Doorslapen en plofborsten

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door BZD, 28 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    een hoge productie en zegen en een vloek. Je hebt snel een vriezer vol, maar als niet snel genoeg drinken of kolven, loopt er een kanaal vast.

En nu slaapt ons kindje al ruim een week door (van ong 20:00-6:00).
    Maar mijn borsten hebben die memo echt nog niet gehad. En dan lig ik wakker door plofborsten!

Zal ik ze nou leegkolven voor het slapen gaan? Of is dat weer een extra keer stimuleren en heb ik dan alleen maar nog meer melk?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Als je al een goede voorraad heb zou ik niet kolven idd. Dan wordt het alleen maar meer.
    Je zou eventueel een droomvoeding kunnen geven als je zelf naar bed gaat.
    Of aanleggen zodra je er zelf wakker van wordt.
    Dochter slaapt ook zo lang, maar m’n borsten zijn er zonder kolven perfect aan gewend nu. Heeft ruim een week geduurd. Dus ik denk dat je er bijna bent.

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Lastig ja. Want je wil je productie niet nog meer verhogen, maar slapen met plofborsten lukt ook niet. Kun je misschien de druk eraf kolven voordat je gaat slapen? Of is misschien melk doneren een optie en wel gewoon kolven?

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Probeer even vol te houden. Waarschijnlijk heb je t ergste gehad.
    Als t echt niet gaat even met je handen en een handdoek ( om de melk op te vangen dus onder je borsten houden) wat druk eraf ‘kolven’.
    Je krijgt dsn niet echt een tsr maar laat letterlijk de druk eraf lopen. Dus geen vraag om meer melk.

5. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Mijn oudste sliep de eerste 6 maanden door en heb iedere ochtend last van stuwing gehad. Dus echte ploftieten. Het werd wel iets minder maar van 10-9 trokken ze toch echt niet zo goed. Al die tijd ook geslapen met luiers in mijn bh. Ik heb nooit leeggekolft, maar dl dronk wel de laatste voeding uit beide borsten dat scheelde.

6. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Ik ging slapen en als ik wakker werd probeerde ik te voeden. En anders kolfde ik toch echt de druk er af. Ik heb het kolvend afgebouwd. Bij zulke erge stuwing heb ik veel kans op ontstekingen. Dus logischerwijs zeg ik kolf snachts even 5 minuutjes de druk er af. Je lijf heeft wat meer aanpas tijd nodig

7. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Een droomvoeding doet ie niet echt. Hij drinkt dan niet veel, en wordt dezelfde tijd wakker. Dus dan ga ik liever zelf ook vroeg naar bed.
    Maar in de avond is het nog geen probleem, zo tegen 5 uur wel. Vannacht heb ik er gelukkig doorheen geslapen. 6:00 aangelegd. Dan drinkt ie 1 borst, dus kolf ik erna de andere.

Nog even volhouden dan maar!

8. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Dat doe ik inderdaad als het echt niet gaat, al krijg ik dan soms automatisch een toeschietreflex.

9. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    En dan is je productie er eindelijk aan gewend, krijgen ze een sprongetje. Hier was m'n productie na 3 keer snachts moeten voeden weer compleet van slag en ik moet nu weer opnieuw eraan gaan wennen :roflmao:

10. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ja daar ga ik ook al vanuit, zijn er met 3 maanden niet weer van die regeldagen? Dan zijn we alweer bijna aan de beurt.
    We zijn ook blij met elke nacht die hij doorslaapt, komt vast ook weer eens een nacht dat het niet zo is :).

11. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Ik merk daar nog niks van, maar merk de regendagen sowieso niet zo erg. Wij zitten nu in de 12 weken sprong. En ja, ik ben er ook heel blij mee, maar als het nodig is dan ook geen probleem he :)

12. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Nou als we het over de “duivel” hebben.
    Vanavond van 18:30-21:00 zo’n beetje aan de borst gelegen met aan de borst slaapjes. Niet in bed willen en jengelig.

Deel Deze Pagina