Onze kleine meid is nu bijna 6 maandjes en had met 5maanden der eerste 2 onder tandjes gekregen. Nu is er rechts naast de onder tandjes weer een tandje bezig met doorkomen. Bovenin is nog helemaal niks bezig, niks te zien en niks te voelen. Nou lees ik overal dat het gemiddelde is dat eerste 2 ondertandjes en daarna de 2 boventandjes doorkomen en daarna pas de tandjes naas de ondertandjes... ik ben benieuwd wat bij jullie kleine de volgorde was
Eerst 2 onder.. Maand later 3e onderin.. (linker) En nu net 4 bovenin tegelijk (in 2 weken tijd) En als ik het goed zie, zie ik nummer 4 onderin doorkomen..
Hier ook met 5,5 maand 2 tandjes onderin. Hij heeft al een poosje enorme bobbels onderin op de plek waar hoektanden komen. Bovenin mag ik niet komen, maar vermoed ook 2 bobbels (kan het net niet goed zien). Ik ben ook benieuwd welke volgorde het gaat worden. Ik lees even mee!
Hoi! Ik ben tandartsassistente van beroep. en het klopt dat meestal eerst de onderste 2 voor tandjes komen en daarna de bovenste voortandjes, maar soms besluit de natuur wel eens anders en dat is niet erg hoor komt vanzelf wel. Ons zoontje heeft er nu 1 onder en 2 boven, terwijl zijn andere ondertandje er nog niet is.
Hier eerst 2 onder. Maar nu weer afwachten wat de volgende wordt. Mijn nichtje had in ieder geval eerst 2 onder en daarna de 2 boven hoektanden, 't leek wel een dracula
hier ook een dracula onderin nog niks (zit al wel een bobbeltje) en bovenin 1 hoektandje door, andere hoektandje bovenin is er ook bijna door.
Geen idee of de tandjes hier volgens 'het boekje' gaan. Eerst met 7 maanden 2 onder tandjes, toen 2 boven tandjes en nu net 1 hoektandje boven en de 1e hoektand boven. Ik heb wel het idee, hoe meer tandjes ze krijgt, hoe meer last ze heeft. Is dat bij jullie ook zo?
Met 6 maanden 2 ondertandjes. Met 10 maanden beide boventandjes en met 10 maanden en 2 weken beide ondertandjes naast de middelste.
Hier ook een rare volgorde: Eerst de middelste 2 voortanden onder (6mnd) Daarna de 2 buitenste voortanden boven (8mnd) De buitenste 2 voortanden onder (10mdn) Eindelijk de 2 middelste voortanden boven (12 mnd) De 4 hoektanden, (15 mnd) de 4 voorste kiezen (18 mnd) En nu komt de 1e van de laatste 4 kiezen door.
Hier ook een kleine dracula . Met 5,5 maand had ze 2 ondertandjes. Met 6,5 maand boven 2 hoektandjes En nu met bijna 8 maanden 2 ondertandjes naast de middelste, en volgens mij krijgt ze nu ook boven 2 tandjes (maar zeker weten doe ik het nog niet)
Hoi! Bij mijn dochter van ongeveer 4 maand en 2 weken komen waarschijnlijk binnen niet al te lange tijd de eerste 2 onderste snijtandjes door. Ik voel al duidelijk 2 scherpe randjes en ook aan haar gedrag, rode wangetjes en heerlijke dunne zure luiers kan je het merken. Maarrr... nu heb ik een vraag aan jullie! Het is mij niet helemaal duidelijk hoe snel de tandjes er dan werkelijk helemaal uit zijn en op hun plaats staan vanaf het moment dat je ze voelt doorbreken. Kan dit al in een paar dagen, of duurt dit ook nog enkele weken?
In mijn ervaring ging het met de voorste tandjes redelijk snel. Als we hier merkten dat hij echt last had ('s nachts wakker van de pijn), en we ze door het tandvlees heen voelden. Was het vaak nog 2a3 dagen. De 1e 2 hebben we trouwens nooit gemerkt. Die waren er opeens. Met grotere tanden en de kiezen duurt het wat langer. Hier zit bijvoorbeeld bij de laatste kies nu al 2 weken een witte stip. Gisteren voelde ik voor het eerst ook een hard puntje. Maar de rest van de kies moet dus nog omhoog komen. Dus dat kan nog wel wat dagen duren. En hij is al een flinke week chagerijnig. Na het doorbreken groeien de tandjes nog door tot normaal formaat, maar daar hebben ze verder geen last meer van. Het is echt dat laatste stukje als er veel druk op het tandvlees zit wat last geeft..