Ik heb het moeilijk met de hygiëne van mijn babietje. Heb zojuist met moeite zijn nageltjes kunnen knippen, maar hij is zo beweeglijk met zijn handen dat nagels knippen haast onmogelijk is. Hoe doen jullie dat zonder de vingertjes eraf te knippen? En nog iets... het nekje van je baby... Elke ochtend zitten er pluisjes/ huidschilfertjes in de plooien van zijn nekje. Dat vind ik ook al zo lastig schoon te maken aangezien hij het niet fijn vind als iemand aan zijn nekje komt. Al helemaal niet wanneer je probeerd de plooien uit elkaar te houden zeg maar... als je er een washandje doorheen wilt halen. Hoe doen jullie dat zonder je baby overstuur te maken? Groetjes Terra
Nageltjes knippen blijft lastig! Wij zetten hem dan opschoot bij mijn man en ik knip dan zijn nageltjes. Je zou de nageltjes eventueel kunnen vijlen als het te link wordt Nekje wassen is hier geen probleem. Ik leg hem op zijn buik op het aankleedkussen. Hij doet dan zijn hoofd vanzelf omhoog dus kan ik er goed bij
nageltjes knippen doen wij met z´n tweeen de een houdt het handje (en natuurlijk het kind) vast en de ander knipt. ik doe mijn dochtertje ivm eczeem 3 keer per week in bad, dan kom ik ook tussen die plooitjes, ik heb geluk dat mijn dochtertje het altijd 1 groot feest vindt, ook het aan- en uitkleden vindt ze prima en zelfs het afdrogen, ook tussen de plooitjes. als ze wel een keer chagarijnig is dan probeer ik haar af te leiden en dat lukt vaak met een favoriet speeltje.
Nageltjes knippen doen we hier met z'n 2-en want stilzitten doet 'ie echt niet. En dat ongeveer 1x per week. Zijn nekje schoonmaken is niet zo'n probleem, hij heeft een "slanke" nek en dus geen plooien. Maar wij hebben moeite met de plooitjes onder zijn oksels. Daar kunnen we niet goed bij en dat wordt dan ook een beetje rood en daar blijven ook stofjes inzitten. Tip van het cb bureau was wat baby-olie op een wattenstaafje doen en daarmee door die plooi gaan, dan veeg je die viezigheid/stofjes zo weg. En dat werkt voor ons prima, misschien een idee???
wat een goeie tip om hem op zijn buikje te leggen! dan doet hij idd zijn hoofdje omhoog en kan je makkelijk schoonmaken, dankje! soms is de oplossing zo simpel he nageltjes knippen doe ik alleen. als ik hem aan de borst heb is hij afgeleid en kan ik zijn handje vasthouden en knippen. gaat niet altijd even goed vandaar dat ik benieuwd ben naar anderen.
Hier precies dezelfde problemen (zal de volgende keer eens proberen haar op de buik te leggen had ik zelf nog niet aangedacht) ook onder haar oksels kan ik bijna niet komen, ze houdt haar armen zowel in bad als op het aankleed kussen stijf tegen zich aan. Uit bad gaan is sowieso een hel, krijzen,, trappen zich afzetten enz enz enz. In bad vind ze heerlijk maar owee je het waagt haar eruit te halen Groetjes Anita
Nageltjes knippen was hier inderdaad ook een heel gedoe... Tegenwoordig doen we het tijdens de fles; de een geeft de fles, de ander knipt haar nageltijes. Ze is dan zo bezig met drinken dat ze het niet eens doorheeft. Haar nekje maak ik schoon door haar op haar buikje te leggen, ze kijkt dan vrolijk haar kamertje door, dus ik kan er dan goed bij.
met zijn oksels heb juist geen moeite hij doet zijn armen netjes omhoog. als ik met en geölied wattenstaafje te werk ga blijft er olie achter wat ik af moet drogen, moet ik toch weer bij die plooien. of maak je dat dan droog met een droog wattenstaafje..?
