Bijvoeden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Lynx, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Beste Eveline,

Ons dochtertje van ruim 4 mnd heeft altijd vreselijk veel moeite gehad om 's avonds te gaan slapen. Ze sliep nooit tussen 18 en 22 uur. Wanneer ze haar voeding eerder kreeg leek ze rustiger te worden. Nu kreeg ze al 200 ml per keer (ze dronk het niet altijd helemaal op), dus ophogen ging niet meer.
    Dus afgelopen vrijdag heb ik het cb gebeld met de vraag of we bij de voeding van 18 uur 2 schepjes rijstebloem mochten doen. Ze woog vorige week 6 kilo, dus dat was prima. Afgelopen avond heeft ze om 19 uur haar laatste fles gehad. Ze heeft voor het eerst van 20.30 uur tot 6.30 doorgeslapen. Het lijkt dus geholpen te hebben.
    Nu vraag ik me wel af of ze met 4 voedingen wel genoeg binnenkrijgt (ze drinkt de flessen tot nu toe bijna helemaal leeg). Haar schema is nu:

rond 7 uur
    rond 11 uur
    rond 15 uur
    rond 19 uur

Is het verstandig en nodig om tussendoor al te beginnen met groentehapje of kan ze nog wel even door met alleen 4 voedingen van 200 ml? En hoe laat kan ik ze het best haar groentehapje geven (17 uur?)

Alvast bedankt.

Groetjes Bonnie

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Beste Bonnie,

Wanneer je het idee hebt dat je dochtertje nog honger heeft, mag je ook meer voeding geven, je kindje mag maximaal 1 liter flesvoeding per dag drinken. Wanneer je begint met bijvoeding, speelt dat nog niet direct een grote rol wat betreft de voedingswaarde, je begint met 1 of 2 hapjes en kunt het zo in minimaal 3 dagen achter elkaar opbouwen met dezelfde smaak. Een hapje rond 17 uur is prima.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina