1e kindje via IUI, hoe verder voor evt 2e kindje?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Jorietje, Jul 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hey meiden,

In 2010 ben ik d.m.v. IUI zwanger geworden van onze zoon en die is nu ruim 2 jaar en sinds een paar maandjes proberen we zwanger te worden van een 2e kindje, maar tot nu toe zonder resultaat. Nu wil ik het nog een paar maandjes aankijken, maar stel dat het dan nog niet gelukt is... Bel ik dan de HA om een doorverwijzing naar de gyn? Of mag je in zo'n geval gelijk rechtstreeks naar de gyn bellen omdat je daar al een 'geschiedenis' hebt?

Niet dat het heel veel uitmaakt, want ik gok dat de HA me wel zal doorverwijzen, maar ik vroeg me zomaar even af hoe zoiets in zijn werk gaat?

IUI was nodig ivm onregelmatige menstruatiecyclus (en wat mindere zaadkwaliteit, maar niet dramatisch slecht). Menstruatiecyclus is na bevalling redelijk op orde, vandaar dat we het eerst zelf een tijdje willen proberen, zou toch erg leuk zijn als het zonder hulp gaat lukken deze keer! Overigens is het niet zo dat we er erg krampachtig mee bezig zijn, ik houd uiteraard de vruchtbare dagen wel in de gaten, maar de teleurstelling als het niet gelukt is, is nog niet zo heel groot op dit moment..

Gr,
    Joriet

2. marjon80

marjon80 Actief lid

Nov 8, 2009
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wij mochten direct door naar de gyn voor een 2e.
    zaadkwaliteit van mijn man is slecht. Dat ik belde voor het maken van een afspraak gaf de assistente aan dat we wel een verwijzing van de ha nodig hadden, omdat het anders niet zou worden vergoed. Dus eerst een afspraak bij de gyn gemaakt en vervolgens de ha gebeld voor de verwijzing. Deze kon ik dezelfde dag nog ophalen.

succes!!

Share This Page