@ons kleintje, dat ga ik dan nog even halen. De dentinox werkt hier wisselend en ook een zetpilletje doet niet altijd wat je ervan zou mogen verwachten Ben vandaag zelfs maar eerder van m'n werk gekomen, omdat ze de hele middag de fles al weigerde en alles bij elkaar lag te brullen Maar 't ligt hier echt aan de tandjes nu, dat niet doorslapen, want vorige week, voor de tandjes aan, ging ze ineens 4 nachten achter elkaar met maar 1 voeding! Die vastgestelde tijden, daar kan ik trouwens helemaal niks mee. Als je kleintje zich goed weet te melden, laat je het toch lekker pitten? Thirza heeft hier ooit 1 nachtje de hele nacht doorgetrokken: van 8 's avonds tot 9 'sochtends. 13 uur dus. Daar werd zowel zijzelf als wij niet bepaald slechter van, En toen was ze nog geen twee maanden geloof ik. Maarrehm... van half 11 tot 6... ik begin onderhand bijna tot alles in staat te zijn om dat voor elkaar te krijgen! Wat een heerlijkheid lijkt me dat! @Melloncollie: ja, klopt, Thirza had last van het kiss-syndroom. Daardoor sliep ze overdag nauwelijks en was dan 's nachts zo knock-out dat ze wel doorsliep, (1 voeding 's nachts, de avondvoeding pakte ze niet: ze dronk dan rond 18 nog even, sliep tot 2/3 en dan na de voeding direct weer door tot 7/8). Sinds ze overdag beter slaapt, is het 's nachts raak, geloof ik Beide zijn vermoeiend, maar voordeel hiervan is dat ik overdag nog eens gelegenheid heb om iets gedaan te krijgen en dat haar meenemen voor een boodschapje weer een optie is. Maar goed, begint me wel aardig uit te putten nu Barst van de koppijn vandaag, dus als dat morgen niet beter is, meld ik me ziek, breng Thirza wel zoals afgesproken de dag naar de gastouder en duik zelf in bed om eens flink bij te slapen. (Maar heb sowieso al met m'n baas afgesproken dat ik me morgen ga laten wekken door Thirza en dan me klaar ga maken om aan het werk te gaan, Wat mij betreft komt ze morgenochtend dus hardstikke laat voor de eerste voeding! ). En dan maar hopen dat de tandjes snel doorkomen...
@ rozemarijke Hoe is het nu met Tirza? heeft het VSMmiddeltje gewerkt? inmiddels slaapt Roderick van half 8 tot 6.00. Overdag wil hij graag wakker zijn na de voeding en slaapt daarna nog een uurtje tot de volgende voeding. Na de voeding spelen en zingen we met/voor hem en laten hem ook zelf spelen in de box, of even in de wipstoel naar buiten kijken, fysiotheraphie oefeningen doen enzo. Elke 3 uur wil hij een voeding en dat komt niet door ons.. hij regelt het zelf, wat een wonder! zit er meestal 5 minuten voor of na. we hebben vanaf het begin af aan nooit korter dan 3 uren tussen de voedingen laten zitten. Nu drinkt hij 5/6 keer per dag en dan zien we wel hoelaat hij de laatste voeding neemt. meestal is dat tussen 7 en 9 uur savonds. Hopelijk blijft het zo. groetjes
De Chamodent werkt wel wat beter dan de dentinox, heb ik het idee... maar goed ook, want de voortandjes doen er erg lang over om door te komen en ze heeft nu ook dikke bobbels naast de ondertandjes, dus daar zit ook wat aan te komen. Ze heeft wel mazzel dus, NOT: 4 tandjes in 1 keer. En doorslapen is dus ook een drama: ze wordt 3-5 keer wakker 's nachts en heeft sinds vrijdag ook een virusje te pakken. Ik geloof dat ze nu vandaag wel weer aardig is opgeknapt, maar de dame wilde de afgelopen dagen na haar middagslaapje (zo ergens tot een uur of 3) niet meer slapen, tot een uur of 8, half 9.... Erg vermoeiend dus, dus ik lag gisteravond weer met migraine op bed. Nouja, van 8 tot 12 geslapen en toen weer van half 1 tot half 4 (Thirza pakte ineens vannacht 2 borsten, maar omdat ik dat