! Uiteindelijk als dr bord leeg is en alleen de broccoli ligt er nog dan gaat ze het alsnog op eten.

Of met fruit: ze is dol op banaan. Geef ik eerst banaan en dan iets anders dan eet ze dat andere niet. Als ik het andersom doe dan eet ze alles op... kwestie van (uit)proberen en blijven aanbieden...

15. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Sorry maar even een beetje off topic:
    Als je echt wil dat je kindje vers gaat eten, moet je (inderdaad) geen potje meer aanbieden daarna... Kindjes komen dan op een leeftijd dat ze dat weten en dus bij voorbaat al minder van de verse maaltijd gaan eten.

Potjes hebben overigens écht niet meer smaak dan vers! Integendeel denk ik en daarom is het misschien ook zo moeilijk om ze vanuit volledig potjes weer aan het vers te krijgen. De potjes hebben een redelijk vlakke smaak... (vind ik persoonlijk, al hebben wij ook ooit potjes gegeven hoor bij geval van nood)
    Bij vers proeven ze de échte smaak en bij potjes is het altijd een
    mengelmoes...
    Overigens vult vers ook veel meer dan een potje, dus het is niet vreemd als er van vers minder in gaat dan van een potje.

Rond die leeftijd begon hier ook de fase van zelf willen eten.
    Kreeg gewoon een bordje met alles in stukken voor zich (of we legden steeds een stukje voor haar neer) en dan at ze het op.
    Als er ook maar een lepel in beeld kwam was het drama!
    At ze niks, dan gaf ik haar vaak nog een stuk fruit als toetje...

16. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds vandaag over op de gewone melk (want de nutrilon is op) :)
    Ik geef nu eerst nog gewoon 3 x 150 ml melk maar dan maak ik er straks het volgende van:

ontbijt - 1 boterham en fles melk 130
    tussendoor - fruit en water
    lunch - 1 boterham en fles melk 130
    tussendoor - koekje en thee of sap
    warm eten - meestal vers soms potje, yughurt en wat water of het drinken wat nog van de middag over is.
    voor het slapen gaan een flesje thee met melk

Dan zit ik op voldoende zuivel, ik denk namelijk dat een flesje thee even goed werkt voor het knuffel moment als een fles melk als het maar warm is.

17. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dat denk ik ook, Butterfly. wij doen het namelijk ook zo en het werkt net zo goed!

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wij moeten eigenlijk naar 3 flessen van 90+3 omdat ze geen grote flessen drinkt maken we er maar 3 van. Maar nu met dit warme weer heeft ze 's morgens meer dorst. Nu 120+4 en dan nog 2x 90+3 maar ze eet en drinkt verder geen zuivel tot we bij de kinderarts geweest zijn. Dus ook geen toetjes ed.

Vanmorgen heeft ze nog flink wat water na de fles gedronken. Ook prima natuurlijk.

19. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

hoeveel zuivel geven jullie eig op een dag????
    hier zei KA ' ze drinkt toch wel zeker twee brikjes he ' ( dat zou dan 400 cc zijn) nu momenteel helemaal niet. denk dat ze nu nog 200 cc drinkt op een dag. en dan 2 yoghurts per dag. en smeerkaas , ze lust niks anders.
    maar dus volgens KA zou ze 400 cc melk moeten.

gr

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Misschien is het in Belgie anders, maar hier is 300cc zuivel genoeg en dat is inc yoghurt. Als je dus maar 200cc melk geeft en 1x 100cc yoghurt zit je allang goed!

Deel Deze Pagina