Help, want ik weet t niet meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Baby80, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby80

Baby80 Actief lid

21 nov 2009
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, ik zal het even kort uitleggen;
    sinds mijn zoontje nu bijna 5 maanden, 6 dagen oud was begonnen zijn krampjes. We zijn uiteindelijk bij de kinderarts terecht gekomen en om verschillende redenen dachten we dat het mischien KA was. Hij kreeg nutramigen voeding en de krampjes waren voorbij. Het was weer een vrolijk tevreden mannetje dat doorsliep.
    We hebben de provocatietest gedaan en daar kwam uit dat hij geen KA zou hebben. Aangezien het niet verder vergoed zou worden moesten we weer overstappen. Hij krijgt nu friso comfort. Maar sinds dien zijn de krampjes weer terug, de eerste paar weken dachten zn darmpjes moeten wennen aan de andere voeding maar we zijn nu alweer 6 weken verder en de krampen worden alleen maar weer erger. Hij zat met 6 weken aan de Forlax vanwege zijn ontlasting.
    Door de nutramigen konden we hiermee stoppen. Maar nu heeft hij het weer nodig volgens de arts. Hij krijgt het nu een week of 3 maar de krampen worden niet minder terwijl hij wel 1 a 2 keer op een dag normalen ontlasting heeft. Ik loop hele nachten met hem, hij heeft dan kramp, onrustig en laat veel windjes. Wat kan dit nou zijn?
    Hoe kan het dat hij nu nog die krampen heeft en zo erg. Afgelopen nacht van 1 tot 5 met hem gelopen en uiteindelijk viel hij tot half 9 in slaap. Net wil ik hem weer in zn bedje leggen, hij slaapt op zn buik merkte in dat hij weer krampjes had en ook niet meer rustig op zn buikje kan liggen maar slapen op zn rug kan hij niet.
    Ik weet niet meer wat ik moet doen of waar het aan kan liggen. We zijn op advies van de arts ook met bijvoeding begonnen maar daar ben ik nu weer even meegestopt.
    Is er iemand die dit herkent? Ik weet t namelijk niet meer en ik ben doodop. Vind het ook zo zielig voor mn kleine ventje. :(

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    En als je nu weer terug gaat naar de Nutramigen, is het dan weer weg?
    Dan is het toch wel dat hij niet tegen normale voeding kan...

3. Baby80

Baby80 Actief lid

21 nov 2009
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil dat zo graag proberen maar dan moet ik t zelf betalen en dat redt ik gewoon niet. :(

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

en als je dit aangeeft dan zegt je arts niet goh meid je hebt gelijk?? Wat zegt die van je verhaal dan? Lijkt me zo klaar als een klontje dat dat het gewoon is.
    Hun testen zijn soms wel eens zo dat ze alleen de zware gevallen eruit halen. En jou kleine manneke pas last krijgt als hij zeg maar "vol" loopt met koemelk en dan pas reageert.

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    en je h.a?
    Want een handtekening van een h.a is al voldoende om het vergoed te krijgen hoor.....

6. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Onze zoon krijgt elke dag Orthiflor Start. Dat is een probiotica. Zijn darmkrampen zijn niet helemaal weg maar wel voor een groot deel. Misschien een idee? Ik weet niet hoe duur dat Nutramigen is, maar ik vind orthiflor ook wel prijzig (potje van 40 gr is rond de 14-19€)

7. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

orthilor is leuk en werkt goed maar als je de bron niet aanpakt.....

8. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

misschien meot je cinababy proberen voor de krampjes....
    is 5 euro bij de kruitvat..

9. Baby80

Baby80 Actief lid

21 nov 2009
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Al die middeltjes heb ik al geprobeerd toen ik kleiner was maar niks helpt of maar even.
    Gister heb ik de kinderarts weer gebeld en die zou me vandaag terug bellen dan ga ik het er met haar over hebben.
    Anders ga ik naar de huisarts en vraag ik aan hem om de handtekening voor de nutramigen. Bedankt voor de tip Wendelaa.

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Je moet dan wel eerst een formulier hebben van het bedrijf wat jou de voeding kan leveren.
    Dat formulier moet dan de h.a invullen en faxen naar het bedrijf.
    Ik had toen voeding via Tefa portanje.

11. Maj

Maj Lid

7 aug 2007
    48
    1
    0
    Ik ben met mijn zoontje naar een osteopaat gegaan en waardoor de klachten met 80% af waren genomen. Misschien iets om te proberen?

12. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Wat vervelend meid!
    WIj hebben de nutramigen toen ook zelf moeten betalen...Soms echt belachelijk!
    Maar je geeft aan dat het niet mogelijk is dus dan houd dat op!
    Maar wil je verzekering persee dat het word aangetoond dmv testen?
    Of is een brief van de KA ook goed?Zoja dan zou ik het gaan vragen of ie daarvoor wilt tekenen

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wat vervelend zeg!! Niks erger dan je kindje pijn zien lijden terwijl het niet nodig is... maar ja stomme regeltjes he.
    Hoop dat het gaat lukken om het vergoed te krijgen.
    Hier ook allergieen maar gelukkig bv dus het is gewoon aan mij wat ik eet.

14. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    En als je gewoon hypo-allergene voeding geeft? Heb je dat al eens geprobeerd? Je geeft nu voeding met JBPM erin, en niet alle kindjes kunnen daar even goed tegen namelijk.

15. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    het staat er al bij,
    ik zou ook eens naar een osteopaat gaan..... hoor daar heel veel goeie verhalen over.

16. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ja een osteopaat of chiropractor is nooit verkeerd om te bezoeken!
    Bij ons heeft het niets geholpen, wel was het naar 1 kant willen liggen verdwenen...

Deel Deze Pagina