Hier is kleine nr 2 net 7 weken geweest en ik wil graag gaan beginnen met zelf leren in slaap vallen. Bij nr 1 deed ik dat gewoon in zijn eigen bed en soms wel 10 x de trap op en neer. Maar nu gaat dat natuurlijk niet. Heb ook nog een kleine van 16 maanden rond banjeren en ook nog 2 honden. Dus heel de tijd de trap op en neer word hem niet. Nu leg ik hem vaak beneden in de kinderwagenbak zodat ik er sneller bij ben om hem te troosten. Normaal ben ik zo van ik zie wel hoe het loopt maar nu hoop ik toch echt dat ik dat op een gegeven moment meer in zijn eigen bed kan doen. Hoe deden jullie dat met een 2 de kleine. ( Ik ben niet van het laten huilen, soms kan het niet anders omdat ik met nr 1 bezig ben )
Ik heb dl nog heel lang (half) slapend weggelegd. Op gegeven moment bleef ze wakker en viel ze zelf gewoon jn slaap. Dus geen ervaring met het trainen op zelf in slaap vallen maar ook zonder training kan het ook lukken zonder drama.
Ik lees mee. Ik leg mijn zoontje (4 mnd) net als MamaLe, ook half slapend weg. Dit werkt voor ons. Zelf in slaap vallen zie ik hem echt (nog) niet doen. Is dit wel natuurlijk op zo'n jonge leeftijd?
Ja ik Let op slaapsignalen maar ik weet nog goed bij mijn eerste dat ik het pas na 3 als 4 maanden goed zag. Vooral met in zijn ogen wrijven en aan zijn oren zitten. Ik hoop gewoon dat hij het op een gegeven moment zelf gewoon gaat doen. Want als D. Een dag naar het kdv is dan kan ik het natuurlijk wel gewoon in zijn eigen bed proberen.
Lijkt me idd niet simpel met nog een kindje in huis.. Mijn dochter kon pas alleen in slaap vallen toen ze 6/7 maand was Slaapsignalen (Ogen wrijven e.d) deed ze pas vanaf ze 5 maanden was, voordien nooit
Dat lijkt me inderdaad ook moeilijk als ze het niet goed aangeven. Ik hou nu ook goed de klok in de gaten.
Ik merkte bij mijn zoontje dat het hielp als ik hem wat eerder in zijn bedje legde. Tegen de tijd dat hij begon te gapen was ik eigenlijk net te laat. Misschien heb je daar iets aan..
Het maakt het denk inderdaad even lastig dat je nog een kindje hebt. Hier ben ik ook met 2 maanden gewoon consequent gaan oefenen, maar je hebt dan inderdaad geen andere verplichtingen en kan rustig 20 keer naar boven lopen of 15-30 minuten bij 'm blijven tot hij slaapt. Ik zou denk ik nu de situatie even accepteren zoals het is. Als hij beneden in de kinderwagen goed slaapt hem gewoon daarin leggen. Als de mogelijkheid zich voor doet dan kan je hem in z'n bedje leggen en daar 'oefenen'. Bv. als je andere zoontje slaapt of als hij inderdaad even een dagje weg is. Of anders je oudste zoontje maar even 1x per dag bv. in de kinderstoel voor de tv zetten, zodat je je andere kindje boven kan leren slapen. Je zou ook kunnen beginnen met de bak van de kinderwagen in z'n ledikantje zetten en hem zo eerst laten wennen. Ik denk dat je gewoon van de mogelijkheden gebruik moet maken die je hebt en niet teveel moet forceren, uiteindelijk komt het vanzelf.