@Inky: ja sorry die max. was ik vergeten. Lijkt mij wel lastig hoor dat je niet meer mag geven op een gegeven moment. Ik kan mijn kindje altijd aanleggen. Tips heb ik niet. Succes !
Nils werd om half zes wakker voor het eerst! waren wij wel erg blij mee. Misschien had het er mee te maken dat hij gister voor het eerst opvolgmelk heeft gekregen en de laatste fles hadden wij op advies van CB om half tien gegeven i.p.v. half elf. Zij zeiden dat als je om half elf de fles gaf, je kindje wordt onderbroken in zijn diepe slaap. Maar misschien was het ook wel gewoon toeval. Ik ben bij hem gebleven tot hij werd rustig werd en het leek alsof hij ging slapen, maar toen hij merkte dat ik wegliep was het weer huilen en toen zijn we er maar uit gegan en fles gaan geven, want het was alweer een stuk later en ik moest ook naar mijn werk. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat... Stranger, om jouw vraag nog te beantwoorden: het is niet af en toe dat Nils voor een nachtfles komt. hij heeft eigenlijk nog nooit echt doorgeslapen, misschien tien keer en dan vind ik half zes wakker worden al doorslapen. Ik denk bij ons dus dat het geen honger is, maar echt gewenning vooral omat hij heel goed eet en drinkt overdag. Inky, heerlijk zes uur! En patricia, wie weet helpt het om inderdaad maar 30 cc te geven en lukt het haar vanavond wel om door te slapen. Succes allemaal vannacht
mischien is het een tip dat je kleintje in de nacht ook dorst kan hebben als ik wakker word heb ikook vaak dorst dat had ik toen geprobeert bij chayenna en ze sliep weer lekker verder nadat ze lekker gedronken had.
Dus eigenlijk het omgekeerde van bij ons... tja dat is misschien wel wat anders. En wat nemo zegt, inderdaad vergeet ook ik vaak de max die er op kv zit. Ik geef gewoon zoveel hij wil, ook al is het anderhalve liter op een dag... En dan is het inderdaad makkelijk om hem gewoon s nachts nog drinken te geven. Maar dat gaat natuurlijk niet voor iedereen op...
Hier weer een update van onze nachtelijke avonturen. Nils werd om half vier wakker, lag een kwartier jengelen/ huilen, ben daarna naar hem toe gegaan en toen werd het echt huilen (vraag me dus af of ik dat wel had moeten doen en niet langer had moeten wachten), uiteindelijk om kwart voor vijf stil, maar ging niet slapen, toen om vijf uur weer jengelen/huilen en viel uiteindelijk tegen half zes in slaap. Dus een vermoeiende nacht voor mij. Speentje wilde hij echt absoluut niet. Slokje water heb ik nog niet geprobeerd. Hoe is het de rest vergaan? Groetjes
Er was een periode dat hij 's nachts doorsliep, en ook dat hij 's nachts kwam. Het wisselt eigenlijk. Ik denk dat het afhankelijk is van hoe hij zich voelt. Hij heeft nu een periode dat hij van 19.00 - 6.00 / 7.00 niet komt. Maar, het zal me niet verbazen als dat weer veranderd. Ons zoontje drinkt nu meer, en komt minder vaak. Hij krijgt ook een fruithapje en groentenhapje / maaltijd. Ik denk dat dat ook wilt helpen. Hij is nu 7 maanden. Ik heb niet geprobeerd om hem zijn nachtvoeding af te leren, omdat hij kleine porties dronk (135 ml - 165 ml). Hij drinkt nu grotere porties, alsof zijn maagje groter is geworden.
Hallo, Hier weer een update. Vannacht werd Nils om vijf uur wakker, jengelen, soms even stil, weer jengelen, soms even brabbelen en dit ging door tot zes uur, toen viel hij weer in sliep en hij werd vervolgens om acht uur wakker. Ik ben er nu wel van overtuigd geraakt dat hij zijn flesje echt nodig had om in te slapen en niet zozeer omdat hij honger had. Ik hoop dat het vannacht weer een stukje korter wordt dat hij wakker ligt en makkelijker weer in slaap valt. Ik heb goede hoop! Groetjes Victoria.
ow wat goed. Je hoort het dus wel al wanneer hij echt honger heeft. Goed hoor 8 uur pas. Het zal vast beter gaan als hij zelf weer in slaap kan komen!
Hallo, Tara heeft nu 2 nachten doorgeslapen van 19:00 uur tot 6:30 uur! We hopen dat ze nu de smaak te pakken heeft. Als ze 's nachts toch weer wakker wordt, krijgt ze 30cc water (warm). Succes allemaal!
Wat goed om te horen! Heerlijk! Wij hebben afgelopen nacht toch weer een uurtje rond gelopen met Nils Maar ik blijf moed houden op heerlijke nachten van doorslapen
Hey, Wat fijn voor je dat ie door heeft geslapen. Hopenlijk blijft het ook zo voor jullie. Ik heb hier ook een soort gelijk probleem alleen die van ons is nog maar 3 mnd. Maar hij wordt ook s'avonds wakker maar niet voor voeding maar voor zijn speentje. En waar die nou wakker van wordt is nog steeds niet duidelijk. Hij wordt meestal wakker om 4 of 5 uur en dan krijgt ie de speen en dan wordt ie later om ongeveer 15 over 6 en dan loop ik heen en weer voor de speen. En als ik om 6 uur een fles voor hem maak dan wil die maar een klein beetje en als ik hem om 7:30 de fles geef dan gaat ie helemaal leeg. Dus ik sta hier ook nog voor een dilema om wat te doen. Groetjes milou