Ineens moeilijker in slaap komen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jette, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hoi,

herkennen jullie het volgende?

Dominique is altijd een makkelijke slaapster geweest, nooit geen problemenen nu eigenlijk ook niet maar het patroon verandert.

Als ik haar nu op bed leg s'avonds, is ze soms wel anderhalf uur nog wakker, ze huilt niet hoor maar ligt gewoon rustig in haar bed te kijken of wat te spelen!
    Af en toe piept ze even als ze haar speentje kwijt is dan zoek ik die even voor haar op, maar ze valt dan nog niet in slaap.
    Ik maak er geen probleem van hoor, ik bedoel ze huilt niet, ligt lekker rustig, maar ik denk dan zou ik haar later naar bed moeten doen?

Ze wordt de laatste nachten wel vaker wakker ze droomt en wordt dan huilend wakker, ze is ook vaker haar speen kwijt, moet er meestal zo'n drie keer uit s'nachts.

Ook krijgt ze tanden door maar volgens mij heeft ze hier niet zo'n last van want als ze haar speentje weer heeft slaapt ze zo weer verder.

Is dit een fase waar ze door moet of echt een verandering van slaappatroon?

Henriette

2. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ik heb eens gelezen dat het ene kind meer slaap heeft dan de ander, maar dat het niet erg is om ze dan wel gewoon op bed te leggen aangezien ze dan ook rust in een rustige omgeving.
    En als zij het ook niet erg vind? Dan is het toch geen probleem.

3. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ja zo dacht ik er ook over, zolang ze niet huilt lijkt ze het niet erg te vinden.

Maar weet iemand waarom ze nu zo lang wakker ligt, is dit een fase?

4. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Ik heb geen idee of het een fase is en of die lang duurt, maar zolang ze het naar haar zin heeft zou ik haar gewoon lekker in bed leggen. Blijkbaar vindt ze het leuk in haar bed en wat ze ziet of waar ze mee kan spelen! Anders hou je haar in de gaten en leg je haar pas op bed als ze in haar oogjes gaat wrijven. Dan kan je een beetje kijken of het klopt met de tijd dat je haar normaal gesproken in bed legt.

Hoe laat leg je haar op bed?

Deel Deze Pagina