Ze is net bevallen van de tweede en heeft 2 dagen bv gegeven en is toen maar gestopt....want ze kwam te vaak haar dochter. Kijk iedereen moe het zelf weten hoor....maar ik,ben gewoon echt teleurgesteld in haar. Ik bedoel 2 dagen? Ze wilde Stoppen want ze moest te vaak eten.....hallo het is een baby.... Ik ben misschien te pro voor bv maar ik vindtnhet dan echt zonde. Ze vertelde me ook nog dat ze het tovh wel heel erg emo vond om da tabeltje te slikken om de productie te stoppen...waarop ik zei....daar heb je toch voor gekozen? Bij haar eerste kindje heeft ze het 3 maanden volgehouden....maar ze vond het zo irritant want hij wilde volgens haar de hele dag bv hebben wan hij had zoveel honger. Ik zei....was het wel honger! Ik bedoel....op een gegeven moment zijn ze vol en kan het ook gewoon heel goed iets amders zijn. Ook voerde ze nog aan dat ze het zo lastig vond van bv dat je niet wist wat ze binnenkregen.....nou juist bv is zo afgestemd op je baby! Nee ik vindt he echt jammer!
Dit is haar keuze en die moet je respecteren. Ons derde kindje is momenteel bijna 4 weken en haar geef ik nog wel BV.Maar ik ging er wel met het gevoel in dat zogauw het niet zou lukken ik ook zou stoppen aangezien ik bij mijn andere 2 kinderen hele negatieve ervaringen heb dus dan was ik ook niet gaan klooien. 2 dgn is misschien wel heel snel om te zeggen ik stop ermee maar dat is haar keuze en daar kun je niets aan veranderen.
Als vriendin hoor je ook de ander haar keuzes te respecteren en geen gal te spuwen op een forum Niet elke vrouw wil borstvoeding geven en (gelukkig) hebben we hier het geluk een keuze te kunnen maken voor kunstvoeding.
idd jammer maar de keus van je vriendin. Dat jij je kindjes langer bv geeft is heel goed maar dat je vriendin de keus maakt om te stoppen met bv is ook goed. Ik geef ook nog bv maar deze keer ben ik wel begonnen met het idee direct te stoppen als het niet ging lukken of als ik me daar niet meer goed bij voelde. inderdaad haar keus, die je moet respecteren. Zeker als vriendin!
Mijn nichtje is er niet eens aan begonnen met haar 3e. Superjammer maar ja iedereen zijn ding. Ik ben daar niet verantwoordelijk voor.
Ik begrijp je wel. Inderdaad zo zonde en jij bent haar vriendin dus tuurlijk respecteer je haar beslissing maar aan de andere kant; OMDAT je haar vriendin bent, grijpt het je nog sterker aan omdat ze niet zo denkt als jij en je het beste voor hebt voor haar en haar kindje..
Nou lekkere vriendin ben jij zeg om zo over haar te oordelen ze is net bevallen!!! Haar keuze haar lichaam. De emoties zullen nog wel om haar oren vliegen. Dingen zeggen en of voelen is een heel verschil hoor. Pff laat haar lekker.
Het is inderdaad haar keuze, maar ik snap je wel. Ik zou ook dat gevoel hebben. Sowieso zijn er heel veel mensen die maar roepen dat een baby die om het uur komt, te vaak komt...en dat het dan teveel van ze eist. De een kan dit wel naast zich neerleggen en de ander niet.
Het is inderdaad haar keuze en niet jouw zaak, maar ook ik begrijp je wel. Ik heb ook een vriendin die zoooooo graag wilde (naar voorlichtingsavonden e.d.) en vervolgens na vier dagen stopte omdat het niet op gang kwam (bij mij was het pas na een week op gang, dus even geduld a.u.b.). Ik heb daar toen ook op dit forum over "geklaagd". Ik was er echt even plaatsvervangend verdrietig over. (Bovendien had ze het al besloten, dus ik kon er ook niets meer aan doen, advies geven o.i.d. Ik herken dus ook wel dat je dan voelt dat je meelevend moet reageren - op het feit dat ze die pilletjes moet slikken - terwijl je er eigenlijk een hele andere mening over hebt. Maar ja, daarvoor is het op dat moment al te laat... Ik vond dat ook erg frustrerend.) Maar dit hangt ook samen met het feit dat onze vriendinnen dus blijkbaar verkeerde verwachtingen hebben en verkeerd voorgelicht worden. Daar baal ik dan gewoon ontzettend van.
nou ik begrijp je wel! heb het ook meegemaakt...ik vind 2 dgn wel erg kort, maar je moet zo denken.. zij wilde het al niet....haar instelling was vast "zodra het niet werkt/lukt stop ik" en natuurlijk wordt ze emo, ze is net bevallen..maar uiteindelijk was ze er gewoon t type niet voor.. Mij helpt die gedachten, dan verdwijnen je eventuele irritaties er ook over Heel jammer, maarja zo zie je maar weer es hoe ieder er zo anders in staat heh... Voor sommige is een 2e ineens ook ehct zo'n dreun in het gezicht, omdat de baby dan eigenlijk "lastig" is omdat er al 1tje rondloopt...dus willen zsm voor makkelijk gaan...zo zijn sommige mensen nou eenmaal..
