Ladies, ik kom er ff niet uit of ik t goed doe. Over 2,5 week moet ik weer aan het werk, omdat het vanwege de aard van mijn werk niet te doen is om onder werktijd te kolven wil ik voor die uren stoppen met borstvoeding. Ik werk, net al vrijwel iedereen in Nl van 9-17 u, maar begin met halve dagen. Ik ben deze week begonnen met de eerste voeding ( voed op verzoek) van na 8 u te vervangen voor een flesje. Dat gaat goed, maar na 6 à 7 u niet voeden ontploft de boel zo ongeveer nu. Als ik dus wel voed daarna kolf ik de borst die hij niet drinkt af. Tevens kolf ik de laatste voeding die hij krijgt voor 8 u de andere borst ook. Weer omdat hij soms 's nachts niet meer komt en de boel dan ook op ontploffen staat. Het ziet er nu dus zo uit: Bijv: 7 u borstvoeding + andere borst kolven 10.30u flesje 14.00u borstvoeding + kolven En dan verder alleen borstvoeding, maar dan kolf ik niet meer bij. Dus om en om de borsten. De borst van 14 u moet dus ook nog vervangen worden voor een flesje. En uiteindelijk die daarna ook nog. Maar doe ik het goed zo? En hoe nu verder? Kan ik bijv. Volgende week die van 14 u dan ook laten vallen? Ben zo bang dat m'n productie terugloopt en dat ik dan moet stoppen. . Had nooit gedacht dat borstvoeding geven wat voor mij zou zijn, maar heb nu al moeite met het afbouwen!
Ik begrijp het nog niet helemaal. Je geeft aan dat je begint met halve dagen werken? Dan is het afbouwen van de voeding van 10.30 uur het eerste wat je afbouwt. Over die van 14.00 uur hoef je je nog geen zorgen te maken, die zou ik er zo lang mogelijk inhouden om je productie (hopelijk voor jou!) op gang te houden. Wel lees ik dat je borstvoeding geven heel fijn vindt. Iedere vrouw mag het voor zich weten maar, ik vind het zelf jammer om te lezen dat je tegen je gevoel in nu borstvoeding afbouwt. Wat houd je te tegen om te kolven op je werk? En zijn er, in overleg met je werkgever, oplossingen voor te bedenken? Zo niet, dan hoop ik dat je het los kan laten en nog even geniet van deze borstvoedingsperiode. Ik heb zelf bij vriendinnen gezien dat de productie heel snel afneemt als je afbouwt rond 3 maanden naar twee voedingen.
Thnx voor je reactie! Ik wil nu die van 14 u er ook nog niet afhalen, maar wil graag alvast weten hoe ik verder moet. Ik begin in september weer en dan zal die voeding er daarna wel rap af moeten omdat ik na 2 à 3 weken weer naar fulltime ga. Wat betreft dat kolven, is natuurlijk mijn keuze, maar t is anders echt heel lastig. Ik werk als ambulant begeleider en ben dus de hele dag op pad en bij mensen thuis. Dan zou ik terug naar kantoor moeten fietsen voor t kolven en dat kost erg veel tijd. Daarnaast ben ik er ivm mij. Zwangerschap 10 maanden uit geweest en heb ik ook nog eens een nieuwe werkgever gekregen omdat mijn bedrijf overgenomen is. Al met al genoeg om voor mij te zeggen ik kies ervoor om te proberen de voedingen onder werktijd te vervangen. Ik hoop hier wat tips te krijgen hoe t te doen dat ik de overige voedingen wel vol kan houden .
Omdat het kolven bij mij echt niet lukte (ook met neusspray van de huisarts niet) heb ik eerst gewoon 'cold turkey' één voeding laten vallen.. Wel wat stuwing gehad, maar geen terugloop! Omdat ik onregelmatig werkte kreeg me dochter soms om twee uur de fles en soms om zes uur.. Op den duur moest ze bij een van deze voedingen alleen maar huilen aan de borst en flesje dronk ze zo op! (Vond ik zelf helemaal niet leuk).. Daarom nu overgestapt op twee flesjes en me lichaam heeft zich eigenlijk zonder problemen op aangepast.. Het ziet er bij me nu ongeveer zo uit: 6/7 uur borstvoeding 10 uur borstvoeding 14 uur flesje kunstvoeding 18uur flesje kunstvoeding 22uur borstvoeding Werkt voor ons beide goed tot nu toe goed...
Goed dat je het iig gaat proberen om door te gaan. Maar ik ken helaas ook alleen maar negatieve ervaringen. Mijn schoonzus heeft het 2 x geprobeerd, die kon een leger voeden.. Na een week of 3/4 op 2 voedingen per dag was de boel op Baby's waren toen rond de 3,5 maand Succes!