baby 3 maanden oud nachtje uit logeren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sunshineS1976, 9 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

#1 sunshineS1976, 9 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 apr 2015
    Misschien hebben sommigen van jullie mijn topic gelezen over mn zoontje die alleen maar huilt.
    Het gaat met ups en downs.

Anyway:
    Het is loodzwaar. Nog steeds. Twee baby's en een peuter. Die allemaal veel aandacht vragen en wat ik gewoon niet altijd kan geven. Ik zit er gewoon doorheen. Ik moet door ook al zou ik soms willen dat het even niet hoefde:)
    Ik ga er op uit hoor, probeer ook weg te gaan. Maar ja ik moet toch ook weer terug...
    Relatie ook onder de hele situatie te lijden. Als manlief thuiskomt uit zijn werk en de tweeling krijst alles bij elkaar tot bedtijd; hij scheld ze gewoon uit :(
    Doet me echt pijn...

Dus ik ging op zoek naar iemand die hier een nacht aan huis wilde oppassen zodat wij even weg konden. Niet gevonden. Meesten hebben zelf kinderen of zien twee baby's niet zitten. Ik kan het ze niet kwalijk nemen. Tot laatst een lieve app van een familielid met twee kids. Ze willen ons graag helpen maar willen dan liever dat de tweeling daar slaapt.

En hoe graag ik ook even rust wil, iets schreeuwt ook hard NEE. Ik kan ze dat niet aandoen zo jong. Toch?
    Ze missen mij, missen hun omgeving. Ik kan dat niet maken. Op momentjes dat ze naar me lachen zeg ik absoluut nee maar als ze dan weer de hele avond krijsen dan zeg ik "oh alsjeblieft neem ze".
    Niet dat de situatie is opgelost met 1 dag/avond en nacht rust. Dus schiet het wel op?

Zouden jullie je baby een nachtje uit logeren doen ook als er niets aan de hand is? Misschien in mijn situatie wel, maar wil weten of ik het überhaupt kan maken om mijn kindjes zo jong uit hun veilige omgeving te halen en weg bij mij...

2. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik wel.

Ik vind namelijk een goede gezonde relatie ook heel erg belangrijk en dat is nu zoals ik zo lees niet aan de orde.

En een happy mama en papa maakt ook kids vaak veel blijer.

Dus ik zeg doen (al zal ik nu wel gestenigd worden met deze uitspraak xD)

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik zou het ook zeker doen! De babys worden er niet slechter van en voor jullie mischien juist even fijn

4. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Ja hoor, doen! Ik zou ze dan lekker in de bak van de kinderwagen laten slapen. Die kennen ze en ruikt vertouwd. Een nachtje bijtanken gaat je echt goed doen. En je tweeling knapt ook op van een relaxte mama.

5. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ja zeker wel. Ik heb het zelf niet gedaan, mijn zus wel, ik vind er niets raars aan. De eerste maanden zijn zo zwaar en dan heb je er nog 2 ook. Zeker doen!!

6. nieko

nieko Actief lid

2 dec 2013
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook doen. Je brengt ze naar een liefdevolle plek waar ze gewend zijn aan kinderen. En misschien krijgen ze wel even meer aandacht daar doordat de mensen van dat gezin nog vol in hun energie zitten. Overigens, zo begrijpelijk dat je ongeveer ontoerekeningsvatbaar wordt met zoveel gehuil.

Ter geruststelling: Toen ik nog geen zes maanden oud was, heb ik twee weken bij m'n opa en oma gelogeerd omdat m'n ouders op vakantie gingen. M'n moeder had het echt even nodig om niet in te storten. Nou -ik heb er nul onder geleden hoor! Ik heb een prima hechting en functioneer normaal ;)

Lekker slapen jullie en bijkomen!

7. Mamzb

Mamzb Niet meer actief

Lekker doen! Je kindjes worden daar echt niet slechter van hoor. Je bent gewoon een hele lieve mama die even rust nodig heeft om dat ook te kunnen blijven. Gun jezelf die rust.

8. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Ja! Ik zou het het ook zeker doen! Sterker nog.... ik heb het zelf ook gedaan met ons zoontje van toen 2,5 maanden...
    Ons zoontje was ook een huilbaby, ik trok het ook gewoon echt niet meer... Hij heeft 2 volle dagen en een nacht bij oma gelogeerd. En wij hebben weer eens iets leuks met de oudste kunnen doen zonder gekrijs en gehuil en héérlijk geslapen!
    Twee weken daarna is ons zoontje voor 5 dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis....nadat ik de huisarts gevraagd had of hij hem eens mee naar huis wilde nemen :( ....en ik durf het hier ook bijna niet neer te zetten...., maar wat was ik blij dat ze hem daar hielden...
    Veel sterkte! Het komt echt ooit wel goed! (maar ik snap helemaal hoe het voelt..)

9. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Hier is niks aan de hand en moet eerlijk bekennen dat IK het nog niet aan durf.

Maar in jullie situatie zeg ik doen! Ondanks dat het zwaar voor jou zal zijn om ze weg te brengen zullen je kinderen er echt niet anders van worden. En voor jullie zal het hopelijk even goed zijn. Quality time :)

10. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Jazeker doen. Wij hebben het niet gedaan met onze huilbaby vanwege de redenen die jij noemt en we zijn er bijna aan onder door gegaan.
    Jullie hebben tijd nodig samen, tijd om te slapen, tijd om tot rust te komen enz. En misschien moet je dit gewoon wekelijks doen.
    Je zegt dat je man de baby's uitscheldt, dat is absoluut niet goed te praten en daar moet hij wat aan doen, maar dat geeft wel de noodzaak aan.
    Dus ja, ik zou je zeker aanraden om ze uit logeren te doen. En er dankbaar gebruik van maken als deze mensen dat vaker willen doen. Uit lijfsbehoud. Jullie hebben het nodig.

11. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Lieve Krullie ik hoop van harte dat het gauw rustiger wordt voor jullie. Tot die tijd: regel regelmatig een oppas zodat jullie een nacht kunnen slapen.
    Zoek op andere manieren hulp. Een middag bijslapen is ook heel waardevol als een nacht niet kan. Zorg dat je man ook hulp krijgt, schelden is gezien de situatie te verklaren maar het kan echt niet.
    Voel je niet schuldig, je doet wat nodig is om de best mogelijke moeder te zijn. Sterkte.

12. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja hoor gedaan toen hij 13 weken oud was naar mijn beste vriendin. En hij deed het daar erg goed (terwijl hij thuis erg veel huilde en wij ook op waren)

En nu is hij al 3 keer wezen logeren en volgende week voor de 4e keer. En 1 keer is mijn zus hier een nacht geweest en wij een nacht weg.

Als je ze achterlaat bij mensen die lief voor ze zijn dan is er geen probleem toch. Je hebt het nodig!

13. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Absoluut doen meis !!!!

14. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Gewoon doen! Hier ging jace ook vroeg uit logeren omdat wij echt even een nacht slapen nodig hadden inmiddels slaapt hij sinds die tijden keer per week bij opa en oma. Hij vind het super en wij ook. Even tijd voor elkaar :D

15. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ja hoor, doen!
    Hier geen sprake geweest van huilbaby's, maar beide kleintjes zijn met 4 maanden voor het eerst uit logeren gegaan. Ik deed het juist liever voor ze eenkennig werden.

16. KimM1989

KimM1989 Lid

6 jun 2014
    76
    0
    0
    Zeeland
    Ons zoontje, volgende week 3 maanden, is 2 weken terug een nachtje bij m'n schoonouders geweest. Voelde me er ook eerst niet goed bij maar alles is super cerlopen + vriendlief en ik hebben een hele gezellige avond met ons tweetjes gehad...

17. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit, hier is ze nog niet geweest omdat ik er niet aan toe ben, maar in jullie situatie gewoon doen! Ken veel mensen die t ook gewoon deden, zodat ze een nachtje weg konden of iets leuks konden doen. Lekker slapen en bijtanken, kun je er weer ff tegenaan en je man ook...

18. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Als er niks aan de hand is zou ik het niet doen, maar in jullie geval absoluut wel. Ik heb je topic gelezen en de rust kun je wel even gebruiken. Als je kindjes bij iemand zijn die goed voor ze zorgt is er niks aan de hand. Sterkte.

19. samaa

samaa Niet meer actief

Ons meisje is met 6 weken een nachtje uit logeren geweest. Even samen een avondje op stap en rustig slapen. Hoewel ik wel vaak wakker werd was het erg fijn om er niet steeds uit te hoeven. Een uitgeruste mama is ook belangrijk, en even tijd samen ook.
    Ons meisje gaat over 2 weken weer uit logeren ivm bruiloft.
    Echt niet schuldig over voelen hoor!!

20. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    In jou geval zou ik het misschien wel doen.
    Ik kan het niet,maar ij heb dan ook geen huilbaby dat is een groot verschil denk ik.

Deel Deze Pagina