Volgend jaar 50 dagen vrij

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by mevrouwtje, Aug 11, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

Feb 11, 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Vero0504 likes this.
  2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Ik zag deze een paar dagen geleden al ergens anders voorbij komen. Beetje flauw: het gaat om het slim inzetten van je dagen rondom de feestdagen/vaste vrije dagen. Dus bijvoorbeeld drie dagen voor hemelvaart en die vrije vrijdag had je al. Zoiets dus, niks nieuws onder de zon. Mogelijk dat het in 2022 wat gunstiger uitpakt allemaal. Verder is het natuurlijk wel heel erg afhankelijk van hoe je dit daadwerkelijk kan regelen met werkgever en collega’s, want die laatsten willen natuurlijk ook maximaal rendement voor min mogelijk inzet :rolleyes:.

3. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

Feb 11, 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ah jammer, ik snap het idee maar helaas niet voor ons (schoolgaande kinderen en geen banen waarop feestdagen altijd vrije dagen zijn )

4. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

Oct 22, 2018
    4,211
    1,754
    113
    Female
    Ja en vrijdag hemelvaart is een werkdag voor mij gewoon dus dan gaat het ook niet echt op

5. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Dat werkt voor mensen met een kantoorbaantje die alle feestdagen en weekenden vrij zijn. Maar niet voor mensen die ook weekenddiensten hebben of die op feestdagen moeten werken.
    Zoals in de zorg.
    Ik probeer het "truukje" uit het artikel wel te gebruiken maar het is lastig. Ik ben bijv op woensdag en zaterdag altijd vrij. Om de week de zondag. Dan probeer ik donderdag en vrijdag vrij te krijgen en dan heb ik door 2 vrije dagen op te nemen, 5 dagen achter elkaar vrij. .
    Maar dit werkt niet bij de feestdagen. Bij Veel bedrijven heeft het personeel (volgens mij) een standaard vrije dag en kost het geen vakantie uren. Ik werk in de zorg en werk ik een feestdag niet terwijl het mn werkdag js dan kost dit me uren. Wil ik vrij hebben dan kost het mij vakantie uren.
    Dus ik ben woensdag en zaterdag vrij en zondag en maandag is het kerst. Dan moet ik dus voor de donderdag, vrijdag, zondag en maandag vakantie uren schrijven. ...

6. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Ja het is leuk bedacht in de ideale situatie, maar voor veel (misschien wel de meeste) banen gaat het trucje niet werken. En eigenlijk is het niks nieuws, want je probeert natuurlijk altijd al zoveel mogelijk dagen aan elkaar te rijgen. Leuk als je gemeenteambtenaar op kantoor bent of zo ;), maar zelfs daar zal je te maken hebben met zaken als minimale bezetting en bereikbaarheid.

7. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

Oct 22, 2018
    4,211
    1,754
    113
    Female
    Ik probeer in de zomer vakantie altijd ma di wo mijn 24 uur te maken en dan heb ik half weekje vrij. Dan 3 weken vakantie en dan weer 3/4 dagen vrij en begin dan donderdag of vrijdag en werk dan zaterdag en zondag( als
    Ik donderdag niet werk

dan heb ik 4 weken vakantie

8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,515
    13,803
    113
    Female
    Noord- Holland
    Wat heerlijk als je je werkdagen zo zelf in kan plannen!

9. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

Oct 22, 2018
    4,211
    1,754
    113
    Female
    Heb mijn vaste dagen in principe
    Maar kan vaak wel ruilen dus dat probeer ik dan

10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,108
    12,090
    113
    Ik heb los van de feestdagen 35 vakantiedagen (gebaseerd op full time) en het is een ‘kantoorbaantje’ en kan makkelijk schuiven, dus ik denk dat bijna 50 wel haalbaar is. Ik had ook nog 10 dagen van vorig jaar staan, heel fijn idee om zo ruim te zitten (alleen jammer dat de werkdruk behoorlijk hoog is, zodat ik ze bijna niet kan opnemen)
    Probleem is wel dat dit voelt als gouden handboeien. Weinig bedrijven die zoveel vrije dagen aanbieden, terwijl het wel heel fijn is met 2 jonge kinderen.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Dar is zeker fijn. Ik heb gemiddeld 155 uur vakantie uren per jaar. Ik werk veel halve dagen dus ik heb totaal ongeveer 5 weken per jaar vrij.
    + daarbij nog evt overuren die ik in kan zetten. Heb er nu 39 terwijl ik 27 uur in de week werk dus ik heb daar nog ongeveer 1.5 week staan.
    Ik heb elke vakantie minimaal 1 week vrij, zomervakantie 3. En daarnaast nog een enkele dag buiten de vakanties en de evt feestdagen dje op m'n werkdagen vallen en waar ik niet hoef te werken.
    Ik vind het prima zo. Ik werk in de wijkverpleging

12. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,819
    19,138
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    We zoeken nog heel veel mensen in het onderwijs. :thumup: Geen trucjes nodig, minstens 10 weken per jaar vrij. En dan nog Pasen, Pinksteren en meestal ook Hemelvaart + vrijdag.

13. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,225
    6,670
    113
    Voor rijksambtenaren werkt het ook niet: als er een feestdag op je vaste werkdag is, dan 'haal' je je te werken jaaruren niet en krijg je negatieve compensatieuren (andersom werkt gelukkig ook: als een feestdag op je vaste vrije dag valt, dan word je positief gecompenseerd).

HappyRabbits likes this.
  14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Je moet gewoon zorgen dat je in 3 opeenvolgende jaren (deels) zwangerschapsverlof hebt én dus slim omgaat met je vrije dagen. Dan heb je zo 8 weken verlof ;)

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Maar eerlijk. Wat moet ik met zoveel verlof. Begin dit jaar wat uren ingezet om belastingtechnisch voordelig een iPhone 12 aan te schaffen.
    En v dit jaar neem ik weer 3 weken mee naar volgend jaar. Heb ik er weer 8..

16. MissXray

MissXray Niet meer actief

Bekend trucje dit, maar in heel veel banen werkt dit niet natuurlijk.

ik probeer gewoon uren op te werken, waardoor ik vrijwel alle schoolvakanties volledig vrij ben.

Werk 3 dagen per week, maar richting een schoolvakantie af en toe een extra dag. Zo kosten vakanties me nauwelijks verlofuren.

Share This Page