Goedemorgen, Ik wil graag met mijn dochtertje gaan kleien. Nou heb ik play doh 2+ gekocht want voor lagere leefijd is er niet. Maar nou twijfel ik alsnog omdat mijn dochtertje 14 maanden is. Uiteraard blijf ik er de hele tijd bij. We hebben al veel leuke dingen gedaan maar zou graag is wat anders willen proberen. Weet iemand of ik deze play doh gewoon nu al kan gebruiken?
Natuurlijk, je merkt snel genoeg of ze het leuk vindt. Op de verpakking staat allergie informatie, mocht ze toch wat binnen krijgen, maar voor kinderen die daar geen last van hebben is bij grote hoeveelheden het zout in de klei het probleem. En mocht ze die paarse klei nou als eerste opeten, zou ik even het kdv/gastouder waarschuwen dat de ontlasting misschien een vreemde kleur krijgt .
Mocht je het toch niet aandurven dan kun je ook altijd brooddeeg maken. Dit is bloem, zout en water. Het is een stuk hygiënischer en kan echt geen kwaad als ze een hap neemt. Het is zo zout dat ze het de 2e keer wel uit haar hoofd laat.
Waarom niet??? Hier vanaf 1 jaar diverse klei en zand en kralen. Onder toezich kan alles. Play doh vind ik zelf chemisch. Djeco heeft mooie klei. En je kan uiteraad zelf maken: water, bloem/maizena, zoiut evt kleurstof
Idd gewoon bij blijven. Ik sluit me wel bij piccolina aan mbt het chemische. Ik heb online zachte ecologische klei besteld. Geen troep erin, maar wel net zo leuk!