Hoi! Ik heb een vraagje. Mijn dochter is bijna 7 weken oud. Ze is een maand te vroeg geboren met 2630 gram. ze dronk altijd erg veel voor haar gewicht. Toen ze 4 kilo woog zat ze op 7 flesjes van 125 ml. Volledige borstvoeding, ik kolf fulltime omdat aanleggen nooit echt gelukt is. ze weegt nu zo'n 4,5 kilo en ze drinkt ineens een stuk minder. Ook is ze erg druk en huilt ze hartverscheurend tijdens de fles. Ze huilt zichzelf helemaal schor en ik heb dan echt een tijd nodig om haar weer rustig te krijgen. Dat is meestal nadat ze zo'n 70/80 ml heeft gedronken en daarna valt ze uitgeput in slaap. Ze vraagt ook niet meer om de 3 uur om de fles, maar ongeveer om de 4 uur en snachts slaapt ze sinds 3 dagen door van 00:00 tot 6:30. Bovenstaande is niet bij iedere voeding zo, soms drinkt ze ook haar hele flesje zonder problemen leeg, maar het gaat steeds vaker mis. het zat me zo dwars dat ik hier een paar avonden geleden nog naar de dokterspost voor ben geweest. Hier hebben ze naar haar longen, hartje en buik geluisterd. en in haar keel gekeken. Was niks aan de hand. Ik geef nu preventief neusdruppels omdat haar neusje misschien een beetje vol zit maar verder weet ik ook niet wat te doen. Ik word er een beetje moedeloos van en ben bang dat er wat mis is. Ze heeft geen koorts, kijkt helder uit haar ogen en heeft een goede kleur. Verder heeft ze bij iedere verschoning een plasluier en vaak ook gepoept. Ik ben benieuwd of bovenstaande reden tot bezorgdheid is.. of dat ik me onnodig druk maak. zal ik eventueel weer naar de huisarts gaan? bedankt voor het antwoord! gr, Reintje
Sorrie voor de late reactie. Ik dacht dat ik deze vraag al beantwoord had, maar ik zie nu dat er blijkbaar iets is mis gegaan. We zijn nu een week verder. Hoe gaat jet nu? Ilja
Geeft niet. Het gaat wel iets beter, maar het gaat nog weleens mis. De ene keer drinkt ze haar flesje (alles afgekolfde borstmelk) wel helemaal leeg zonder problemen. De andere keer is het om de 10 slokken huilen, dan moet ik haar even tegen me aan houden (geen boertje) tot ze gekalmeerd is en dan snel weer verder gaan. zo drinkt ze meestal haar fles wel leeg. soms laat ze ook wat staan, maximaal zo'n 60 van de 150 ml. Vaak komt het niet tot huilen en overstuur raken maar zie ik wel dat haar iets dwarszit. Ze kreunt en trekt zich samen tijdens de fles maar drinkt dan wel door. zelden drinkt ze gewoon ontspannen door hoe ze het eerst altijd deed. Ik was gister nog even naar de huisarts met haar ivm navelbreukje en toen heb ik bovenstaande ook aangekaart. Ze zei dat ze er gewoon goed uitzag en als ze genoeg plasluiers heeft ik me geen zorgen hoef te maken. Maar er moets iets zijn... Eerst altijd zonder problemen drinken en nu dit. Ik hoor en voel wel haar darmen enorm borrellen tijdens het drinken. Het lijkt trouwens ook beter te gaan als ze afgeleid word tijdens het drinken. als ik liedjes voor haar zing en ze geboeid naar mijn mondbewegingen kijkt of mijn man een rammelaartje in haar zicht houd, lijkt ze op de automatische piloot verder te drinken en eigenlijk te vergeten dat ze op dat moment ergens mee zit. Enig idee wat dit kan zijn? Het zit me toch niet lekker... bedankt!
Overigens geef ik haar nu 5 keer 150/160 ml. Dit omdat ze nu ook doorslaapt snachts van ong. 1:00 tot 8:00. Ze krijgt overdag dus elke 4 uur de fles. Ik denk dat ze nu tussen de 4500 en 5000 gram weegt.
Zou een osteopaat wat voor jullie zijn? Jouw gevoel zegt dat er iets is, dus lijkt me dan niet verkeerd om er toch iets mee te doen. Meestal krijg je eerst een intake gesprek en dan hoor je of de osteopaat iets vor jullie zou kunnen proberen. Misschien wel de moeite waard. Ilja