Schimmel op tuin kussens. Heb je het schoon gekregen?

Discussion in 'De lounge' started by humptydumpty, Apr 19, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Onze "waterproof" kussenset is helaas na een aantal jaar niet meer zo heel erg waterproof. Vooral aan de onderkant zit allemaal vieze donkere schimmel. M'n man wil de kussens schoonmaken en ik wil eigenlijk gewoon een nieuwe set aanschaffen. Ik heb al meerdere keren geprobeerd de schimmels eraf te krijgen zonder succes. Als laatste poging wil ik vragen of iemand hier een gouden tip heeft voor ik ze bij het grofvuil zet. Badkamer anti-schimmel middel heb ik al geprobeerd, maar haalt het meeste niet weg.

2. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,823
    18,542
    113
    Female
    Dat ga je er niet meer uitkrijgen vrees is.. heb dus helaas geen tips voor je.

humptydumpty likes this.
  3. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    Nope als je eenmaal het weer erin hebt.. krijg je dat er nooit meer uit

humptydumpty likes this.
  4. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

Je hebt wel schimmel reiniger van HP. Misschien dat dat werkt?

humptydumpty likes this.
  5. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

Dec 1, 2015
    2,830
    5,566
    113
    Ben er bang voor dat je dat er niet meer uit krijgt. Je zou het kunnen proberen met chloor. En dan daarna de kussen verven met textielverf.

humptydumpty likes this.
  6. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,149
    3,026
    113
    Nederland
    Wij hadden ook schimmel er op. Met haren zelfs brrrr. Gewoon in de wasmachine gegooid en het is zowaar schoon geworden.:D

humptydumpty likes this.
  7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik had ook schimmel op mn waterdichte schimmelwerende tuinkussens… ik heb de hoezen eraf gehaald en in de wasmachine gegooid en het is er gewoon af gegaan. Blijkbaar zorgt de speciale stof er toch voor dat het niet helemaal “door en door” gaat ofzo?

humptydumpty likes this.
  8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,009
    14,675
    113
    Female
    Heb je het al in de wasmachine geprobeerd?
    Of alleen met middeltjes zo op het kussen en met de hand?
    Ik zou het sowieso eens in de wasmachine proberen. Maar of je het er echt uit zal krijgen weet ik niet.

humptydumpty likes this.
  9. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Dit vooral als het aan de onderzijde zit er op sprayen en kijken wat het met de stof doet. Doet het niks nada dan ook aan de bovenzijde. Werkt hier altijd goed.

humptydumpty likes this.
  10. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Als je de hoezen eraf kan halen in de wasmachine met azijn. Kussens zelf zou ik op de plaats die in aanarking kwam met de schimmel van de hoes ook sparyen met water en azijn en flink in de zon laten drogen.

humptydumpty likes this.
  11. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    De wasmachine had ik niet eens aan gedacht! Aan de ene kant ben ik dan wel bang dat ze krimpen en niet meer goed passen, maar ja zoals ze nu zijn kan ik er ook niets mee. Dus het is zeker de moeite van het proberen waard. Voor degene die ze in de wasmachine hebben gegooid, hoe heet moest je ze wassen om het eruit te krijgen. Is 40 heet genoeg?

12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik was gewoon begonnen op 40c idd, ik dacht “heter kan ik altijd nog proberen” en ik was ook bang voor krimp. Maar tot mijn verbazing was 40c gewoon al genoeg!

humptydumpty likes this.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Hmm. Ik zou ook gewoon nieuwe kopen eerlijk gezegd. Ik heb echt een fobie voor schimmel en alles wat daarmee te maken heeft :p

humptydumpty likes this.

Share This Page