Ik snap niet zo goed waarom jij je hier teleurgesteld over zou voelen. Zoals je de titel hebt verwoord, klinkt het net alsof ze haar 'taak' als vriendin niet heeft uitgevoerd. Alsof ze er niet voor je was toen jij haar nodig had. Of dat ze achter je rug om over je roddelt ofzo. Maar ze hoeft voor jou toch geen borstvoeding te geven? Dat doet ze voor haar kind en voor zichzelf. Die keuze staat in mijn ogen volledig los van jullie vriendschap. Ik begrijp dus niet zo goed wat jij dan hebt om teleurgesteld over te zijn. Je kunt het hooguit voor haar jammer vinden dan het zo gelopen is.
Liever op een forum dan recht in haar gezicht! Ik snap TO wel...het voelt toch als een teleurstelling als iemand om wie je geeft compleet andere keuzes maakt dan je zelf zou doen. Dit kort dingen zeg je niet tegen iemand zelf, tenminste als je vrienden wilt blijven. Maar het blijft wel door je hoofd malen. Dan is het toch prima om dit soort gevoelens op een forum te delen? Ik heb dit soort dingen in mijn omgeving helaas ook vaak meegemaakt. En nee, dan ga je dit niet tegen een pasbevallen moeder zeggen. Ik zeg dat niet meer dan 'goh wat jammer', maar in mijn hoofd denk ik heel wat meer. Logisch toch? Mijn ervaring is wel dat vaak contact toch wat gaat verwateren. Moeders die zo snel de borsten in de wilgen hangen maken bij het opvoeden later toch ook vaak andere keuzes (bijvoorbeeld over inbakeren, slaaptijden, straffen), en na verloop van tijd ga je gewoon minder gespreksstof overhouden. Je hechtste vriendschappen blijven over. Mijn allerbeste vriendin doet qua voeden en opvoeden zo ongeveer alles precies omgekeerd. Maar wij kennen elkaar zo goed dat we tegen elkaar gewoon kunnen zeggen dat de ander een muts of geitenwollensok is en dat we zelf zoiets nooit zo zouden doen, en dan gaan we weer over tot de orde van de dag.
Jij snapt me.... Zeker respecteer ik haar keuze....zo was het ook niet bedoelt.... Ik vindt het gewoon jammer....
ja ik was ook teleurgesteld, zo van...jeetje wat jammer dat zij "zo anders" is uiteindelijk...tenminste zo zag ik dat...en blijkt ook wel..want zoals dirksmama zegt...we verschillen enorm in bepaalde dingen en heb idd sosm geen gespreksstof daarover dan... maar zijn nog steeds close, alleen sommige onderwerpen hebben we het gewoon niet over haha
Snap de negatieve reacties eigenlijk niet?! Ik deel alleen mijn gevoel? Ik vindt het erg jammer....respecteer zeker haar keuze en idd niet iedereen is een persoon om bv te geven... Maar waarom mag ik hier niet mijn verhaal delen! Vindt het gewoon jammer thats it....jullie doen net alsof ik haar veroordeel? Doe ik helemaal niet? Ze heeft bij haar eerste kindje 3 maanden bv gegeven en dat ging prima....het is voor haar gewoon makkelijker om het niet te doen....en dat vindt ik jammer dat zij zo,denkt.
Oh ik heb het wel eerlijk gezegd hoor datnik het jammer vindt Is nu niet zo dat ik het zo erg vindt dat we er ruzie om gaan krijgen aub zeg.... Wilde gewoon even mijn verhaal kwijt datnik het jammer vindt...maar da mag blijkbaar niet jammer. Maar gelukkig zijn er ook dames die me wel snappen. Kan het gewoon zo jammer vinden dat er vrouwen zijn die snel opgeven met bv.... Lees het hier ook vaak.....
Ja idd....gewoon jammer Zeker verschillen we allemaal....het ging meer om de redenen die ze ervoor gaf.... Ik weet niet wat ze binnenenkrijgt... Ik moet zo vaak voeden, daar heb ik geen zin in.... Ik,bedoel ze heeft het bij de eerste toch ook,gedaan!