Okseltjes: ik laat mijn dochter altijd mijn vinger vastpakken, die laat ze dan echt niet meer los, dus dan doe ik gewoon haar armpje omhoog. Wij hadden het zelfde probleem met het badje, ze krijste alles bij elkaar als ze eruit kwam. Bij toeval kwam ik erachter dat ze die badcape maar niets vond, dus tegenwoordig doe ik haar in een hydrofiele luier zodra ze uit bad komt en is er niets meer aan de hand. Misschien dat ze die handdoek te hard vond of zo.....
Het zal pedagogisch wel niet goed zijn, maar ik knip de nageltjes voor de tv.Is ze lekker afgeleid, anders wil ze steeds het knippertje pakken. Voor wassen:. Ik zing er vaak een liedje bij, dat vindt ze wel leuk. Ook geef ik haar iets in de handen, anders ligt ze binnen no time onderste boven op het aankleedkussen, ik geef haar we telkens iets anders in de handen, anders raakt ze er op uit gekeken.
Pedagogisch wel verantwoord hoor, hoort onder het kopje afleiden voor goede doeleinden Mijn zoontje speelt nog nergens mee in zijn handen dus dat word voor mij niks. Hij schreeuwde normaal ook de boel bij elkaar als hij het badje uitkwam. Maar sinds ik het na het badderen in de badcape leg en direct begin met hem masseren met olie ligt hij lekker relaxed en is afdrogen en aankleden geen ramp meer. (alleen nog als papa hem afdroogd want die kan niet masseren)
Nageltjes knippen deed ik altijd als ze sliep. En nu ga ik erbij tellen. 3 knipjes per nagel en dat vindt ze wel interessant,
De nageltjes knip ik tijdens het eten van brood of fruit aan tafel. En het plooitje in de nek, dan leg ik haar op het aankleedkussen en hou iets vast boven haar hoofd (speelgoed ofzo), dat ze (doordat ze zo nieuwsgierig is) zo ver als ze kan haar hoofd naar achter doet en dan was ik snel die plooi!
Ik bijt haar nageltjes af, ik ben zo bang dat ik in haar vingertjes knip en zo kan ik nooit te diep gaan. Dit gaat eigenlijk heel goed, ze blijft rustig zitten. Na het bijten maak ik haar handjes helemaal schoon en klaar is kees. In het ziekenhuis heb ik geleerd dat je haar kinnetje ook best een beetje omhoog mag duwen (wel zachtjes natuurlijk) om bij de plooitjes te kunnen. Net als bij onder het okseltje zeg maar, alleen moet je dan die onderkin omhoog doen.
Ik leg Thijs op mijn knieen en pak stevig zijn hand vast. Hij is wel beweeglijk, maar vindt het knippertje zooooo interessant. Het knippen duurt wel lang, soms doe ik het terwijl mijn man de fles geeft.
Nagels knippen is een ellende en ik heb geen tips. Wassen van de plooien in haar nek vind ze inderdaad niet leuk en gaat steenvast huilen. Zodra ik dan klaar ben is het ook meteen goed. Nou ja dan huil je maar even hoor je moet toch droog. Neus schoonmaken is ook huilen maar mijn kind gaat niet met snotkorsten over straat bah.
Ik droog dat dan niet af, 't ook niet zo dat er liters olie onder die okseltjes blijft zitten Gewoon het puntje van het wattenstaafje tegen de opening van het flesje houden (die is bij mij zo klein, daar past het precies tegenaan) en het puntje een beetje vol laten zuigen met olie. Dan blijft er zo'n klein beetje achter dat kan best wel...
Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die problemen heeft met nek- en okselplooitjes! En ben ook blij met de tips, ik zal ze eens uitproberen! Ze zeggen weleens dat een baby niet vies kan worden maar yak als die plooitjes niet goed schoon zijn
de tip nagelknippen is inderdaad tijdens het slapen! Nu vind hij het tegenwoordig wel intressant en lukt het prima als hij bijvoorbeeld aan het drinken is.
Ik knip de nageltjes ook als mijn zoontje slaapt en ik leg hem op zijn buik als ik zijn nekplooitjes afdroog. Voor zijn oksletjes geef ik hem nu een speeltje aan boven zijn hoofd. Zodat hij ernaar moet reiken en ik kan afdrogen. Toen hij dat nog niet deed deed ik zelf zijn armpje omhoog enb dat vond hij ook prima.