niet gewend ben, had ik maar 1 aangeboden en was het dus weer jengelen toen ze in bed lag, dus het voeden duurde even wat langer). Daar heeft ze dan vannacht wel weer goed op geslapen: ze werd toen pas om half 6 wakker, maar nu was ik zelf tussen half 4 en half 5 wakker. Zul je net zien.... Dus, we rommelen hier nog even aan. Er zijn steeds meer mensen (waaronder mijn man) die roepen: waarom stap je niet over op de fles? Ja, haha, die PAKT ze niet, die WIL ze niet... bovendien: na een hele dag BV slaapt ze tegenwoordig beter dan na een (deel van de) dag voeding uit het flesje. Dus ik weet het wel... ik ben gewoon dagelijks de hoeveelheid fruit- en groentehap aan het ophogen en we zitten inmiddels op zo'n 110 gram fruit en 110 gram groente per dag, en 's middags vaak nog even een broodkorst, (die wil ik ook gaan ophogen naar een officiele boterham, zo snel mogelijk). Daar verwacht ik voorlopig meer van, want zolang ze geen pijn heeft/ziek is, merk ik wel dat het 's nachts om voeding vragen inhalen is van wat ze overdag mist... Ik hoop over een weekje op een grote pot fruit en een grote pot groente te zitten en met een week of 2 echt wel aan de boterham te zijn. Maar eens zien of dat ons het heil gaat brengen, Ze is gelukkig overdag wel vrolijk, (zolang ze niet ziek is uiteraard), dus dat is wel lekker.... Merk dat vandaag ook weer, na 2 dagen waarbij het direct brullen was als we van haar wegliepen (en dus steeds bij ons gehad hebben). Lekker dat het bij jullie zo goed gaat! Geniet ervan!
Probeer het je niet te laten frustreren. Dan heb je nl al de helft gewonnen. het is heel normaal dat kinderen het eerste jaar komen voor een voeding (en zelfs tot hun vierde is het heel normaal dat ze zich melden ookal hebben ze dan niet direct voeding nodig). Geniet van elke nacht dat ze wel doorslaapt, maar zoals je zelf al opmerkt het komt en gaat, zulke nachten. Je ziet vaak dat als ze in hun ontwikkeling een sprong maken dat ze dan weer meer voeding nodig zijn en dan ook snachts.
overigens, ik lees net de opmerking 'waarom pak je niet de fles?" mijn schoonzus is dus gestopt met de bv om beter te kunnen slapen, maar het maakte bij hun geen bal uit. Haar zoon kwam op exact dezelfde tijden. het enige wat scheelt is dat manlief dan meer aan het werk gezet kan worden.
Ik weet niet of er een truuk is maar mijn zoontje is met 6,5 week gaan doorslapen op borstvoeding. Hij kreeg toen 7 voedingen waarvan één 's nachts. We hebben hem met 6,5 week op z'n eigen kamertje gelegd omdat hij zo kreunde en wat bleek? Hij sliep gewoon door tot de volgende ochtend 8 uur (vanaf ongeveer 23:00). Prima. Ik denk dat alle kindjes anders zijn en dat doorslapen niet afgedwongen kan worden maar een paar dingen zullen mogelijk wel helpen: - groot kind (genoeg kilo's om ook door te kunnen slapen) - genoeg overdag eten (ontmoedigen om 's nachts te drinken en overdag veel aanbieden) - niet gewennen aan wakker worden (geen honger / dorst / koud / luier? geen reden) Mijn zoontje sliep vanaf 14 weken van 19:30 - 8:00 maar dat was niet meer op borstvoeding. Ik ben me ervan bewust dat we geluk hebben met zo'n ventje (hij is nu bijna 10 maanden en heeft misschien 10 nachten niet doorgeslapen ). We hebben er wel een beetje op aangestuurd door overdag stug aan 6 voedingen vast te houden. En oja, ik gaf de voeding van 23:00 een kv (mijn borsten trokken die 7 voedingen niet)... misschien dat dat ook nog heeft geholpen. Aan de andere kant; mijn vriendinnen die hetzelfde principe hanteerden (7 voedingen) hun 5 kindjes zijn ook allemaal tussen 6 en 9 weken gaan doorslapen.
