Goeie middag. Ik heb even een vraag aangezien ik in Duitsland woon en geen gebruik kan maken van het CB in Nederland. Mijn dochter is bijna 5 maanden ( 30-08-12) en is dol op vers fruit. Welke fruitsoorten mag ze allemaal wel al hebben op deze leeftijd? Tevens is het een hele goede eter momenteel krijgt ze 4x 210/7 aan flesvoeding waarbij de laatste fles 3 scheppen rijstebloem vanille in zit, 's morgens een fruithapje en 's middags een groente hap tegen 17u. Ik dwing haar tot niks en als ze een keer geen zin heeft hoeft ze t ook niet op te eten. Ze is momenteel ruim 7.5kg en +- 67-68 cm. Ze heeft voldoende babyvet op zich, maar ik raag me af of ze niet te veel binnen krijgt aan eten? De Duitse kinderarts vind het niet zo belangrijk hoeveel een baby weegt tenzij hij/zij echt veel te dik is en kijkt voornamelijk naar hoe fit het kindje is en hoe deze zich ontwikkeld.. Wellicht heb jij nog wat tips of adviezen voor me? Alvast heel erg bedankt. Gr. Chelleke84
Hoi, Fijn om te lezen dat ze zo goed eet. Je kunt met de volgende fruitsoorten beginnen: banaan, mango, meloen, nectarine, perzik en peer. Tot 6 maanden is groente/fruit nog niet perse nodig, maar mag het wel gegeven worden vanaf 4 maanden. Tot 6 maanden mag je een liter klaargemaakte flesvoeding geven, bv 5 flessen van 200 ml en 4 flessen van 235 ml. Wat je nu doet is prima. Kindjes kunnen vaak zelf goed aangeven wat ze wel/niet willen hebben. Groetjes Angelique