Wie heeft een tip. Zl is nu 9 mnd. Sliep altijd goed. Overdag slecht in de nachten goed. Rond 1830 naar bed. Rond 20 wekten we voor laatste pitstop. Klein flesje en schone luier. Sliep dan tot 0700 en was dan vrolijk. Laatste weken werd hij nog maar amper wakker. Laatste 7o cc is dus dreamfeed. Alleen wordt hij nu ineens veel vroeger wakker. Vanochtend rond 0515 al. Uiteindelijk nog kort geslapen tot 0600. Het punt is dat hij dan de hele dag moe en jengelig is. Overdag is het nooit een goede slaper geweest. Altijd kort. Is nu wel echt killing want hij rust dan niet goed uit. Nacht voeding doen we zelden. Vraagt er ook niet om. We laten hem altijd wel even liggen tot 7 uur. Overigens drinkt hij dan niet veel en zeker geen volle fles. Ik kan me niet voorstellen dat hij wakker wordt van de honger... Ik heb de methode van Gina Ford gelezen. Iemand daar ervaring mee? Een rolluik is in aantocht want het is niet echt donker op de kamer. Maar ja. Ik maak me dan ook zorgen over de zomer op de camping... Tips? Ideeën?
En een fles sochtends in bed geven? Houdt hij z'n fles al zelf vast? Dat deed ik hier vanaf een maand of 10 geloof ik. Ze kregen dan een fles, ik bleef in haar kamertje terwijl ze hem dronk en daarna gingen we allebei nog even slapen. Als ze wakker bleef was dat ook prima, maar ik haalde haar niet voor 08.30 uit bed.
Ik doe dat ook zo ongeveer. Onze dochter is altijd tussen vijf en zes een keer wakker en wil dan niet meer slapen. Ik haal haar wel uit bed, leg haar op de commode en terwijl ik haar een droge luier geef drinkt zij haar fles. Daarna direct terug in bed en verder slapen. meestal slaapt ze dan wel door tot acht uur maar als ze eerder wakker is of niet verder wil slapen blijft ze ook gewoon in bed tot half acht. Eerder haal ik haar er niet uit om naar beneden te gaan... op vrije dagen. Ze is nu ruim een jaar maar we doen dit al geruime tijd zo.
Mijn zoontje heeft ook periodes gehad dat hij heel vroeg wakker was. Daarbij sliep hij snachts heel slecht dus overdag was die echt moe. Ik gaf hem ook vaak vroeg een fles en meestal sliep die dan nog wel even veder. Ik liet hem iedergeval tot 7.00 uur in bed , ookal was hij wakker. Als ik dit niet deed was die echt niet te genieten dus liever zo. Maar meestal sliep die wel door na zijn flesje tot een uur of 8.
Fles en dan weer terug in bed heeft hier nooit iets geholpen. Nu slaapt ze meestal tot 6.30, maar er zijn weken geweest dat ze voor 6 wakker was. En echt veel honger dan inderdaad niet. Ik kan haar dan echt niet laten liggen, hoor, dat is krijsen. Dus de dag begint gewoon op tijd. Iemand zei hier dat ze niet voor 8.30 dan naar dr kind gaat. Nou, sorry, dat vind ik erg laat als je kind vroeg wakker is. Ik hoop voor jou dat het een fase is, net als hier telkens, dan ben je er over een paar weken weer vanaf
Hier gaf ik op die leeftijd ook een fles tussen 5.00-6.00 als hij wakker werd. Hij dronk hem zelf leeg in z'n bedje en ging erna weer verder slapen. Viel vaak al drinkend alweer in slaap. Voor mij maar 2 minuten werk, alleen de fles klaarmaken en geven, lag zelf zo weer in bed. Hij sliep dan gemakkelijk door tot 8.00-9.00.
Heb jij dezelfde dochter als wij? Laten liggen of terug leggen kan ik echt vergeten. Maar mijn dochter om 18.30 op bed leggen kan ik ook vergeten! Hier slaapt ze absoluut niet voor 19.30. mogelijk blijft jouw kindje iets langer slapen als hij iets later naar bed gaat, je zou het langzaam kunnen verschuiven? Er is hier pas regelmaat gekomen toen ze naar 1 slaapje ging.t
Onze zoon is vaak ook rond 6u wakker. Doordeweeks prima want hij moet 2 vd 3x om h7 mee naar oma, maar mag in t weekend/papa/mamadaf dan bij ons in bed komen en slaapt dan tot h8/8u
Ik vraag me altijd af hoe iedereen dat toch doet, je kindje tot een bepaalde tijd in bed laten liggen. Blijven ze dan werkelijk ruim een uur zoet in bed? Met wat? Hoe?
In het begin soms met huilen. Nu met kletsen/liedjes zingen/haar knuffels. Ze weet gewoon dat ik niet kom voordat de Nijntje wekker aangaat.
Hier helpt later naar bed helaas ook niet. Nu is het rond 19/19.15. Scheelt dat ik dan zelf ook gewoon vroeg naar bed kan, dan is half 7 weer op niet zo erg, haha. O, er kan dus wel nog ritme komen? Haha. Hier nu nog 2 slaapjes, wisselend van duur en wanneer. Handig dingen plannen
Uhm ja, omdat als ze huilde je toch niet kwam. Dat vind ik sneu. Als het nou 7 uur was, of half 8. Maar met kleine kinderen weet je vaak dat je gewoon eerder eruit moet. Dan vind ik half 9 gewoon erg lang rekken. Maar dat is mijn mening
Ik deel jouw mening. Vind het echt sneu om een kindje tot half 9 in bed te laten liggen terwijl ze al wakker is. Je zei zelf al, ze gaat spelen omdat ze weet dat je toch niet komt.
9 vd 10 keer slapen ze gewoon tot 09.00. En die uitzondering moeten ze idd tot 08.30 in bed blijven. Daarvoor vind ik het geen ochtend.
Hier wordt hij ook gewoon al kletsend wakker. Meestal ergens tussen 7.00-7.30 en ik wordt van hem wakker. Dan lig ik vaak nog even te relaxen en wakker te worden. Tegen 8.00 sta ik zelf op en kleed ik me aan. Erna haal ik zoontje uit bed. Soms zet ik tussendoor z'n slaapkamerdeur alvast open als ik in de badkamer bezig ben. Hier gaat hij nooit huilen als hij wakker is (en uitgeslapen), dus ik zie er ook geen kwaad ik om hem nog even te laten liggen. Als hij echt gaat huilen ga ik er wel gelijk heen, maar dat gebeurd eigenlijk dus nooit.