Wij hebben ook geluk met een langslaper, maar wij doen haar wel bijna elke avond in bad. Ze is dan helemaal rozig. Dan meteen voeden en naar bed rond 20:00. Ze slaapt in haar eigen kamertje. Soms hoor ik haar 's nachts wel wakker, maar niet om te drinken. Maar verder weet ik het helaas niet.
Tja, ik ben nu idd op het punt: verstand op nul, blik op oneindig en ooit gaat ze dus wel eens doorslapen. Ze sliep hier in eerste instantie heel snel door, met een week of 6. Nou had ze hier dan wel het ritme: slapen ergens tussen 17 en 19 en dan door tot 2 of 3 uur 's nachts, om met 1 voeding dan door te trekken tot 's ochtends (soms 7 uur, soms 8 uur). En ook hier gold: groot kind, dus ze kon wat hebben. Eigenlijk vanaf dat de behandeling van de osteopaat voor het kiss-syndroom aansloeg, is ze 's nachts slechter gaan slapen: ze slaapt overdag beter, maar 's nachts dus minder. Nu ben ik daar allang blij mee: ik weet wel wat meer energie kost, namelijk een kind dat overdag hardstikke moe is, maar niet slaapt door pijn in haar nekje. Liever 's nachts eruit dan overdag echt letterlijk elke minuut met je kind bezig moeten zijn... Nouja, en ze is gewoon een hongerig kind, dus ook in de periode dat ze elke anderhalf uur een voeding kreeg, sliep ze daar 's nachts niet op door. Nu we met fruit en groente gestart zijn, doet ze het beter, 't is alleen een beetje jammer dat de doorkomende tandjes en bijbehorende virusjes/verkoudheidjes/griepjes dan nu steeds roet in het eten gooien. Maar toen het na de ondertandjes even rustig werd, heeft ze een aantal nachten op 1 voeding gedaan, dus we wachten hier nu eerst maar eens de tandjes af, (die -helaas, helaas- erg langzaam gaan). Van een badje wordt onze dame alleen maar erg actief... niks niet slaperig Heeft er misschien ook mee te maken dat ze het altijd nog een beetje eng vindt, ondanks het zitje dat we sinds een tijd voor haar hebben. Maar goed, dat helpt dus niet echt om haar te laten slapen en eerlijk gezegd is in slaap vallen het probleem ook niet: dat doet ze prima! Ook na de voedingen 's nachts trouwens: over het algemeen gaat ze dan weer gelijk slapen en aangezien ze snel drinkt, ben ik inclusief zelf nog even naar de wc en een glas water drinken, hooguit 10 minuten per voeding bezig. Nouja, en ik heb dus idd niet zo'n zin om al dat gedoe met de fles te hebben 's nachts dan... Ik stap nu uit bed, haal Thirza, leg haar aan en dan gaat ze na 5 minuten weer terug (ze drinkt in die tijd 1 borst helemaal leeg). Met de fles zou het de eerste tijd toch al een enorme strijd worden, want die wil ze echt niet... daar drinkt ze altijd zo weinig mogelijk uit, dus de verwachting is dan dus eerder dat ik dan 's nachts nog vaker aan de bak moet. Ik wacht het dus wel af...
@rozemarijke: ik geef dan geen bv, maar lees hier mee omdat ik dat bij dit kindje wel van plan ben. Ik reageer even omdat je verhaal mij zo bekend voorkomt. Mijn zoontje heef ook het kiss-syndroom gehad. Hij huilde de hele dag door en sliep niet overdag. In de nacht haalde hij dan alle slaap in en sliep met 6 weken door. Met 4 maanden werd hij behandeld door de manueel therapeut en sindsdien ging het veel beter overdag. Wel had dat tot gevolg dat hij 's nachts meerdere keren wakker werd. Alleen mijn zoontje kreeg flesvoeding, maar dat is dus echt geen garantie op doorslapen hoor. Mijn zoontje slaapt pas sinds een maand of 4 door. Succes, ik weet hoe vermoeiend het kan zijn, maar het gaat weer voorbij hoor!
