Doorlekkende luier

Discussie in 'Verzorging' gestart door Bianca, 22 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Hey,

ik heb een probleempje. Mijn zoontje word sinds kort 's morgens wakker met een natte broek, trui, body, ... Zijn luier is volledig doorgelekt. Wij gebruikten de luiers van Kruidvat en dachten dat het daar aanlag, dus zijn we overgestapt naar de Pampers. Maar nog steeds dat probleem.
    Hij draagt een luierbroekje en is bijna 21 maanden oud.

Iemand een oplossing of ervaring hiermee?

Groetjes en al bedankt!

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Misschien een andere maat proberen.

3. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    De maat is goed voor hem. De kleinere maat was te klein en dit is de volgende en de gepaste volgens zijn gewicht.

Dus dat zou raar zijn als dat het probleem zou zijn! Maar ja, het kan altijd, he!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik had het bij Thirza, dat ze al dwars door maat 1 heenplaste en poepte, alhoewel ze iets meer dan 8 pond woog... overgestapt naar een maat groter en het probleem was opgelost.

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Gewicht wil niet altijd iets zeggen hoor.. het gaat vaak om de bouw van je kindje. En sommige kindjes hebben nou eenmaal een grotere maat nodig vanwege hun bouw terwijl het qua gewicht goed zou moeten zijn.

6. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik hoor dit ook wel vaker bij luierbroekjes. Bij gewone pampers veel minder. Hier was het trouwens ook bij maat 4 en bij 4+ niet meer.

7. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Keano draagt de grootste broekjes die er zijn bij Kruidvat. we zijn nog maar sinds kort overgeschakeld op de grotere maat. De andere maat begon te spannen aan zijn beentjes en buik! Dus we moesten groter gaan. De maat groter van pampers heb ik nog niet geprobeerd, dus mss dat eens doen dan.

Pfff, is toch een gedoe, he, die pampers...

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik had het overigens bij mijn stiefdochter ook: die is 8 en is 's nachts nog niet zindelijk, dus draagt hier dan luierbroekjes. Ze zou qua gewicht de broekjes tot 7 jaar kunnen hebben, maar daar plaste ze dus ook dwars doorheen, dus nu heeft ze die van 8-15, terwijl ze echt veel minder weegt! Maar goed, ze plast gewoon veel.
    Wat er gezegd wordt qua bouw enzo: denk dat dat wel klopt: Thirza was bijna 9 pond bij de geboorte en haar gewicht zit hem voornamelijk in de billen en bovenbenen, (zucht: ze is nu al 'gezegend' met dezelfde bouw als ik :( helaas voor haar...). Maatje groter loste het probleem op en gelukkig heeft mijn broer 6 dagen voor ons een zoontje gekregen, aan wie ik de maatjes 1 luiers kon doneren, :-D

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    maatje groter lost meestal heel wat probleempjes op, ik kijk nooit naar die kilo's die erop staan (klopt geen bal van naar mijn mening) gewoon proberen, ik zat hier steeds aan de 4+ en begon te lekken en maatje 5 gepakt en voila gaat weer goed (alleen tijdens de nacht nodig)

10. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    libero up & go broekjes gaan tot maat 7 heb ik hier ook jaren gebruikt voor 's nachts. Maar dat zal nu nog wel te groot zijn. Vind ze beter dan alle anderen.
    Ik hoop gauw dat hij weer droog zal zijn 's ochtends, weet wat het is pffff vooral irritant als je op tijd weg moet. :rolleyes:

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hadden dat ook, wij zijn nu overgestapt van 4 naar een 4+ luier. Het doorlekken is nu over.

Je kunt ook nog overwegen om 's nachts als je zelf naar bed gaat te verschonen. Maar dan lijkt een andere maat/merk luier me handiger.

12. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Het verschonen voor ik ga slapen heb ik al gedaan, zonder veel resultaat!
    Nu is hij terug al een paar ochtenden droog. Hopen dat't zo bliijft!

13. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    hier maakt het niks uit, maat groter, verschonen voordat we zelf gaan slapen......elke ochtend slaapzak wassen en florian helemaal nat, vindt het wel zielig. weet niet meer wat ik nog meer kan doen. we hebben ook al een ander merk geprobeerd. iemand nog tips?

14. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Iemand die ik ken deed extra groot maandverband in de luier. Dat hielp goed.

15. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Ons zoontje van 14 maand weegt bijna 11 kilo en heeft de baby dry van pampers maatje 5 die gaan tot 20 kilo.

Heel vaak is hy smorgens ook helemaal doorgelekt
    Ander maatje dan ?

16. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    hoi vera,

heb er ook aan gedacht om dat te doen, maar een maandverband laat onder toch geen vocht door? waar moet dat dan naartoe als het niet meer in het verband past, kan het dan nog wel naar de rest van de luier? zal wel, heb het nl. al meer gehoord, maar het lijkt mij zo vreemd :D vannacht was het weer raak, dus toch maar een keer proberen.

maatje 6 lijkt me ook zo enorm groot, kweet het ook niet meer....

wat nu helpt is toch verschonen voordat wij gaan slapen, maar ik vind dat zo zielig voor het kleine hummeltje.....

17. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Misschien ipv de baby dry, de active fit proberen... dat schijnt ook nogal verschil te maken.

18. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Hoi die hebben we ookal geprobeerd maar hielp helaas ook niet :(

19. 11je

11je Lid

30 nov 2007
    67
    0
    0
    soms ligt het niet aan de maat van de luiers, maar aan de maat van de rompers. misschien zit het te straks om de luier en wordt het tijd voor een groter rompertje?

Deel Deze Pagina