Londen!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Vlinder24, 24 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Hoi dames!

Ik zit met een twijfel :D

Mijn vriend is volgende week zaterdag jarig.. En nu had ik in mijn gedachten om hem een weekendje mee te nemen naar Londen!! Van vrijdag t/m zondag. Ik wil het hem pas vertellen als we vrijdagochtend wegrijden en bij het airport aankomen!

Alleen nu twijfel ik of ik mijn dochtertje van 4 ook zal meenemen.. Voor mijn zoontje heb ik overigens al oppas :D
    Mijn dochtertje vind vliegen fantastisch.
    Ze heeft natuurlijk meivakantie.
    Ze houd van terrasjes en een beetje rondstruinen (ik neem gewoon de buggy mee voor als ze moe is)
    Ze vind het natuurlijk heel erg leuk om een weekendje alleen met papa en mama te zijn ipv haar 1 jarig broertje erbij!
    Vanmorgen vroeg ze ook, mama gaan we vandaag op vakantie? Ik zeg nee schat je hebt vanmiddag vakantie, maar dat wilt niet zeggen dat we ook in de vakantie OP vakantie gaan :)
    En daarbij is ze ook heel erg lief en kan je haar sowieso altijd overal mee naartoe nemen. Uiteraard zal ze dan ook niet om 19.00 naar bed gaan, maar misschien wel rond een uurtje of 22.00. Ze heeft natuurlijk daarna nog een week meivakantie en ik leg haar de aankomende week iedere dag op tijd in bed.

Het enige maar is.. het is natuurlijk niet zo romantisch als met zijn tweetjes. Alhoewel mijn vriend ook het liefste wat leuks wilt doen met de kids. Als de kids blij zijn, is hij ook blij!

Mijn twijfel is dus met zijn tweetjes of met zijn drietjes... wat zouden jullie in mijn geval doen???

2. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Als ik jou zo hoor neig je zelf er toch naar om haar mee te nemen en zou je vriend dat ook heel leuk vinden.
    Je zou anders een voorzichtig kunnen polsen zo van, "ik heb van die en die gehoord dat ze erover aan't denken zijn om een weekendje weg te gaan zonder hun kinderen.. vraag me af of dat ook wat voor ons zou zijn?" en dan hoor je wel wat hij zegt.

Moet er bij zeggen dat ik Londen niet bij uitstek een plek vind voor kleine kinderen.. maar als het weer mee zit zouden jullie bijvoorbeeld ook even in het park kunnen picknicken o.i.d. En als je dochter van Disney houdt is de Disney winkel misschien wel leuk voor haar.
    Ook heb ooit iets bewaard wat leuk klinkt voor kids.. ik heb het van een of andere site op internet (weet dus niet welke site)..:
    Horniman Museum

Start your family day out in London with a visit to the ultra child-friendly Horniman Museum. Entry is free and there's plenty to keep young children occupied, including the aquarium and the museum's huge collection of stuffed animals. Visit on a Tuesday or Wednesday and you can also join in one of the regular Busy Bees activity sessions, designed especially for under-5s.
    If the weather's nice, head out to the huge gardens where you can meet goats, rabbits, chickens and ferrets on the Animal Walk and play on giant musical instruments in the Sound Garden. Both the museum and gardens are pushchair-friendly, with accessible toilets and baby changing facilities.

P.S.: wat ik zou doen?Moeilijk te zeggen.. Mijn situatie is anders.. ben alleenstaand, in mijn geval gaat mijn kindje altijd mee :)

3. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Haha, ik was zelf net nog even aan't kijken (zie dat de link in mijn stukje tekst werkt) : dit klinkt als een grappige plek om een hapje te eten misschien (als dochter mee gaat)? Rainforest Cafe - visitlondon.com

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou samen gaan. Hoe leuk het ook is dat je kindje mee is, het is ook wel eens goed en heerlijk om samen iets te doen. Even alleen aandacht voor elkaar, je hebt toch andere gesprekken, doet andere dingen. Even man en vrouw/vriend en vriendin in plaats van papa en mama.

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Ik zou ook samen gaan. En dan kort erna een paar daagjes met beide kids in een huisje of zoiets.

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zou samen gaan als je het kunt regelen. London is op zich best een leuke stad met kinderen (vorig jaar zijn wij er 2 dagen geweest met drie kinderen van toen 7, 5 en 1). Maar met z'n tweeën romantisch weg is natuurlijk ook heerlijk en als je de kans hebt, zou ik dat zeker zo doen.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    +1 absoluut! :)

8. koala28

koala28 Niet meer actief

Helemaal mee eens.

9. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik snap dat je twijfelt, maar als ze meegaat kan je echt helemaal niks met zn tweetjes doen. Als ze goede en leuke oppas heeft dan toch met zn tweeën. Kan je de week daarna misschien een dagje iets met zn viertjes doen.
    Veel plezier iig!

10. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Bedankt voor jullie reacties!!!

Ik denk inderdaad dat het beter is om met zijn tweetjes te gaan..

Maar aaahhhhh ik kan mijn kinds niet 3 dagen missen 😊
    ik ben echt altijd bij ze.. misschien juist dan goed om even zonder ze weg te gaan.... Maar heb er zeker wel moeite mee..

11. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Vlinder dat gevoel ken ik wel, vooral sinds we twee kindjes hebben vind ik het moeilijker om het land te verlaten zonder ze. Maar als je er een keer bent, en je hoort via de telefoon dat het thuis goed gaat is het wel heeeeeel lekker hoor samen.

Ik heb zelf 4 jaar in Londen gewoond en ik denk dat het voor een 4 jarige de hele dag toch wel erg vermoeiend zal zijn. Gewoon omdat er zo veel te zien is en de drukte van alle mensen om je heen...bussen, ondergrondse...ik zou dus lekker alleen gaan :)...en als het thuis niet goed gaat ben je ook zo weer in NL.

Wij gaan samen drie dagen naar Madrid in de Meivakantie. Kids met opa en oma naar de Efteling.

Deel Deze Pagina