Nou, ben een tijdje niet geweest op dit topic maar deze kleine lastpak hier komt nu nog vaker s'nachts! Ik word echt gek want moet over 2 weken ECHT weer aan het werk... Ik denk dat ik haar maar ga proberen op haar eigen kamer te laten slapen? Ik durf dat niet zo goed (heeft ze het koud/warm?) en zie ook op tegen het voeden buiten mijn bedje, maar nooit geprobeerd is nooit gerobeerd natuurlijk... Dus denk dat morgen het ledikantje naar de andere kamer verhuist.. eheu
Ik ben overigens wel begonnen met bijvoeding nu: zelfgemaakte groentehapjes en nu ook fruit. Vandaag helft banaan! Maar dat maakt dus ook niets uit: ze blijft 9 keer per dag komen dus ik denk dat KV ook echt geen verschil maakt, hoor!
@Bellabella: hoe oud was jouw kindje ook al weer? Het slapen op eigen kamertje zag ik stom genoeg ook wel tegen op toen (week of 6-8 geleden nu, denk ik?), maar dat is me goed meegevallen Ik haal Thirza uit bed en voed dus nog steeds bij ons in bed 's nachts, (gezien de weinige ruimte op haar eigen kamertje is er ook niet echt een andere optie hier, maar voor mezelf is het toch ook wel zo lekker). Het bijvoeden had hier ook niet direct effect, maar toen ze een beetje echt wat binnen ging krijgen, ging ik overdag van om de anderhalve uur naar om de 3 uur voeden. Kreeg ze eigenlijk nog steeds om de anderhalve uur voeding, maar dan afgewisseld met bv-fruithap-bv-pap-bv-groentehap-bv. Ik ben dus een week of 5-6 geleden direct fors met bijvoeden gestart en ze werkt inmiddels een kleine pot fruit en groente goed weg en ik probeer elke dag wat extra erbij te doen. De ene dag pakt ze driekwart grote pot, de andere dag is het ineens toch nog niet eens een kleine pot, maar OK... de start is er Maar ik heb gemerkt dat ze er echt een beetje handigheid in moest krijgen, voordat dat bijvoeden dus wat zoden aan de dijk ging zetten. De laatste dagen gaat het weer wat beter trouwens hier: ze is weer beter na een paar dagen ziek en de vorige twee nachten sliep ze al aardig, maar maakte ze er vanaf een uur of 5 een potje van wel wakker worden, maar eerst niet willen drinken, wel schone luier en dan een half uurtje later toch willen drinken. Maar vannacht heeft ze zich na een voeding om half 11 pas om kwart over 4 weer gemeld en vervolgens doorgeslapen tot 8 uur, Ze heeft gewon ook weer beter gegeten en gedronken gisteren, dus dat scheelt een slok op een borrel, hihi. Maar het blijft hier dus erg afhankelijk van hoeveelheid eten/drinken, hoe zit ze in haar vel en hoe druk is het geweest. Ze moet wel goed moe zijn, zonder dat ze overprikkeld is geworden...
ik heb niet het hele topic gelezen, dus weet niet of het al genoemd is... bij mijn zoontje gaven we vaak de laatste fles om 11 uur gekolfde melk. dan dronk hij toch wat meer en hij sliep daar dan langer op. en mijn man kon dat dan geven, dat gaf mij wat rust en hij vond het geweldig ook eens te kunnen voeden. hij sliep met 2 maanden tot een uur of 5, met die fles tot 6 of 7... verder kan ik niet echt meepraten want mijn meisje van ruim een maand slaapt al vaak door... het is ook vaak een kwestie van mazzel hebben met je kind... ik geef vaak wat extra voedingen in de loop van de avond. dat wil ze wel eens huilerig zijn en mag ze wat vaker aan de borst. ze heeft nog niet vak een flesje gehad.