Mijn dochter van bijna 20 mnd lekt sinds kort weer geregeld door snachts. Ik heb veel soorten luiers geprobeerd, de easy up leek te werken. Maar nu gaat het weer mis. Een grotere maat ook al geprobeerd, maar dan stroomt alles er langs.Daarnaast kan ik ook elke ochtend haar bed verschonen (slaapzak, hoeslaken en molton) en matrashoes wassen. Ik weet niet zo goed hoe ik het matras beter moet beschermen omdat ze warmbloedig is en ik niet wil dat ze haar bed uit zweet. Heeft iemand tips voor zowel de luier als matrasbescherming?
Hier zoontje,van,4 jr die niet zindelijk is en elke ochtend doorweekt is vreselijk al die was. Heb maar een matras via,mp gehaald,en wanneer die zindelijk is zal,ik een nieuwe kopen want dit is geen doen Ik geef al,minder tor geen drinken laat hem plassen voor slapen gaan. Wakker maken geen nut want hij wilt absoluut niet naar wc
Ik werk in de gehandicaptenzorg, en daar gebruiken we dit soort onderleggers. Die broeien niet, maar absorberen wel heel goed. Je beschermd zo dus alleen het bed, de slaapzak niet. Absorin Protect Paddy BioActive - Medeco Catalogus - Pagina
dl lekt sinds kort ook af en toe door. Wij hebben een aerosleep matrasbeschermer, die is na wassen binnen paar uur weer droog. heb je iig geen zeiltje en geen molton meer nodig.
Bedankt voor jullie reacties. Mijn dochter is een maandgeleden naar haar peuterbedje gegaan. Ik had een airgosafe topper in haar ledikant ivm verstikkingsgevaar. Ze is een buikslaper. Haar vorige matras was ook nooit nat(ik heb nooit de link gelegd). Nu Uuz dit zegt snap ik het ook. Ik ga voor een juniorformaat airgosafe kijken en dan is het ook opgelost.
Zl heeft er ook last van -> 's nachts zoveel plassen dat de luier het niet aankan. Ik heb me rot gezocht naar inlegluiers, maar die bestaan niet meer. Hij werd elke nacht nat wakker, erg zielig voor hem en ik kon elke dag alles wassen! Maar nu niet meer, want we hebben er iets op gevonden. Hij krijgt een maat groter (maat 5+) aan dan hij overdag draagt (maat 5), daarin doen we een kraamverband en daar overheen een nog grotere luier achterstevoren (maat 6). Heel stom, maar dit is het enige waarmee hij 's morgens droog is. Mijn man vergeet weleens het kraamverband en dan is hij gegarandeerd nat de volgende ochtend. Minder laten drinken, daar doe ik niet aan trouwens. Dat adviseerde iedereen mij....
Hier van alles geprobeerd en nu de oplossing gevonden. Wasbare bamboe luiers met hennep booster. Reclame mag hier geloof ik niet dus pb me anders als je meer wilt weten. Ik heb iig zeer bruikbaar advies hiervoor gekregen. En zoonlief is sindsdien altijd droog!
Kunnen die boosters ook in gewone wegwerp luiers? Zo ja, op welke temperatuur was je ze en mogen ze in de droogtrommel?
Zal vast kunnen, als t past. Luiers doe ik niet in de droger. Heb er 9 gehaald zodat ik1 luierwrwas per week heb met 2 droogdagen. Ik pb je wel even.
Hier adviseerde het CB ook om na het avond eten niets meer te drinken te geven. We eten rond 17.00 en ze gaat tussen 19.30 en 20.00 naar bed. Ik ben misschien eigenwijs, maar ze krijgt nog lekker wat te drinken van me!
Ja hier ook hoor! Ik vind het ook maar een raar advies. Ik drink veel en zl ook, water en thee zonder suiker voornamelijk. Lijkt me alleen maar goed! Misschien dat je wat met mijn tips kunt! Bij ons werkt het goed!
Ik heb ook de matrasbeschermer/topper van Airosleep. Super handig! Laatst zat ALLES onder de diarree maar toen hoefde ik dus alleen die topper te wassen en mijn matras was als enige ongerept .
hier hetzelfde probleem. ik heb de kruidvat een bambino matrasbeschermer met plastic onderlegd gehaald en die werkt perfect. 1 op het bed en 1 voor de wissel. om hem niet elke dag te hoeven doen, leg ik op gedeelte die extra vaak doorlekt een moltonmatje met plastic onderlegd. hier ook een warmbloedje, maar die moltons trekken ook goed vocht, dus bovenlaag voelt droog
Ja. We plaatsen de airgosafe topper op haar matras ter bescherming. Daarnaast gaan we voor de nacht iig over op bamboe luiers. De laatste dagen houden haar luiers overdag het vaak ook nog geen 2 uur, daar moeten we nog even naar kijken.
Hier de aerosleep topper die het matras ook beschermd En ik zorg ervoor dat hij na het avond eten alleen nog zijn beker melk krijgt anders hebben wij de garantie dat hij 's ochtends is door gelekt.
Wij hebben hier een matrasbeschermer van de Ikea. Werkt perfect, kan goed in de was en is niet duur. Hier zit geen plastic in verwerkt, dus slaapt ook lekker.