Doorrijden of overnachting?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by eliesja, May 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Wij kiezen nu ook voor een overnachting in Zuid-Frankrijk.
    Wij vertrekken volgende week richting L'estartit en willen ergens in de buurt van Lyon (net eronder) overnachten.
    We vertrekken in de nacht van donderdag op vrijdag en willen vrijdag in de middag op de plaats van overnachting zijn. Dan gaan we lekker even uitrusten, een hapje eten en 's avonds lekker slapen. Dan de volgende dag ontbijten en de laatste paar uurtjes verder richting Spanje.

Vorig jaar zijn we in 1x naar het Gardameer gereden en dat is opzich goed bevallen. Zoontje heeft de hele rit geslapen, werd pas ter hoogte van Milaan voor het eerst wakker. We vertrokken rond 19.30 en waren om 07.30 op de camping (waar we nog lang niet konden inchecken haha)
    Wij vonden het zelf echter wel rot om dan die dag zo moe te zijn dat we nu kiezen voor een overnachting.

Toevallig ben ik nu dus een beetje aan het googlen naar leuke hotels/B&B in de buurt van Avignon/Orange, dus net onder Lyon.

2. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

Jun 19, 2006
    1,271
    0
    0
    Wij gaan ook naar 'Léstartit maar gaan de nacht doorrijden, we gaan met 2 gezinnen...
    Bij ons speelt (vooral mijn man) niet veilig om je auto te laten staan bij een hotel...

En tsja onze kinderen slapen wel in de auto zijn wij maar een beetje brak de eerste middag daar... so be it, we hoeven nu iig geen tent op te zetten, vorige keer naar het garda meer hebben we het ook zo gedaan ging ook heel goed, alleen tent opzetten gaf wel wat kibbels haha

3. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Mik2sept: Wij kiezen juist voor hotels met een afgesloten parking. We hebben ieder een grote koffer waar alles in zit en deze nemen we mee het hotel in. Verder hebben we eigenlijk vrij weinig bij ons, dus blijft er eigenlijk weinig achter in de auto.

Overigens kiezen we ook geen hotel langs de snelweg, maar eentje wat verder weg gelegen. Dan is de kans op auto-inbraak echt niet groot en al helemaal niet als de parking ook nog eens afgesloten is.

4. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik vind het zelf wel prettiger, we rijden door tot ver over de helft, zodat we de volgende dag ook nog maar een paar uurtjes hoeven.
    Je kunt idd ook s´avonds laat weg, meestal gaan je kids slapen, en kun je wisselen met het rijden met je partner.
    S´nachts is het koeler, het is donker dus kids slapen, en je kunt zelf opschieten.

Share This Page