Wat ze nu weer heeft, hahahaha.. Ze is vanaf dag 1 al een speensabbelaar, maar sinds gister gooit ze haar speen eruit! Als het niet lukt met uit tuffen, dan doet ze het met haar handen na een heeeeeele zware behendigheidsoefening . En daarna gaan HUP de vingertjes erin! Ik moet er zo om lachen, ze kronkelt zich in alle bochten om die speen eruit te krijgen en om daarna ook nog eens die vingertjes erin te krijgen! Zitten ze eenmaal in haar mondje, floepen ze er weer uit! Hahahaha, ja en na een paar keer proberen word ze dus boos en gaat ze brullen! Kan er wel om lachen als ik haar zo bezig zie, maar wat moet ik hier toch mee? Ik wil niet dat ze gaat duimen!
Echt voorkomen dat ze gaat duimen, doe je niet en zou je ook niet moeten proberen vind ik. Het is gewoon afwachten wat ze gaat doen. Ze is nog zo klein, die duim kun je later echt wel afleren!
ZOals jij het beschrijft is het ook met Dano gegaan. Hij moest de speen echt niet meer. Hij gebruikt gewoon zijn handjes. Echt voorkomen dat ze gaat duimen kun je volgens mij niet. en ja aan zowel duimen als een speen zitten voor en nadelen. een speen moet je snachts je bed uit om hem van de grond te rapen, duimpje is zo bij de hand., een duim is weer minder goe voor de kaakontwikkeling. en ik persoonlijk vind een speen bij 3 jarigen geen gezicht, een duim vind ik dan minder erg. Overigens doet Dano het alleen als hij slaapt. Dat is voor mij juist een teken van moeheid. Toevallig accepteerd hij op het KDV wel een speentje, maarja dat was zijn tweede dag en toch een soort van troost voor hem.
Mijn dochter was ook een echt spenenkindje en van de ene op de andere dag was dit over. Ze wilde hem echt niet meer en pakte haar duim. Denk niet dat je er iets aan kunt doen. Gewoon maar laten gaan!
Hier ook zijn duimpje en af en toe zijn vingertjes.... Het is niet te voorkomen denk ik, je kan het er moeilijk afhakken he. Ik vind een speentje echt geen gezicht, dus wat dat betreft vind ik het duimpje niet erg. Het afleren is van later zorg.
Jah precies hetzelfde! Emir nam vanaf dag 1 zijn speentje hij was er dol op zelfs in zijn eerste maandje als zijn speentje op zijn borst viel wist hij het zo snel mogelijk wel terug te stoppen met mond of hand... maar dit heeft 3 maanden geduurd denk ik nu hoeft hij er niets van want hij zijn vingertjes zijn lekkerder om op te sabbelen. Soms zie idd dat ie op zijn duimt zuigt trek ik het weg dan kijkt hij in mij ogen van "wat doe jij nou?" en heel snel weer terug in de mond. Veel kinderen duimen en hebben er zo een doekje bij en daar ruiken ze dan aan en owww als dat dat gewassen wordt?! dan breekt de hel los volgens mij haha, want daar zit dan een bepaalde geur aan waar ze gewend aan raken en het is zo vertrouwd.
hai echt precies dit heeft johwenna ook ik vind het ook wel grappig :-& nee ik heb ook liever niet dat ze duimen gaat maar mocht het zo zijn ach dan is het maar zo 8)
hier de eerste drie maanden ook een speen en nu vingers en duim zuigen ik ga het niet tegen houden als hij er behoefte aan heeft
Ik heb zelf jaren met een beugel rondgelopen dankzij het duimen, mijn kaak is er wel door vervormd. Ik wil dus niet dat mijn meisje gaat duimen. Bovendien is een speen makkelijker af te leren. Als ze de duim in haar mondje heeft, halen we die eruit en zeggen 'nee' en doen we het speentje erin en zeggen 'goed zo'. Een beetje op de vingertjes sabbelen vind ik wel prima. Ze doet het nu ook zelf al een beetje. Als ze het puntje van het duimpje erin heeft en we vragen wat ze met dat duimpje gaat doen, haalt ze hem eruit en geeft ze een brede lach. Ze heeft niet vaak de speen erin en nog minder haar duimpje. Maar als ze dan toch getroost moet worden, geef ik liever de speen dan de duim. Ze stopt nu van alles in de mond, er zijn nu interessantere dingen dan haar duimpje, hihi.