Ik heb gister ranitidine van de huisarts gekregen tegen de verborgen reflux. Nu kon de huisarts mij niet vertellen of ik daarnaast ook door moest gaan met het verdikken van de voeding, en dus zij ze stop daar maar gewoon mee. Nu ben ik erg huiverig om ermee te stoppen omdat het echt lijkt te helpen en mijn zoon zonder de verdikking soms echt lijkt te stikken in zijn voeding.. Het is niet zo dat die 2 dingen niet samen kunnen/mogen toch? Mijn huisarts gaf eerst aan het niet te weten, toen probeerde ze het te googlen maar kon het niet vinden en vervolgens zij ze stop maar gewoon met indikken.
Om te janken zeg zo’n arts... Het advies om niet meer in te dikken als je medicatie gebruikt. Zie pagina 6 van de richtlijn: https://www.nvk.nl/Portals/0/richtlijnen/122021%20Def%20RL%20GHOR_testkopie.pdf
Hier gebruiken we Ranitidine en dikken de voeding in met Nutriton. Geen problemen mee, sterker nog; het gaat erg goed!
Wij bleven melk indikken met medicatie. Ze verslikte zich ook in gewone melk. Hier kreeg ze ingedikte melk + gaviscon en vanaf 4-5 maanden ingedikte melk + gaviscon + omeprazole. Één van de drie weg en het was niet meer goed.
We verdikken nog steeds omdat hij anders gewoon helemaal vol loopt zo eng en zielig.. De ranitidine leek te helpen, maar sinds gister terug bij af. Vraag me af of het zin heeft om over te stappen op een andere voeding maar er zijn zoveel verschillende soorten. De huisarts heeft 2x per dag 1 ml ranitidine voorgeschreven is dit niet weinig? Zoontje is ong 4,5 kilo