hoi dames, ik heb sinds 3 dagen pijnlijke tepels ik geef al bijna 8 weken bv en nog nooit last van gehad. het bloed niet, ze zijn licht rood van kleur en als mijn zoon klaar is met drinken zijn ze ovaal. ik ben al gestopt met kolven voor nu, maar mijn zoon heeft precies nu behoefte aan meer drinken en het aanleggen is zeer pijnlijk dan bijt ik echt even mijn tanden op elkaar. tijdens het drinken valt de pijn mee, maar alles tegen mijn borst doet pijn, de douche, bh, vingers echt alles. herkennen jullie dit? wat kan het zijn? hoe verhelp ik het? groetjes wendy
Herken t n beetje mijn tepels zijn ook erg gevoelig en vlak na t voeden zien ze wit. Ik Gebruik n tepelhoedje dat werkt wel.
maakt het dan uit wat voor tepelhoedje? heb je vercshillende maten? ik kolf met een advent en geef flesjes van advent moet het dan een advent hoedje zijn of maakt dat niet uit? hoe drinkt je zoon ermee? geniet hij nog net zo van het voeden als daarvoor?
Als ik jou was zou ik nog niet meteen met tepelhoedjes beginnen, het kan namelijk heel lastig zijn om daar weer vanaf te komen als je zoontje er eenmaal aan gewend is! Zijn het alleen je tepels die pijn doen of ook je borst zelf? Als je tepels ovaal zijn na het drinken dan kan het zijn dat je zoon verkeerd aanhapt. Daar kunnen je tepels na een tijdje best zeer van gaan doen. Als de pijn meer in je borst zit dat zou het een verstopt melkkanaaltje kunnen zijn. Dat herken je meestal aan een rode warme plek op je borst.
Als je tepels ovaal zijn na het voeden dan neemt je zoontje een te kleine hap (als het ware). Ik heb hetzelfde probleem, ben nu echt erop aan het letten dat mijn zoontje een grote hap neemt.
ik heb gemerkt dat mijn zoon de laatste week extra veel hapt, bijt. zijn speen van zijn fles bijt hij fijn en mijn tepel dus ook. ik heb nu een bijtring voor jonge kinderen. hij kwijlt ook heel veel de signalen voor tandjes ik voel ook 2 harde puntjes ik hoop dat het nog geen tandjes zijn want dat vind ik wel erg vroeg. ik let wel extr aop, hij neemt volgens mij een grote hap maar ik zal extra letten op grote happen
Het pijnlijke van de tepels komt me heel erg bekend voor. Heb het zelf ook gehad, dat douche, bh en aanraking heel pijnlijk waren. Kan de pijn niet goed beschrijven, soort branderige, stekende, jeukende pijn. En ook had ik vurig rode tepels. Heb toen Daktarin gel gebruikt tegen spruw, en dit heeft geholpen. Verder hadden wij geen symptomen van spruw. Dus heeft het bij mij ook 8 weken geduurd voordat we hier achter waren. Maar kan nu eindelijk 6 weken pijn vrij voeden. Misschien is dit ook bij jou het geval. En misschien verklaart het ook de ovale vorm van jou tepels. Dat je zoontje ook pijn heeft tijdens het drinken waardoor hij niet helemaal goed hapt. Drinkt je zoontje wel rustig? Als ik jou was zou ik het even uitzoeken. Ik heb meerdere keren op het punt gestaan om te stoppen, maar ben blij dat ik heb aangedrongen bij de huisarts met mijn spruw vermoedens. Hier heeft het in ieder geval geholpen. Hoop dat je snel tot een oplossing komt.
mijn zoon drinkt heel rustig, is onrustig als hij honger heeft en je ziet hem tot rust komen als hij drinkt. ik ga vandaag de huisarts bellen voor iets anders maar zal het daar ook meteen over hebben. bedankt babytjuh. ik heb ook een bijtring gekocht en die gebruikt hij goed. hij neemt inderdaad niet altijd grote happen hoe kan je dat stimuleren om grotere happen te nemen? ik kan moeilijk zijn mond open doen, wel zorg ik ervoor dat mijn tepel ovaal zijn mond ingaat zodat hij meer binnen krijgt, maar hij zuigt hem erin zo van ik begin alvast met zuigen in plaats van happen groetjes wendy
En hoe is het vandaag gegaan? Wat heeft de huisarts gezegd? Ik heb als tip gekregen om een grote hap te stimuleren, met je tepel op zijn bovenlip waardoor hij probeert te happen en dan zijn mondje goed open doet en zijn hoofdje iets achterover kantelt. En inderdaad je tepel een beetje vormen zodat hij makkelijker kan happen. En de lactatiekundige zei, zo gauw het mondje wijd open is, met 120 km per uur het hoofdje naar je toe halen. Moest wel lachen toen ze dat zei. Merk nu dat mijn zoontje iets ouder word, inmiddels al weer 15 weken, dat dat aanleggen bijna vanzelf gaat. Hoop voor je dat het gauw weer pijnloos, en dus leuk word.
ik was net te laat met de huisarts te bellen maar het wordt al weer minder pijnlijk dus ik denk toch dat het aanleggen het probleem was. maar ik houd jullie op de hoogte.