koorts verhoging 37.7 bijna 3 maand oud

Discussion in 'Baby en dreumes' started by teigetje80, Feb 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. teigetje80

teigetje80 Actief lid

Jan 27, 2006
    188
    0
    0
    zwolle
    een vraagje iris heeft 37.7 temp is dit koort of verhoging?
    ze is nu 2 maanden 3weken en 2 dagen oud
    ze zit ook steeds te sabbelen op haar knuistjes
    ze heeft tot nu toe wel bijna alle flesjes helemaal leeg gedronken
    maar ze spuugt ook wel weer wat uit gelukkig niet zo heel veel
    ze is alleen zo suf en wat huilerig

Dit is ons eerste kindje dus alles is nieuw maak me een beetje zorgen

2. ik heb een boek en daar in staat dat een normale temp, van 36,4 tot 37,5 is... dus 37,7 is wat verhoging,

3. teigetje80

teigetje80 Actief lid

Jan 27, 2006
    188
    0
    0
    zwolle
    oke dank je ik hou iris wel wat in de gaten ze slaapt nu net kekker

4. dus kleine verhoging... staat ook in als kleine verhoging hebben dat je bv een half uur laten nog een keer kan tempen kijken wat het dan is,
    kan ook zijn dat het bv echt een momentopname is geweest bij sommige dingen hebben ze namelijk ff warmer, weet niet hoe vaak je al getempt heb en rondom welke " activiteit " en als ze bv hele tijd bij jou heeft gehangen kan ze bv daar ook wat warmer van krijgen

5. teigetje80

teigetje80 Actief lid

Jan 27, 2006
    188
    0
    0
    zwolle
    ze krijgt geen bv meer maar flesvoeding ze voelde bij mijn ouders wat warmpjes aan na wat drinken en is heel huilerig

bij mijn ouders was ze 38. graden alleen dat was niet zo,n hele goeie termometer

hier was het thuis 37.7

6. Hier op deze site staat iets over koorts.

7. teigetje80

teigetje80 Actief lid

Jan 27, 2006
    188
    0
    0
    zwolle
    ik ga hert even lezen en even bij de kleine kijken alvast bedankt voor het advies

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Mijn kindje was precies zo oud als die van jou en kreeg toen ook een temperatuur van 38,1 graden.

Wij hebben toen de huisartsenpost gebeld (het was weekend) en deze wilden hem toch eventjes zien. Het was geen ernstige koorts ofzo, maar ze vertelden dat je eigenlijk altijd uit voorzorg even aan de bel moet trekken als je kindje jonger is dan 3 maanden.

9. teigetje80

teigetje80 Actief lid

Jan 27, 2006
    188
    0
    0
    zwolle
    we hebben net even de huisartsenpost gebelt

we mosten haar gewoon goed in de gaten houden en temperaturen

10. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Goed zo, bedenk maar zo....je kan beter een keer te vroeg aan de bel trekken, in plaats van een keer te laat.

11. Karina

Karina Fanatiek lid

Mar 31, 2006
    1,987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik geloof dat het verhoging is tot 38.5 graden en daarna koorst kan dat, of was het nou 37.5 graden! Igg kindjes kunnen ineens vanuit het niets verhoging hebben en dan idd gewoon wel goed in de gaten houden!

Het beste kan je s'ochtends temperaturen, als het dan hoog is dan weet je het zeker, want s'avonds is het altijd wat hoger! Verkoelen met een washandje kan je ook doen en luchtige kleding laten dragen!

En als je, je zorgen maakt gewoon altijd even bellen, gewoon doen hoor, kan echt geen kwaad!

12. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Toevallig is Iman erg ziek geweest deze week en mijn HA zei dat boven de 37,5 verhoging is en boven de 38 koorts.

13. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Klopt inderdaad!

14. dat klopt idd... staat ook op de site die ik gegeven had

Share This Page