Doorslapen bij 19 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Britteke, 20 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 19 maanden oud en slaapt nog niet door.
    Ik ben natuurlijk niet anders gewend maar ik zou t zo fijn vinden als hij eindelijk eens door gaat slapen.
    Hij wordt minimaal 2x per nacht wakker (vaak dus ook meer!!!). Hij wil dan echt een fles hebben. Water of melk oid wil hij niet. Hij wordt dan zo boos dat hij alles bij elkaar gilt. Als hij zijn papje krijgt is hij rustig, drinkt een beetje en gaat gelijk weer slapen. Hij drinkt ongeveer over de hele nacht 200 ml pap. Soms leng ik het aan met water. Ik heb al van alles geprobeerd om af te bouwen maar niks lijkt te werken.
    Hebben jullie misschien tips?

2. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    hoi hoi,

Helaas geen tips. Mijn oudste is nu 2,5 en slaapt nog niet door. Komt minstens 3 keer per nacht voor een slokje drinken. Wij zijn wel water gaan geven 's nachts ipv melk of pap. Dat was echt brullen de eerste paar dagen maar daarna accepteerde hij het wel. Maar daarmee sliep hij echt nog niet door.
    Ik blijf even meelezen, ben benieuwd of er nog goede tips komen.

Groetjes, Josie

3. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Ik ben gelukkig niet de enige! Ben ook benieuwd!

4. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Misschien gewoon laten huilen? Is niet leuk natuurlijk, maar het is een gewoonte geworden voor hem om ook 's nachts iets te drinken. Uiteindelijk zal ie gaan leren dat ie 's nachts moet slapen en dat ie overdag kan eten en drinken. Bij Madelief heb ik vorige week een speen gegeven op het moment dat ze begin te huilen s'nachts en is nadien niet meer gekomen voor een fles. Veel succes, want ik kan me voorstellen dat je ook weer een keer toe bent aan een hele nacht rust!

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wij hebben het ook gehad, en in de nacht hoeven eigelijk dus niks aan melk ofzo te hebben.

Heb na lang speuren en navragen ben ik op de slaapgids uitgekomen.

Eigelijk heel simpel is dat het de 5 min regel is.

Als hij gaat huilen na 5 min erheen, goed leggen (niks zeggen) en dan weer weg. Dit blijven herhalen tot hij slaapt, de eerste keer heeft het ruim een half uur geduurd, dus kost echt even veel geduld
    HEeft bij ons 3 dagen geduurd maar plukken er nu wel de vruchten van. Ook al heeft hij nog steeds wel periodes dat hij 's avonds en/of s' nacht komt maar daar is overheen te komen

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wij hebben ook de 5 minuten regel 's nachts, nu slaapt ze door van 09.30 tot 06.00, heel knap voor een meisje van 3 maanden, als ze mopperig blijft dan geef ik haar de speen en slaapt ze zo weer uren door. ik moet er nu nog af en toe wel 3 keer per nacht uit maar dan geef ik geen fles meer, alleen de speen. ze is er nu aan gewent, vanaf 06.00 uur krijgt ze weer eten :) .

7. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    5 minuten regel al zo vaak geprobeerd. ons ventje heeft nogal veel temperament. Als hij wakker is en hij krijgt geen drinken blijft ie huilen. (houdt ie gerust een uur vol).
    Hij gaat dan zo te keer ... dat kan je eigenlijk al niet maken. Niet tegenover hem maar al helemaal niet tegenover je buren. Als ik dan bij hem ga kijken staat het zweet op zijn voorhoofd, staat hij te kokhalzen in bed van boosheid. tja... zucht
    Heb t echt geprobeerd hoor!!!

8. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Speen helpt trouwens ook niet want die heeft ie vaak gewoon nog in zijn mond.

Deel Deze Pagina