Doorslapen, hoe gaan we dat aanpakken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angeliekie, 19 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bobar

Bobar Lid

12 sep 2013
    67
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier komt meneer nog vrolijk 's nachts voor een BV. Tussen 19 a 20 uur leggen we hem te slapen, hij valt dan zonder problemen in slaap. 's Nachts dan meestal ergens tussen 2 en 5 uur. Na deze voeding slaapt hij dan zonder problemen verder en wordt meestal rond 8 uur wakker.

Wij gaan hier zelf ook meestal vroeg naar bed, meestal tussen 21-22 uur. Zo houden we het dan goed vol.

We willen graag tot 1 jaar BV geven, ik verwacht dat hij tot die tijd nog wel blijft komen 's nachts. We zien het wel.

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Daar valt weinig in te sturen, ook in een vast ritme niet echt, vind ik.

Onze derde baby sliep met 10 weken helemaal uit zichzelf ineens door van 11-7. Dat ging een paar maanden goed en toen hij 5 maanden was, was het weer voorbij. Inmiddels krijgt hij vaak weer 2-3 nachtvoedingen. Als ik maar 1 nachtvoeding zou hoeven te geven, zou ik onmiddellijk tekenen en een feestje geven, haha.

Overdag krijgt hij ook nu pas, met 8 maanden, een beetje vast ritme. Tot die tijd moesten we maar een beetje meegaan in zijn behoeften, en dan is het idd wel eens handig om zelf vroeg naar bed te gaan en alvast een paar uur te slapen voor de (eerste) nachtvoeding en je man de laatste voeding te laten geven. Doen wij ook wel eens, maar man valt zelf vaak te vroeg in slaap, dus dan moet ik het alsnog zelf doen, helaas...

3. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Ik vind 180 cc, 5x best veel.. Dat terzijde.

Wij deden net als sydneys. Snacht wel fles geven maar niet noodzakelijk verschonen. 2u werd, 3u, 4u, 5u 6u door de week en half 8 in het weekend. Haha alsof ze weet dat we dan niet moeten opstaan.

Maar idd laat ik haar NOOIT huilen. Laatste fles is hier rond half 9.

4. Lymmetje

Lymmetje Actief lid

16 okt 2012
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat bij onze zoon goed hielp was tussen de een na laatste en laatste voeding een kortere tijd tussen te houden. dus inplaats van 4 uur 3 uur of 3,5 uur. Op manier was hij net wat meer verzadigd en sliep hij heerlijk door,

5. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is 6 maanden en begint nu een beetje door te krijgen hoe doorslapen werkt. Ga er al bijna 6 maanden om 4 uur uit voor m'n mini. Of ik doe de avondfles (half 12) en mijn man de nacht, of andersom. Nu slaapt hij van 7-11 en van 11:30-7 sinds deze week :)

6. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja naar mijn idee is het echt niet te sturen. Ze komen er zelf mee. En zo slapen ze opeens 2 weken door, om daarna maandenlang weer snachts weer een nachtvoeding te willen. Denk je eindelijk dat je vanaf dan echt kan slapen, is hij het een week later vergeten hoe het moest en komt ie 3x per nacht Hihi

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Sylvano sliep denk ik met 3 maand door van 23:00 tot 7:00 uur. We deden hem wel elke avond vlak voor het naar bed gaan in bad met lavendel enzo. Hielp hier erg goed :)

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier werkte een badje dan weer net tegendraads: ze werd er ongelooflijk wakker en alert van. Dus het is echt afhankelijk van je kindje.

9. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Helaas geen tip voor het doorslapen. Het heeft hier maanden geduurd. Niks aan te doen denk ik. Komt vanzelf een keer.

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon sliep door met 6wekn en onze dochter "pas" met 10maanden. Van alles nog wat gepobeerd maar hier was het niet te sturen.

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De oudste sliep "per ongeluk" al door met twee weken. Ik gaf BV vandaar het "per ongeluk", maar ze bleef het volhouden tot ze ongeveer 5/6 maanden was en heeft toen echt zo'n 3-4 maanden niet doorgeslapen.
    Bij de jongste was het compleet anders.... die begon pas een beetje met doorslapen toen ze een jaar was, maar heeft daarna ook nog een periode gehad dat ze 3 van de 7 nachten snachts wakker werd.

Dus je kunt er niet direct invloed op uitoefenen, het is volledig afhankelijk van je kindje. beide kregen tot ze een jaar waren nog een "nachtfles" rond 23 uur, dus ze werden dan snachts wel wakker, maar niet perse voor een grote fles.

