doorlopen of gaan liggen bij breken van de vliezen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door pcootje, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hallo vk's

    Zit net op het forum wat dingen te lezen, nu lees ik bij het onderdeel bevalling verschillende dingen wat je moet doen als je vliezen breken.

    Mijn baby heeft van week 25 tot week 38 in stuit gelegen, KS was al gepland, en ligt sinds vorige week in hoofdligging. Nu laten ze het dus op een gewone bevalling uitkomen, maar wel met de medeling dat het alsnog een Ks kan worden omdat mn 1ste ook via de KS gehaald is.

    Ik heb me dan ook totaal niet voorbereid op een normale bevalling, ben ik er in die zin ook wel van overtuigd dat het oerinstinct dit wel oplost.... ik heb alleen geen idee of ik op eigen houtje naar het ziekenhuis mag als mn vliezen breken of dat ik direct plat moet gaan....en als ik in bed lig mag ik dan nog naar beneden om naar het zhuis te gaan?

    het hoofdje lag vorige week iets in mn bekken, maar heb zelf het idee dat het daar niet vast ligt omdat de kleine nog steeds van links naar rechts in mn buik draait

    Wat kan ik, in mijn geval, het beste doen als mn vliezen breken?

    Alvast bedankt voor de tijd en het antwoord.
     
  2. Ineke

    Ineke Verloskundige

    15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Pcootje.

    Vraag in ieder geval op je volgende controle of het hoofdje voldoende zit ingedaald.

    Breken ze voor die tijd. Ga dan liggen en bel het zkh om te overleggen. Wat je dan moet doen.
    Omdat je vorige keer een ks hebt gehad, begeleid het zkh jou bevallen en moet je hun bellen als er iets is.
    Het zkh komt alleen niet bij jou thuis kijken of het voldoende ingedaald zit om te mogen blijven rondlopen nadat je vliezen gebroken zijn, dus zal je daarheen moet komen om het te laten controleren.

    De meeste bevallingen beginnen met weeen, dit is in 90% van de gevallen zo.

    Groetjes Ineke.
     
  3. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Bedankt, ik ga het donderdag zeker vragen, maar weet nu in ieder geval wat ik moet doen als het voor donderdag gaat beginnen.
     

Deel Deze Pagina