Hoihoi, Begrijp dat de meeste kindjes 1 (langer)slaapje overdag doen tussen de middag. Ons mannetje is meestal 7 uur wakker, gaat rond 9 uur anderhalf uur slapen en daarna rond 13.30 nog een keertje anderhalf uur. Ik heb het idee dat hij dit nog nodig heeft want zodra ik hem neerleg gaat hij ook meteen slapen. Snachts slaapt hij ook goed (klokje rond). Hoeveel slaapjes doen jullie kleintjes van deze leeftijd nog overdag? Ik neem aan dat hij zelf aangeeft als het ochtendslaapje niet meer nodig vindt toch!
Jayden slaapt ook nog 2 keer soms zelfs 3 keer. Het is maar net hoe moe is hij. Je merkt zelf wanneer ze de slaapjes niet meer nodig hebben hoor. Hij heeft bijna hetzelfde schema haha grappig
I. slaapt ook nog twee keer per dag hoor! Soms rommelt ze er een beetje mee, maar 9 van de 10 keer haalt ze het dan later weer in. Ik probeer gewoon op haar te letten, zodra ik zie dat ze moe is gaat ze lekker naar bed. Zolang de nachten gewoon goed gaan zie ik geen reden om te rekken, ze gaat vanzelf minder slapen!
Hier ook een pukkie van bijna 14 maanden. Ook hij slaapt nog keurig 2x per dag in ongeveer hetzelfde schema als jij aangeeft.
De oudste sliep ook wel tot 1,5jaar 2 keer per dag.... Hij heeft het vast nodig, dus lekker laten slapen..
Thnx meiden! Is dus helemaal niet gek! Grappig dat ze qua slaapschema een beetje gelijk lopen! Idd denk dat hij zelf wel aangeeft wat hij wil, daar is hij heel goed in namelijk (boef!) haha
Mijn dochter is bijna 16 maanden en slaapt nog vaak 2x op een dag. Als ik merk dat het niet nodig is leg ik haar de 2de x niet in bed, maar als ze het wel nodig heeft gaat ze voor een 2de keer in bedje.
Mijn oudste sliep ook veel meer dan de jongste. Hij slaapt nu nog 1 keer maar is inmiddels 26 maanden. Hij heeft wel tot 1,5 standaard 2 keer p/d geslapen. En soms heeft ie een dag dat ie nog twee keer slaapt. Dan is ie gewoon moe. En zijn ene slaapje is nog steeds lang (van 13 tot 16) en gaat 's avonds gewoon tussen 19 en 19.30 uur naar bed tot een uurtje of 8 de volgende ochtend.
Mijn oudste sliep ook tot 16 maanden 2 x per dag, mijn jongste is net 1 en die slaapt maar 1 x per dag. Die wil gewoon niks missen
Mijn zoontje slaapt al maanden 1x per dag. Soms 3 kwartier, andere keer 3 uur. Ieder kind is anders en ze geven het zelf wel aan. Als ze niet moe zijn, slapen ze niet.
mijn zoontje slaapt sinds 1.5 maand 1 keer overdag. gek genoeg slaapt hij dinds 2 dagen ook weer 2 keer overdag. ik laat het hem gewoon lekker zelf bepalen hoor. ik merk vanzelf aan hem wat hij nodig heeft