doorslapen écht slapen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door rach84, 5 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn dochtertje word snachts wakker en gaat dan een beetje gillen of kletsen met zichzelf. (steeds ongeveer 3 uur na de vorige voeding). Dit vat ik dus op als 'dorst' en leg haar aan, en ze drinkt dan ook gulzig. Daarna valt ze meteen weer in slaap.

Voor de mama's van kindjes die al doorslapen: worden jullie kindjes snachts wakker en gaan brabbelen? of slapen ze écht door zonder wakker te worden?

2. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    Toen mijn dochter op den duur ging kletsen ipv huilen heb ik haar eens laten doen, en wat denk je? Ze viel weer in slaap! Dit deed ik pas toen ze 6 maanden was, voor die heb ik haar altijd aangelegd en als ze nu jengelt of huilt leg ik haar ook aan. Maar nu is ze 7 maanden en drinkt ze om 21.00 uur en dan pas om 09.00 weer zonder ook maar 1x wakker te worden maar dat is uitzonderlijk hoor als je borstvoeding geeft. Ik rapley ernaast dus ze krijgt echt nog niet veel bijvoeding en ik geef ook geen pap oid voor het slapen gaan! Maar je zou het eens kunnen proberen als ze lekker ligt te kletsen, kijken wat ze doet!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik haal Thirza alleen uit bed als ze gaat huilen 's nachts. Kletsen en soms jengelen laat ik altijd gaan, (helaas wordt dat het vaak wel, maar soms ook niet... en dan valt ze dus toch weer gewoon in slaap :)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje is vanaf 6,5 gaan doorslapen omdat ik hem zijn gang liet gaan. Daarvoor haalde ik hem direct uit bed omdat ik ook dacht dat hij honger had (bv trouwens). Vanaf die dag heeft hij 10 nachten niet doorgeslapen, hij is nu bijna 11 maanden! (Heerlijk!)

Iedereen wordt 's nachts wakker..jij ook. Alleen wij hebben geleerd om weer verder te slapen dat moet je kindje ook leren. En dat lukt alleen als papa en mama je niet direct uit bed trekken. Laat maar even liggen en kijk goed of het echt honger is!

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Fenna krijgt om 23.00u de laatste voeding. Dan werd ze afgelopen week nog rond 5 uur wakker. Ze was wat aan het jengelen met d'r ogen dicht.
    Ik gaf haar een speentje en dan kwam ze daarna nog 1 of 2 keer. Weer het speentje gegeven. Dan sliep ze door tot 6.30u. Weer het zelfde gedaan.

Vervolgens kwam ze pas rond 8.00u weer.

Afgelopen nacht heeft ze echt doorgeslapen en werd ze om 7.15 uur wakker :) .

Ik merk gauw genoeg of het echte honger is of een beetje klieren.

Ik hoop dat ze vanaf nu echt doorslaapt.

6. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Bij Evy is het redelijk duidelijk of ze echt wil eten of dat ze even een beetje kletst/keuvelt etc. Ze ligt dan ook vaak nog met haar ogen dicht, terwijl als ze echt honger heeft is ze klaarwakker. Dag of nacht maakt geen verschil. Met het warme weer komt Evy nu wel eens 's nachts extra. Dan geef ik haar liever wel wat drinken, want liever iets te veel dan te weinig met de warmte.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sinds Malou en Ruben doorslapen worden ze snachts weleens wakker. Brabbelen, kletsen, zingen dan even en gaan weer slapen. Als ze willen drinken dan gaat het brabbelen al snel over in mekkeren en het mekkeren in gillen en dan moeten we rennen ;)! Haha! Overigens denk ik dat ze snachts ook weleens wakker zijn en dan geen geluid maken maar weer gewoon meteen lekker door slapen.

Benthe slaapt nog niet door en die brabbelt eigenlijk ook niet, die word wakker maakt wat mekker en kreun geluiden en begint dan te mekker huilen dan word ze dus ook meteen gepakt en aangelegd, drinkt dan ook heel gulzig en gaat daarna weer slapen. Echt huilen/krijsen laat ik haar echt niet doen.

8. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

9 jun 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Ja hoor, we laten dr gewoon liggen als ze even wakker wordt. Ze valt (vaak) weer in slaap. Anders pakken we haar op, en geven haar drinken.
    Afgelopen nacht werd ze erg vaak wakker, denk ook een beetje last van de warmte. Zelf hoor ik iedere kik, je slaapt dus niet zo erg prettig, maar ach...Ook soms erg grappig al die geluidjes uit haar kamer om 03.00 ;)

9. t is vaak ook zo dat als ik haar bv geef ze meteen weer verder slaapt. Heb het idee dat haar laten liggen langer duurt, maar wie weet!

Trouwens, aan een speentje doen we niet.;) maar ze begint dr vingertjes te vinden.

10. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier sliep ze eigenlijk vanaf 2 maanden door vanaf 23.00 uur tot 7.00 uur en soms 8 uur, zonder wakker te worden :D. Maar heel soms wordt ze rond 5 uur even wakker (ik haal haar er dan nooit uit) en dan meuterd en brabbelt ze even (10 min) en valt dan weer in slaap.

11. 4days

4days Niet meer actief

Ja precies, dat heb ik ook eens ergens gelezen. Ze worden wel wakker maar komen zelfstandig weer in slaap. Hoewel het me gaan doorslapen lijkt als ze een uur gaan spelen ofzo, hahaha. ;)

Deel Deze Pagina