Vandaag gaat mijn schoonmoeder een paar uurtjes op Eefje passen en dan over een paar weken elke week een paar uur.. nu heb ik in een boekje allerlei informatie geschreven, zoals wat ze eet, wat ze leuk vind, waar ze een hekel aan heeft.. haar gewoontes.. lievelingsliedjes.. Nu ben ik bang dat mijn schoonmoeder dit gaat opvangen alsof ik denk dat ze het niet kan.. nu maak ik me er ook wel zorgen om, maar volgens mij komt dit gewoon omdat ik moeite heb met het feit dat ik weer aan het werk gaat en ik niet bij haar ben.. maar lijkt zo'n gebruiksaanwijzing vreemd, of hebben jullie dit ook wel eens gedaan? x
Ik vind het helemaal niet gek, alles verandert nog zo bij zo'n klein kindje, en jij kent haar het beste....ik doe het ook altijd!
Bij onze dochter ook altijd gedaan, heeeel uitgebreid haha.. Maar de meeste oppassers vonden dat wel fijn, wisten ze meteen waar ze aan toe waren. Bij een tweede denk je: ah het zal wel.. En jij gaat met een beter gevoel aan het werk. En Eefje is in goede handen met de gebruiksaanwijzing erbij. Ik vind het alleen maar slim. Want als Eefje anders doet dan in de gebruiksaanwijzing staat, dan ziet zo'n oppas dat direct en zal die sneller actie ondernemen door jou te bellen bijv.
mijn moeder vraagt er juist om.... dus ik braaf een blad vol geschreven. Bij weggaan vroeg ze ook of ik het blad niet wilde weg doen .,. maar dat het juist bewaren.. was wel handig vond ze voor de volgende keer. ( zou ik erg eigegereid zijn of zo...grin...)
ik geef ook altijd een briefje mee naar de oma's omdat er nogal eens wat veranderd met eten/drinken/slapen. Zij vinden dat hartstikke fijn
Hai, zoiets doe ik ook hoor, maar dan voor het eten. De rest vertel ik er bij als ze Mischa op komen halen. Weet je wat ook erg leuk is? Een oppasboekje meegeven waarin zij ook weer iets kan schrijven! Hoe het was, wat ze gedaan hebben en wat ze allemaal gegeten heeft en wanneer en hoe lang ze geslapen heeft. Weet jij dat ook meteen en het is leuk om terug te lezen. Wij hebben het al een paar weken en ik vind het een erg leuk boekje worden. Je kunt standaard boekjes kopen, crecheboekjes heten ze. Groetjes!
heel normaal mijn schoonmoeder zat met pen en papier in de aanslag om alles op te schrijven en dat voor 3 uurtjes oppassen ha ha
Jasmine gaat normaal gesproken naar een gastouder; voor haar heb ik een oppasboek, waarin ik alles over Jasmine in opschrijf wat belangrijk is. O.a. over eten/drinken, slapen, spelen, ontwikkeling e.d. Zo weet de gastouder altijd waar ze aan toe is. De gastouder schrijft er zelf ook altijd in hoe het die dag is gegaan. Ik vind het prettig en ook een leuke herinnering voor later. Incidenteel gaat Jasmine ook wel eens naar iemand anders toe en dan geef ik ook altijd een hele 'gebruiksaanwijzing' mee. Is helemaal niet gek hoor, en over het algemeen genomen wordt het altijd verwelkomd.
Inderdaad alleen maar handig. Ik deed het ook altijd bij dochter, nu ze bijna 2 is niet meer. Ze kan nu zelf prima vertellen wat ze wil. Ik ben zelf gastouder en vind het erg handig bij de kleintjes. Ze kunnen zelf niet vertellen wat er is en het verandert vaak weer zo snel. Ik schrijf zelf ook altijd over de dag.
Dit is helemaal niet gek hoor! Juist erg handig. Ik gaf ook altijd een boekje mee waarin bijgehouden werd hoelaat hij at en hoevaak hij ontlasting had enz. In het begin dan he. En ze schreven er altijd een leuk verhaaltje bij over wat ze meegemaakt hadden die dag. Leuk voor later.
hey hoi , is helemaal niet gek hoor, ik vind het juist leuk. ik geef dan het oppasschriftje mee en dan maak ik er een leuk verhalatje van in de vorm dat onze zoon het zegt zeg maar. en ik krijg meestal ook echt een heel verhaal terug .... ok ok bij mijn pap dan niet maar bij mijn SZ weer wel vaak ook nog met foto's vind het echt super leuk
Helemaal niet gek hoor... Ik zou het ook doen denk ik. Misschien helpt het je schoonmoeder als je het geen 'gebruiksaanwijzing' noemt, maar gewoon 'Eefjes schrifje' waar je dan ook ruimte over laat voor haar om dingetjes op te schrijven. Dat is voor jezelf (en later voor Eefje) ook heel leuk! Groetjes, Josien
dat doen wij ook, echt heel leuk is dat, de verhaaltjes die er nu al in staan over hoe een oppas of kdv mijn dochtertje ziet en meemaakt ontroeren me echt, zo lief!
Haha helemaal niet gek hoor, maar ik denk eerlijk gezegd dat dat ook een beetje aan het "soort" schoonmoeder ligt Die van mij had het denk ik niet zo kunnen waarderen als ik een hele "gebruiksaanwijzig" had gemaakt. Ik denk dat ze het als aanval had gevoel, maar dat is natuurlijk weer een heel ander verhaal. Zelf breng ik onze dochter altijd gewoon een kwartiertje vroeger, neem ik aan bakkie koffie en vertel ik even hoe en wat. Werkt hier prima. Ik ben benieuwd hoe je het straks gaat!
Zeker niet raar hoor. Je kunt oppasboekjes kopen (vaak bij kruidvat) en daar kun jij inschrijven maar ook je schoonmoeder. Handig en ook erg leuk voor later. Wij hebben zo'n boekje voor de creche
Helemaal niet raar! Mijn kinderen gaan naar het kdv en daar hebben we ook een schriftje. Heb bij beide een leuk verhaaltje in het begin geschreven, ook een soort gebruiksaanwijzing. En misschien is het ook leuk als je schoonmoeder dan elke dag of af en toe als ze daar is geweest wat opschrijft over wat ze allemaal hebben gedaan die dag. Dan is het een leuke herinnering voor later?!
Nou ik vind het dus wel n beetje vreemd zo'n gebruiksaanwijzing... het haar zelf ondervinden wat ze leuk vind en alleen de echt nodige dingen kan je opschrijven zoals hoeveel voeding en waneer slapen denk dat je schoonmoeder dat veel meer op prijs zal stellen hoor want ik zou dit echt opvatten als kritiek alsof ik niet voor n kind kan zorgen..