Hallo, mijn dochter is nu 13 maanden en kruipt nog niet wat ik opzich niet zorgelijk vind. Wat ze wel doet is zich met haar armen naar voren trekken, dus een soort tijgeren. Daarbij gebruikt ze haar linkerbeen en voet om zich vooruit te duwen. Met haar rechterbeen doet ze haast niets en sleept een beetje mee. Ook met lopen aan de hand sleept ze wat meer met haar rechterbeen en zet ze alleen met links mooie stappen. Het is net of ze een lui been heeft ofzo. Moet ik me hier zorgen over maken of is dit iets wat vanzelf wel komt. Vast bedankt!
Ik herken het wel een beetje. Mijn zoon tijgerde ook tot z'n 13mnd en deed dat ook met 1 been. Sinds hij kan staan is het al beter geworden maar zijn li been lijkt 'zwakker'. Ik denk dat hij zijn rechtse been spieren al beter ontwikkeld heeft en nu met staan zijn linkse nog wat moet aansterken. Maar dat vul ik hier zelf in hoor.. Ik maak me er nog niet druk om. Maar mocht jou kleine echt niets met het beentje doen zou ik het wel even laten bekijken door de cb/huisarts.
Bedankt voor je bericht, stelt alweer gerust. De arts heeft al naar haar voetje gekeken maar ze kunnen haast nog niets zeggen omdat ze verder nog moet ontwikkelen. Dit was wel weer een aantal maanden geleden. Daarom dat ik eens benieuwd was naar ervaring deskundige. Kruipt jouw zoon nu wel op handen en knieen?
Ja hij kruipt nu wel op handen en knieƫn. Maar heeft tot 13/13,5 maand getijgerd. Op een dag kon hij staan,lopen langs de tafel en weer een dag later kroop hij kleine stukjes. Sindsdien alleen kruipen. Nu probeert hij te lopen maar na 2 stapjes valt hij weer om. Ik kan dus nog niet zien wat hij dan met zijn beentje doet. Ik zou het wel in de gaten houden in ieder geval, maar ik vermoed dat ze nog niet veel kunnen totdat hij staat/loopt. En mbt het kruipen; het kan zijn dat jou kleine dat helemaal niet meer gaat doen hoor. Cb gaf bij mij al aan dat sommige kinderen nooit gaan kruipen, die gaan van tijger naar staan en lopen.. Dus focus je daar niet te veel op.
Nee precies dat verwacht ik idd ook niet. ze begint zich nu een beetje op te trekken dus dan zal ze wel snel langs de tafel schuifelen. Heeft jouw zoontje schoentjes aan oid om het lopen te vermakkelijke of gewoon op blote voeten? Ik weet dat schoentjes beter niet kunnen omdat contact met blote voeten en vloer beter is maar ik vind het nog best koud om haar de hele dag op der blote voeten te laten lopen en op sokken glijd ze sowieso.