doorslaap tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleinmonster, 28 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    ons zoontje van 21 maanden heeft sinds ruim een maand een bed ipv ledikant omdat hij er uit kon klimmen.

In zn ledikant sliep hij zo goed als elke nacht door, sinds hij zn bed heeft is het drama!! Hij wordt snachts wakker en komt er dan uit in het begin konden we hem terug leggen en even er bij blijven en sliep weer. Nu blijft hij er gewoon uit komen, ook als we wachten tot hij slaapt hij wordt dan binnen een half uur wakker.
    We hebben geprobeerd de eerste paar keer met terug leggen zeggen dat hij in zn bedje moet slapen geven een kus en wensen hem welterusten. Er naast blijven zitten, zelf hem wiegen tot hij echt sliep (snurkte) maar in alle gevallen wordt hij weer wakker. Hij houdt dit tot de ochtend vol.

nu heb ik het matrasje van zn ledikant naast ons bed gelegd en als hij snachts wakker wordt mag hij daar verder slapen. Daarnaast heb ik zelf al slaapmiddel geprobeerd voor kleintjes maar ook dat maakt niets uit.

Ik ben zwanger en ben kapot!! iemand nog ideeen?

Bij mijn moeder slaapt hij wel gewoon door in zn campingbedje

2. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Toch volhouden en niet meer bij jullie verder laten slapen. Hij moet het echt even leren vrees ik....Ik zou elke keer herhalen dat hij echt moet slapen, aai over de bol en weg...

Misschien vragen of je man/vriend het ff over wil nemen zodat jij je rust krijgt?

3. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Misschien is hij nog niet toe aan een "normaal" bed?

Hij wordt wakker en slaapt dan niet meer verder, terwijl hij in het campingbedje goed slaapt en hiervoor geen problemen waren.
    Uit een bed kunnen klimmem betekend niet dat hij ledikant af is natuurlijk.
    Blijven proberen is leuk, maar als je nu al kapot bent, is dat voor jou geen doen natuurlijk

4. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik zou hem thuis dan ook gewoon maar in een ledikant of campingbedje leggen denk ik.

5. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volhouden vind ik altijd van die nutteloze tips, heb zelf ook een meisje dat iedere nacht wakker is en op een gegeven moment kun je gewoon niet meer. Als hij het principe van in bed blijven niet doorkrijgt zou ik toch overwegen om zijn ledikant even terug te zette, goed vovoor ieder zn nachtrust!

6. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Hij kan toch nog even in zijn ledikantje?
    Je bent nu 12 wkn zwanger.
    Dan heb je nog even toch.

Ons zoontje ging in mijn 8e maand pas over.

7. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik zou hem denk ik toch nog even weer in zn ledikantje of een campingbedje laten slapen en hem vertellen dat hij er absoluut niet uit mag klimmen. Het lijkt erop alsof hij nu gewoon nog even niet klaar is voor een peuterbed.

Mocht je wel doorgaan met het peuterbed, dan zou ik hem uitleggen dat je niet om de haverklap maar hem toe kunt gaan en na een bepaald aantal keer gewoon alleen maar even een aaitje over zn bol geven, zeggen dat hij moet rusten/slapen en dan weer gaan, een beetje a la slaaptraining. Op deze leeftijd vind ik het niet raar om wat strenger met dit soort gedrag om te gaan, zowel omdat hij oud genoeg is om beter te leren als omdat dit voor jou zo tijdens je zwangerschap gewoon niet te doen is.

8. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    we hebben zn ledikant al verkocht :). Maar hebben vandaag het campingbedje opgehaald bij mn schoonmoeder ben heel benieuwd hoe het gaat vannacht.

het volhouden hebben we 3 nachten gedaan maar dat betekende vanaf half 2 tot de ochtend gewoon geen slaap. vriend moet er smorgens om 6 uur weer uit en maakt lange dagen en ik kon tussen de middag niet naar bed.

9. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Mijn dochter klom er ook uit.toen heb ik de lattenbodem op de grond in het ledikant gelegd met matras er op toen ging het goed.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Zit er een hekje of opstaand randje aan het bed? Dat was hier de oplossing voor mijn oudste. Beetje geborgen gevoel denk ik.
    Bij mijn schoonouders hebben we een metalen hekje dat je met poten onder het matras geschoven wordt.

11. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Inderdaad miss een valhekje ervoor plaatsen..

12. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    hebben er een ikea hekje voor maar vannacht in het campingbedje ging het slapen erg goed. hij is 2 keer wakker geworden vriend is er heen gegaan getroost aai over zn bol en binnen 5 minuten sliep hij weer.

Ik denk dat sommige hier toch gelijk hebben en hij nog niet toe is aan een groot bed.

13. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Als je het hem wil leren zou je eerst het middagslaapje in het 'grote' bed kunnen doen en 's nachts nog het ledikant/campingbed gebruiken. Hij zal dan waarschijnlijk vanzelf aan gaan geven dat hij na een tijdje ook 's nachts in het nieuwe grote bed wil. Het is dan niet meer zo eng en groot omdat hij het van de middagslaapjes al kent.

Succes!

Deel Deze Pagina