Dag allemaal, Over een paar weken gaan we een weekje weg. Onze baby is dan 3 maanden en we vroegen ons af, waarin we hem moeten laten slapen op vakantie. Thuis slaapt hij in zijn wiegje, maar die kunnen we niet meenemen. We nemen sowieso de kinderwagen mee en hebben ook een campingbedje, maar zijn beide wel een goede optie? Ik lees graag jullie ervaringen en tips! Groetjes, Marieke
Hier slaapt onze smurf af toe in een campinbedje. Je moet dan wel een goed matrasje erin hebben. Als je kleine al begint te draaien of door zijn bedje te bewegen zou ik persoonlijk niet de knderwagen bak grbruiken daar kunnen ze met het gezichtje in de bekleden draaien.
Als je kindje nog lekker rustig ligt en de ruimte heeft, dan zou ik de kinderwagenbak gebruiken. Campingbedje is ook prima, als je daar een goed matrasje in hebt - dus een extra matrasje naast dat wat erbij zit als zogenaamd "matras" dat is meer een bodemplaat.
Beide zijn goede opties. Ligt ook aan je kindje, rolt het al? Die van ons begon me 11 weken te rollen en dan is de wagenbak misschien wat krap. Maar als dat nog niet zo is, zou ik je kindje lekker laten slapen in de bak. Waarom een heel bedje meesjouwen als het niet nodig is
Inderdaad de kinderwagenbak als hij daar nog lekker in ligt. Zelf ben ik rond die leeftijd ook een lang weekend met de kleine weggeweest en ik heb een heel fijn campingbedje 'Kees Super de luxe'. Hier zit een inritsbare slaapverhoging in, zodat je je kleine niet zo ver in en uit het bedje hoeft te tillen. Als ze nog niet kunnen staan is dat heel erg prettig voor je rug! Zodra ze zich kunnen optrekken uiteraard niet meer gebruiken, maar tot die tijd is het erg prettig als je zoals ik klein van stuk bent en je je kleine niet van 'grote' hoogte op zijn matrasje wilt kukelen
Ja, wij hebben ook een campingbedje met verhoging (al heb ik nu even geen idee waar die verhoging ligt ), maar beide is prima.
Toen onze dochter 3 maanden oud was zijn we gaan kamperen en ze sliep in de kinderwagenbak. Dit ging prima. Ook handig want er kon heel gemakkelijk een horretje over. Zo had ze geen last van muggen.
Die hebben wij ook en echt ideaal zo'n tent. We zijn bijna 2 weken op vakantie geweest en hij heeft er prima in geslapen. Weegt niks en staat zo en kan overal staan.
NU je kindje nog zo klein is zou ik ook lekker de kinderwagenbak nemen. En wacht even de aanbiedingen bij Kruidvat af de komende weken...zo'n travelcot van Deryan is echt ideaal!
Die van kruidvat is wel een goedkopere variant en hebben niet zo'n zelfopblaasbaar matrasje maar alleen een dun matrasje erin zitten. Ik ben voor de iets duurdere variant gegaan (lees:50 euro dus nog geen geld) en die heeft een dubbele bodem waar je een goed matras in schuift en je kindje wat zachter zal liggen. En het dunne matrasje zit er dan ook nog eens in.
Hangt er een beetje vanaf waar je 'm gebruikt. Op een hotelbed voldoet die van Kruidvat prima. Op de camping zou ik voor de duurdere gaan.