wat doen op verjaardagsfeestje van 5 jarige?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door TriCo77, 7 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    mijn oudste zoon wordt volgende week 5 jaar.
    en hij mag voor het eerst een feestje geven.
    we hebben 6 kindjes uitgenodigt, plus mijn eigen 2, dat worden dus 8 kids.
    je hoort ook weleens dat ze met alle kids naar Ballorig gaan ofzo, maar ja jammer genoeg rijkt mijn buget even niet zo ver.
    dus ik ben gewoon van plan om het thuis te houden, maar heb geen idee wat ik moet gaan doen met die kids.
    ouderwets spelletjes doen zoals koekhappen? of zijn ze daar nog te klein voor.
    gewoon laten spelen en knakworstjes eten en wat drinken?

iemand die nog leuke ideeen heeft? tell me.........

2. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    de cadeautjes laten verstoppen....
    plakje cake laten versieren en opeten....
    je kan ook iets kleins knutselen/verven...

En de ouderwetse spelletjes doen het goed hoor, stoelendans, spijkerpoepen (maar dan wel met een grote fles)

3. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    wij hadden toen onze dochter 5 jaar werd dit gedaan:
    cadeautjes uitpakken met dobbelsteen (wie bv 6 gooit mag zijn cadeautje geven) cake versieren, canvas doeken schilderen, spekhappen, buiten spelen, pictionary (mijn man deed de plaatjes tekening en hun moesten raden), en frietjes eten.

onze dochter is ook al regelmatig naar kinderfeestjes toe geweest, en wat ze daar leuk van vond was bv:
    mummy spelen (met wc-papier iemand helemaal inpakken), verkleedspel op muziek, ballonnen aan de voeten doen en dan proberen bij de ander kapot te stampen.

die kleine kinderen zijn echt heel snel tevreden
    en meestal vermaken ze zichzelf ook wel!

4. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik heb bij mijn dochters verjaardag de ouders de kinderen allemaal bij de kinderboerderij met speeltuin af laten zeteen. Daar hebben ze eerst wat gedronken en gegeten, Toen gespeeld, bij de dieren gekeken en daarna met een speurtocht naar ons huis gelopen. Daar de cadeautjes uitgepakt, en daarna mochten ze hun pannenkoek versieren met snoepjes, fruit, slagroom etc. heel ongedwongen en makkelijk!

5. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    met die speurtocht, dat lijkt me ook hartstikke leuk. maar dan moet het weer wel meezitten.
    maar cake versieren ga ik sowieso doen, is ook te doen voor mijn jongste van 1.
    zal even in de gaten houden wat het weer wordt, als het droog blijft, kunnen we ook buiten spelletjes doen.

meer tips zijn welkom hoor :)

6. hardloper

hardloper Niet meer actief

wij hadden cake versieren, en idd mummie inpakken (was succes) en dingen met ballonnen stukzitten enzo. en knutselen. maar ik had er een paar kindjes bij die bang waren voor knallen, en een paar kindjes die niet tegen verlies konden, en dus niet mee wilde doen aan wedstrijden. ik heb alle wedstrijdelementen geschrapt, en degene die niet bang waren hebben boven ballonnen stukgezeten. hoorde je beneden een hoop gegil en gelach, en de andere twee speelde gewoon lekker bij het keukentje.
    dus behalve vragen naar allergie, vraag ik de volgende keer of er meer dingen zijn waar ik rekening mee moet houden. ;)

7. Een feestje met thema piraten, allemaal spelletjes en geldzakjes met chocolademuntjes.
    Bv kleurplaten een schatkaart maken met een speurtocht met een schat met deze zakjes erin. En je kan ze allemaal als piraat maken dmv bandana en een ooglap schminken. ik had trouwens ook een leuke tractatie gemaakt zie:
    http://www.party-kids.nl/traktatie.asp? ... ummer=1909

Google eens op kinderfeestjes kom je de leeukste dingen tegen, suc6

Deel Deze Pagina