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Dochters sliepen rond de 18 weken van 21.00-06.00, wow dat was echt super! Zoon had reflux dus dat duurde wat langer, tot een maand of 8.
    Rekken, volproppen....het is niet mijn ding. Wij hebben altijd gekozen voor de natuurlijke weg. Baby bepaald wanneer hij er aan toe is.

Alle kindjes kregen borstvoeding, maar ook daar bij kan het zo verschillen. De kids van mijn schoonzus sliepen zo snel door op bv, rond een week of 6 al grrr
    De zoon van mijn vriendinnetje, net 1, kreeg tot voor kort nog een nachtfles.

Voor je het weet zitten aan tafel met de pot mee te eten. Het is allemaal tijdelijk
    :)

13. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.294
    113
    Nederland
    Mijn zoontje sliep pas klokje rond met 11/12 maanden. Uiteindelijk was accepteren de beste optie voor mij. Ik heb met 8 maanden wel de 23:00 uur fles weer ingevoerd, dan sliep hij tot 05:00 uur. Een speentje heeft hij nooit gewild, maar met 11 maanden ontdekte hij z'n vingertje. Vanaf dat moment kon hij zelf in slaap vallen, want ook dit kon hij niet en toen ging hij ook doorslapen.

Nu wordt hij een enkele keer nog wakker, als hij verkouden is o.i.d. maar dan kan ik hem ook zonder problemen weer terug leggen.

14. Lieveliefie

Lieveliefie Actief lid

10 jun 2013
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zl sliep met 12 weken door. Eindelijk dacht ik toen nog. Maar met 6 maanden was dat over. Nu is hij 2,5 en wordt nog iedere nacht een keer of vier wakker. Nu is dat zeker geen gemiddelde hoor, ik probeer je niet bang te praten ;). Maar wat ik vooral geleerd heb is dat je het niet in de hand hebt. Net als veel dingen met kinderen niet, het zijn eigen mensjes die niet op comando werken. En ik vond dat heel moeilijk eerst. Accepteren, loslaten en zo veel mogelijk genieten dat is wat mij uiteindelijk heeft geholpen. En zoveel mogelijk slaap op andere momenten inhalen. In het weekend een dutje overdag, s'avonds al heel vroeg naar bed, je man het over laten nemen en even lekker met een boek in bad. Niet te streng zijn voor jezelf wat betreft het huishouden, sociale verplichtigen etc, dat komt wel weer. Het belangrijkste nu is dat je er bent voor je baby en zelf zo relaxed mogelijk voelt. Jij vertroeteld je kleintje, laat anderen jou maar even vertroetelen.

15. misa

misa Niet meer actief

Ja dat is lastig. Wij hebben bij ons zoontje van toen 5 a 6 weken oud eens wat langer gerekt met een speentje. Al vrij snel sliep hij toen na de fles van 23:00 tot 7:00 a 8:00 uur.
    Met 4 maanden meer dan klokje rond. Groot slaapkonijn dus! Erg tevreden, gezond en rustig mannetje.

Ons dochtertje slaapt nog steeds niet altijd door. Vanaf ruim een jaar oud begon ze eindelijk. Daarvoor hadden we nachten... Je wil het niet weten. Het was niet alleen een flesje of speentje, nee we moesten uren met haar lopen, wiegen enz. Maar goed, zij was dan ook een kindje waar vanalles mee aan de hand was.
    Ze heeft soms ineens weer een terugval door ziekte, sprongen, verkoudheid, oorontsteking, enz. Nu heeft ze al een week geen flesje sochtends heel vroeg (snachts dus) gehad. Ze slaapt dan vanaf ongeveer 19:00 tot 6:00 en heel soms bijna 7:00 uur.

Wereld van verschil dus!
    Je kunt zeker wat dingen proberen. Rekken met een speentje, slapen op de buik, flessenhoeveelheden of tijden aanpassen. Misschien kun je beter eens proberen het ritme wat meer te bepalen en een beetje uitkomen op 7:00, 11:00, 15:00, 19:00, 23:00. Of juist om de drie uur en dan kleinere flessen doen. Die van 23:00 kun je ook een uurtje eerder doen, voor sommigen kan dat ook werken.
    Als je al die dingen geprobeerd hebt voor een paar dagen en het werkt niet, dan zou ik vooral proberen te accepteren. Geeft jullie beiden dan meer rust. Succes!

Deel Deze Pagina